Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Styczeń 2014, 22:16 Citroen xsara II by czaszunia1
Siemacie , po przejrzeniu nastu fur na forum, kolej przyszla na mnie na zaprezentowanie instalki zrobionej w moim aucie.
Kilka slow na temat instalacji zanim się temat rozleje, Jest to moja druga instalka i zapowiedzialem sobie ze ma być przynajmniej dobra. Poprzednia była nawet bardzo dobra po moich modach ale fura poszla do ludzi i wszystko wyjalem i wsadzilem w ta fure. Wiec doswiadczenie mniejsze lub wieksze ale jakies jest.
Opis instalki i foty beda tak poukladane, w jakiej kolejnosci prace były wykonywane wiec nie patrzcie na to ze cos jest nie dokonczone a biore się za co innego i wracam do tematu pozniej.
Wiec do rzeczy :
Pacjet to CITROEN XSARA II kombi (break)
Fura z 2004 roku z nieduzym przebiegiem wiec zostanie u mnie na dluuuuugie lata. Jeszcze nie jednego moda w niej zrobie. Pacjent:
Srebrna moja, zieloniutka to cytryna wojtka (obiecalem mu ze pojawi się w temacie)
Pokladowe klocki:
Clarion 958 rmc
Kicker bx 300.2 na woofy
Eton POW 160 - woofy
Sencor SCA 250 na tw
Helix RS 801 - tweety
Kicker zx 1500.1 na suba
Sub Kicker S8L7 chyba ze zachce mi się wiekszego spl to wsadze wiekszego brata S12L7.
Instalacje zaczynamy od zdjecia boczkow z drzwi i obejrzenia co by tam podlubac Ku mojemu zachwytowi ze zaczynamy cos dlubac,szybko same wrota postawily mnie na ziemi,bo tu nie ma jak lap wsadzic z mata. Ale ok, mysle nie takie cuda się robilo wiec do dziela.
Wrota wygladaja tak:
Po zerwaniu fabrycznego „wygluszenia” ukazaly mi się wrota:
Po zdjeciu boczkow i tych pianek czas zaczac dzialac. Zaczalem od prawych drzwi (lepiej zepsuc wrota których mniej się uzywa a lepiej wykonac te kierowcowe W ruch poszla szmata z rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym(pol banki mi zostalo po drzwiach ze starej fury jak tam wrota kleilem). Po odtluszczeniu czas przyszedl na mate GMS 07XL i tak to się toczylo:
I drzwi powiedzmy wstepnie po zew stronie zostaly zrobione. Jedyne co to we francuzie jest taka cienka i miekka blacha ze balem się czasem walkujac mate zebym nie przebil się przez blache drzwi. Wrota wymatowane porzadnie w kazdym zakatku ,aby tam gdzie moje rece i klucze czy jakies pomocnicze narzedzia nie dostawaly to nie wklejalem maty.
Tu widzimy kawalek kosci z przepustu zalana wtyczka guma i plastikiem;/ ale o tym w dalszej czesci litanii.
3 dni siedzialem nad dwojka drzwi żeby wykleic je tak jak ja chce w kazdym zakamarku, wzmocniania fabryczne poprawic na 2 warstwach. Ci co widzieli ze zaczynam dlubanine nie dowierzali i oczywiście pukali się w czola – po co to robisz. Po 3 dniach wrota były do zamkniecia.Ale zanim to zrobimy to trzeba się dokopac do przepustow w drzwiach i sprawdzic co za piny tam siedza i jak to wyglada ? a wyglada to nastepujaco:
oczywiście nie obylo się bez niespodzianek bo kale były już ponacinane od otwierania i zamykania drzwi tyle lat. Ale nic to poklejenie izolacja pomoglo.
Możecie uwierzyc albo i nie ale przez prawie 30 minut gapilem się na ta kosc od strony drzwi i dumalem jak to zrobic żeby nie przewiercic się przez jakis kabel w kostce. Na szczescie się udalo , i tu żeby poprzekladac kable przez kosci i piny porozwiercane przydal się kolega z forum citroena Wojtek (Jeszcze nie raz go wspomne) Po przelozeniu kabli wygladalo to tak:
Po calkowitym poskladaniu i probie szyb i zamkow czy dzialaja (na szczescie nie przecialem nic) wrotka były gotowe do przyjecia dystansow. Ale zanim dystanse trzeba pomyslec ktoredy puscic ta cala wiaske przewodow glosnikowych RCA i zasilanie ? I tu zaczely się piekielne schody..
Żeby sobie troche usprawnic prace ,zaczelismy wybebeszac cytrne ze wszystkiego w co zostala ubrana fotele, kanapa, listwy, slupki, dywany, plastiki, konsola po czesci.
Pomyslem było przepuszczenie RCA po calym ogrzewaniu (za schowkiem) w prog ,normalnie w profil zamkniety , i wypuszczenie go zaraz przed tylna kanapa ,bo nie ma miejsca na puszczenie 3 rca i 2 par kabli glosnikowych pod tapicerka. Troche krwi nam się ulalo ale dalismy rade. Oczywiście Wojtas caly czas pomagal jak mogl (on na focie) W peszelek zmiescilo się raptem 2 rca do wf i tw a subowy poszedl obok bo i tak jest dobrze ekranowany o niego się nie boje. A wyszlo to tak:
Jak widac ladnie powiazane trututkami i przewleczone w progu. Kable glosnikowe jednak postanowilem puscic po wew stronie za pasami jak by w razie cos zawsze można podciagnac.
Czas na zasialanie i jak to zrobic ktoredy kabel puscic?
Nie moglem wymyslic ktoredy puscic kabel zasilajacy bo w progu pod tapicera się nie dalo (za gruby ) i tapicerka podlogi jest wyklejona gruba gabka dla wyciszenia albo czegos. Wiec szukanie najprostrzych rozwiazan się zaczelo i gonitwa mysli : bokiem na skos pod dywanikiem , pod autem No w tym aucie nie ma w profilach zadnych przepustow żeby puscic kabel.A co najlepsze to xsara ma puszczona wiaske glowna prawym progiem a prawie nic lewym. Wiec sianie po instalce prawie gotowe ,ale nic to dzialamy.
Zasilka puszczona z komory silnika:
Rozwiazanie klemy bardzo proste i ciekawe bo cytrus nie ma wiąchy kabli zasilajacych a tylko 2 kable po 6mm2. wiec to co miałem w zapasach po instalce z poprzedniej fury trzeba wykorzystac.
Blizsza fota klemy:
Maly kabelek to zasilanie do woltomierza.
Zasilanie wpada nad pedalem gazu
i leci sobie tunelem srodkowym do tylnej kanapy , pozniej pod dywanikiem i w prog pod tapicerka i do tylu na pake
Kablomania polozona wiec przyszla pora na jakis pierwszy odsluch czy cokolwiek się nie dzieje i czy wszystko hula .Lepiej sprawdzic zanim się pozamyka wrota i zlozy fure tak sobie pomyslalem. Wiec z Wojtasem wszystko powyjmowalismy z polek i dawaj hurtem do zabudowy ,trza podlaczyc i sluchac:
Szybki odsluch czy aktywa dziala i odetchniecie z ulga, kosci nie przewiercone szyby się zamykaja i opuszczaja wiec fura gotowa na dalsz etap prac. Cieszylem się jak dziecko z lizaka ze to gra.Wiec co by czasu nie tracic zamykamy wrota i kleimy dystanse.Otwory technologiczne zakrywalem blacha milimetrowa spokojnie starczy na to co jest. Oczywiście mata od wew strony zostala wymatowana i dopiero przykrecona na tzw pchełki, do drzwi. po zabiegu wyglada to tak:
na 2 duze otwory poszla blacha na zamkowy otwor tylko mata bo zamki w xsarach lubia się chrzanic wiec wolalem zostawic sobie furtke bez prucia a tylko dobrze zamatowac. Ciegla poszly w peszelki żeby wszystko zakleic.
Dystanse skladaja się z 3 szt po 22mm każdy wiec swoja tube już mam. Blacha w swietle wf zostala wycieta na rowno z dystansami. Kolejny dzien i nowe zadania czyli wyjscie z drzw i wrota prawe na gotowo,lewe w trakcie dzialania:
peszelki również wymatowane żeby scisle siedzialy.
W trakcie lewych wrot wpadl szwagier obgadac swoja nstalke,przywiozl nowa zabawke subowa wiec trzeba było pomacac i pogadac (chcial sprawdzic czy nie oszukuje przy matowaniu-cichociemny agent)
Lewe drzwi:
To już ja wyciskajacy ostatnie soki z maty waleczkiem oczywiście.
W trakcie montowania dystansow trza było pociac tapicere żeby wlazla na woofersy wiec dremelek w grabe i Wojtas do dziela a ja za szpachlowanie jego grilla. Miałem taka faze na robienie ze siedzielismy do 3 w nocy w warsztacie i dlubalismy a to w xsarce a to przy grillu Czas pracy jaki był wtedy to 8 rano do 3 w nocy
W miedzy czasie pomyslalem nad maska ,może i ja by trzasnal 07? I tak tez się stalo:
na to poleci jeszcze jakas pianka ale już jest cicho.
Wrota zostaly ogarniete i zamkniete to coz zostalo? to co tygryski lubia najbardziej-zabudowa.Zabudowa owa mieszkala w poprzednim aucie wiec uparlem się na modywikacje nie duze ale musi zostac gorna podloga z dziurami na piece.
Najpierw zabudowa z poprzedniej fury:
Troche ciecia przerobek i kombinowania ale udalo się doprowadzic kupe mdfu do ladu i skladu żeby pomiescilo się to i owo w srodku. Pol dnia skladania i dopasowywania kabli do piecow oplotowywanie tego ,Gdyby nie wojtas to chyba bym tam zglupial bo kto jak kto ale on pomogl mi najwiecej.Humor i dowcipy mamy podobne wiec to bratnia dusza i z nim codziennie przez 3 tygodnie rzezbilismy xsare zamiast w domu wolal ze mna siedziec. A po za tym mamy wiele wspolnych cechZa to ja mu zrobilem gril do jego cytryny .
Kablologia jaka wszla z tego wszystkiego wyglada jak wyglada ale spoko malina niech kupie uchwyty z opaskami (te slawetne z forum) to poskladam to do kupy. W trakcie testow już z malym strojeniem wyszla skucha z piecem do tw ,i zamiast tego trafil na tw mój stary piecyk Kicker kx 200.2 i teraz pedzi on helixy. I cala piecownia znow wspolnie na kickerach.
Otwierana na dwakiedys będą silowniki albo zawiasy:
Punkt masy:
A to już gotowa zabudowa ogarnieta i odkurzona:
Żeby nie było tak fajnie i wesolo to w dniu wyjazdu z warsztatu fura odmowila zamkniecia się i odbijalo prawe drzwi wiec kolejna nocka bez fury. Na szczescie znalazlem przyczyne i zostala wyeliminowana .
Fura się poskladala i jako takie dzwieki wydaje ale wszystko zaczelo trzaskac jak się zrobily sztywne wrota jak to zwykle bywa .
Już wiem ze do poprawy będą plastiki tapicery bo się nie miesci. i jakos trzeba będzie uspokoic rezonanse boczkow bo te plastiki mnie do szalu doprowadza wiec kilka dni bez boczkow będzie jazda
Po trochu strojenia wyszlo calkiem fajnie , suba przesunalem tylko na strone kierowcy bo tak gra znacznie lepiej wiec będzie chwila to na warsztat popoprawiac boczki zamienic piece poukladac kable i dostroic system pod moje koslawe uszy
Ot i cala instalka rady porady mile nie mile mile widziane Ale jak mowilem to nie koniec modow wiec jeszcze cos będzie zrobione np. zmieniara ktorej nie mogę odpalic jakos;/ ale to z czasem.
_________________ clear sound in my car:)
Ostatnio zmieniony przez robson 3 Luty 2014, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Styczeń 2014, 22:27
Trochę nam się z tym zeszło, ale zabawa była przednia.
Posmaruj wazeliną techniczną klemy bo znowu będą śniedziały od poboru prądu.
I weź popraw te błędy i odstępy bo naprawdę ciężko się czyta
A gra bardzo przyzwoicie
adeq95
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 34 Skąd: B-stok
Wysłany: 27 Styczeń 2014, 13:34
Super robota powoli u siebie kombinuje coś podobnego Możesz wstawić zdjęcie jak wyglądają drzwi po założeniu boczka i głośnika, jak to tam wkomponowałeś ?
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 27 Styczeń 2014, 14:48
Widac, ze praca wymagajaca duzo zaangazowania i serca. Wedlug mnie zabudowa z tylu wyglada rewelecyjnie i z niecierpliwoscia czekam na zdjecia drzwi i koncowy efekt dzwiekowy, ktory na pewno wkrotce sprawdze.
Mysle, ze wielu uzytkownikow jest ciekawych ile kosztuje wykonanie takiej instalacji i czy sa przewidziane rabaty w gronie forum
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Styczeń 2014, 16:40
Foty wrót zrobie jak bede w aucie, popstrykam troche. .Co do odsluchów zapraszam serdecznie.
A co do kosztow instalacji to jak mialbym robic taka xsare raz jeszcze to ktos by sie musial wykosztowac bo fura ciezka do ogarniecia. Ale wszystko jest umowne:) Oczywiscie granie robione pod gust i grubosc porfela wlasciciela:)
Deadi
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 27 Skąd: Opolskie
Wysłany: 25 Maj 2014, 17:51
Super robota
Mi cały czas chodzi po głowie podobna robota, jednak w moim przypadku chce się skupić na modzie przednich drzwi, czyli jakieś wygłuszenie, jakiś dystans i właśnie uspokojenie boczków, bo trzeszczą niemiłosiernie.
Suba i wzmacniacz sobie odpuszczam, bo po co to skoro z przodu mam lipę, więc byłby to przerost formy nad treścią
Mam Xsare 3D, tylne głośniki 130mm wymontowałem i zapodałem w półkę 2x woofery GMS 160mm, które grają w trybie suba - po przesłuchaniu nastudziesięciu kombinacji ustawień LPF, HPF i korektora doszedłem powiedzmy do kompromisu i z bagażnika zrobiłem pseudo sub, który uzupełnia braki basu wynikającego z lipnego przodu. Więc dlatego chce się skupić no przodzie i tam zrobić porządek.
Zapytam tylko o dystanse - jaka średnica, szerokość i wysokość 3x22mm i jak je zamontować?
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Lublin
Wysłany: 8 Czerwiec 2014, 20:25
Deadi napisał/a:
Zapytam tylko o dystanse - jaka średnica, szerokość i wysokość 3x22mm i jak je zamontować?
Pierwszy dystans przykrecony do blachy drzwi, drugi do pierwszego przyklejony i przykrecony a trzeci zew dystans przyklejony i przykrecony do drugiego:)
jak chcesz zrobicporzadek z przodem to nie gadaj ze piec nie wchodzi w gre bo jak dasz piec to caly przod rwie do przodu. Suba sobie nie odpuszczaj bo akurat tu sub pomaga i to bardzo. Mysle ze ciezko ci bedzie zakupic woofery ktore suba zastapia (a sa takowe) Te 2x165 z polki wywal i wsadz 10" suba w skrzynce zamknietej.
Co do boczkow to sam nie mam patentu na nie ale mysle o wyrzywicowaniu calych boczkow albo sniezka z włóknem
U mnie po wymatowaniu auta zaczekla sie odzywac teraz dopiero deska rozdzielcza ,lapie takie dziwne rezonanse ze pol fury bedzie do rozebrania i do wymatowania.
_________________ clear sound in my car:)
Deadi
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 27 Skąd: Opolskie
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 14:18
Wczoraj zamówiłem sobie SUBa, dzisiaj przyszedł i trzeba go podłączyć
Wybór padł na skromnego Magnata BS30 + Edition Two
Powoli obczajam jak to podłączyć najprostszym sposobem i oczywiście zacząć muszę od kabla zasilającego, którego nie wiem jak zapodać do kabiny i stąd prośba byś wskazał magiczna dziurę i poradę jak się do niej dostać
Kolejne pytania w przyszłości
Deadi
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 27 Skąd: Opolskie
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 19:03
Temat obczajony
Kabelek przepuściłem obok linki maski i głównej wiązki - mało roboty i super efekt.
Mniej wiecej obczaiłem także którędy puścić resztę kabli do baga. Chyba puszczę je wzdłuż progu pod wykładziną lewą stroną, miejsca jest dość, a i dojście łatwe.
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Lipiec 2014, 19:47
Ile dales za to "cudo" magnata nowka uzywka?
Kable puszczaj tak zeby zasilanie nie lecialo razem z rca bo mozesz lapac zaklucenia a to wiaze sie z dalszymi kombinacjami.
Kolejna sprawa to kable glosnikowe i rozwoj car audio czy chcesz sie w to pobawic czy tylko lomotanie plastikowego basu ci wystarczy.
_________________ clear sound in my car:)
Deadi
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 27 Skąd: Opolskie
Wysłany: 17 Lipiec 2014, 22:57
Sprzęt z reguły kupuję nowy, bo wtedy wiem co mam
Za komplet z kablami zapłaciłem 399zł + kurier free, więc darmoszka w zasadzie, a że jest to mój pierwszy SUB to cudów i wodotrysków nie oczekuję, po prostu chcę uzupełnić więcej basu.
Jestem już po montażu, po podłączeniu i odsłuchu
Kabel 12V, chinch i remote wypuściłem z konsoli centralnej pod kolumną kierowniczą, przez skrzynkę bezpieczników i wpuściłem razem wzdłuż progu pod wykładziną zaczynając przy klamce do otwierania maski, wypuściłem przy tylnym boczku i wpuściłem pod kanapą do baga. Wszystko podłączałem i usłyszałem niebo w uszach (jeśli pojawią się jakieś zakłócenia to kable rozdzielę na dwie strony).
Co do mojego podejścia do CA - podejście mam takie jak do wszystkiego - po pierwsze rozsądek , a po drugie najlepszy stosunek ceny do jakości Na razie wszystko chodzi na kablach Peiynga Basic, szału nie ma, 12V ma 5mm2, więc bata nie ma, ale roboty dużo nie było z położeniem, więc w przyszłości nie wykluczam zmian. Z obecnymi zakupami moje CA pochłonęło 1200zł, więc ni to mało ni to dużo, najważniejsze, że wystartowałem, a na ilu się skończy to nie mam pojęcia, chociaż korcą mnie już przednie wrota by je wygłuszyć, więc kolejne ~300zł się szykują Póki co jestem zadowolony z efektów i nie prędko mi do audiofilskiej choroby
Radio: Sony CDX-GT 650UI
Przód: JBL CS-6C podpięte pod radio
Tył: GMS-1865 podpięte pod radio
SUB Magnat BS30 + Edition Two
Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 59 Skąd: Lublin
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 19:49
Chcesz mi powiedziec ze kabel zasilajacy masz o grubosci 5mm2?! Cena jest poprostu obledna za magnata i kable. Mogles troche poczytac badz sie podpytac i cos bysmy wymodzili. Czytajac podpis wnioskuje ze masz gmsy z tylu. Ale wez je odlacz sprzedaj. Zrob drzwi wedle ksiazek i madrosci mata gms 07xl zakryj otwory technologiczne i zalep mata znowu. W temacie moim masz pokazane co i jak.
Co do cen to 1200 zl poszlo ci w co bo jakos za duzo wyplaciles kasy na " dobre" granie. Zestaw przedni jeszcze jak cie moge na poczatek dobry. Opisz co jak z subem jak sie zgrywa , jakie masz dokladnie kable przekroje zasilania i glosnikowe i rca. Podejrzewam ze piec bedzie goscil wiec troche pracy przed toba. I duzo wiekszego budgetu.;-)
_________________ clear sound in my car:)
Deadi
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: 95
Wersja:: Golas
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Maj 2014 Posty: 27 Skąd: Opolskie
Wysłany: 18 Lipiec 2014, 21:21
Mała pomyłka - Kabel 8GA, czyli 8mm, a bezpiecznik na kablu 30A
Głośnikowy 2.5mm
Co masz na myśli obłędna cena? Żebym wiedział, to bym tych GMSów nie kupował tylko od razu w SUBa się zaopatrzył
Głośniki puszczę na allegro i będzie już na parę mat
Dzisiaj już wszystko zamontowałem na sicher wraz z stabilnym zamocowaniem - Suba przykleiłem na rzepu + zaciągnąłem na dwa paski do prętów od tylnej kanapy, a wzmacniacz przykręciłem do wykładziny jutro zrobię fotkę.
Co do wygłuszania drzwi: na blachę położyć ową 07XL od wewnątrz i zewnątrz czyli łącznie 2 warstwy, a kładłeś coś na boczek? bo widziałem, że są pianki 2mm albo 3mm i myślałem by wykleić tym właśnie boczek od środka.
Poza tym dalej męczą mnie te dystanse - co zrobiłeś z plastikowym fabrycznym gniazdem? modyfikowałeś boczek w tym obrębie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum