Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Rezerwa-komputer pokładowy
Autor Wiadomość
lithium1979

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 18:38   Rezerwa-komputer pokładowy

Witam.
mam pytanie. jak komputer pokazuje - - - - to ile zostało mi jeszcze paliwa?

 
 
jedras.gda
Mechanik



Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 320
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 19:08   

Rezerwę masz 4-5 litrów, a najlepiej się przekonasz na ile ci starczy, jak samochód stanie :D

 
 
lithium1979

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 19:12   

ale rezerwa jest od momentu sygnalu dzwiekowego i wyswietlenia się pomaranczowej kropki. Pytanie ile jest paliwa jak juz nie pokazuje komputer ile zostalo kilometrow do nastepnego tankowania a pokazuje tylko - - - -
4-5 litrow zostaje od - - - -?

 
 
jedras.gda
Mechanik



Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 320
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 19:28   

5 litrów "masz", jak zapali się kontrolka na desce. Jak już nie pokazuje to loteria, więc lepiej na stację migiem!

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 20:39   

lithium1979, Lepiej omijaj tą rezerwę, bo zaraz pompa zdychnie. :-(

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 23:45   

pompa to raz :mrgreen: (łapie syf-zalecane minimum 1/4 zbiornika zimą) a dwa jak jedna pani z karnisterkiem do autka bo komp pokazał że jeszcze dużo..ale nie pod górkę :lol:

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 07:06   

Cytat:
pompa to raz :mrgreen: (łapie syf-zalecane minimum 1/4 zbiornika zimą)
= falsz. Syfa to czlowiek moze zlapac, a nie pompa. Powtarzasz bajki opowiadane przy piwie. Przeciez smok jest na najnizszym poziomie zbiornika i jesli znajda sie jakies brudy, to w pierwszej kolejnosci pompa je odessie po zatankowaniu, np. wode. Najlepiej tankowac czyste paliwo. Poziom paliwa nie ma znaczenia tak samo na trwalosc pompy. Ma duze znaczenie przy LPG, gdyz mozemy nie zauwazyc, kiedy paliwo sie skonczy, a to grozi zatarciem pompy. Trzymajcie poziom panowie. Pozdrawiam
Tak samo koniecznosc tankowania do pelna zima, gdyz skrapla sie woda przy pustym -
to ma sens przy metalowach zbiornikach, a nie przy plastykach.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 11:28   

dejnekomirek, chcesz to rób-mnie nie przekonasz po doświadczeniach i tym co widziałem dobierając się do zbiorników paliwa;) Może w Duisburgu leją kryształowe paliwo bez wody i całej reszty ale to jest Polska gdzie czasem po tankowaniu wędruje się na lawete i do czyszczenia układu...zaznaczam =doświadczone u siebie i sąsiadów(nie po to by robić tu spór :-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 12:13   

sasun71 napisał/a:
mnie nie przekonasz po doświadczeniach i tym co widziałem dobierając się do zbiorników paliwa
AMEN

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 15:31   

dejnekomirek napisał/a:
m paliwa nie ma znaczenia tak samo na trwalosc pompy. Ma duze znaczenie przy LPG, gdyz mozemy nie zauwazyc, kiedy paliwo sie skonczy, a to grozi zatarciem pompy.

Przy LPG pompa jest szczególnie narażona, bo ludziska jeżdżą na rezerwie i później płacz.
Jednak trzeba zaznaczyć, że auta zagazowane nie są przecież "kastrowane" ze wskaźników poziomu paliwa .... trzeba po prostu pilnować stanu Pb.
Co do HDI ... jeżeli parę razy braknie paliwa (wyjedziemy do "0") to pompa (ta w zbiorniku ;-) ) też się ma prawo zatrzeć. Zasadę pracy przecie ma podobną do Pb ... studzona jest paliwem. :-P

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 19:07   

Nie podwazam prawdy o czystosci paliwa, ale bledem jest pisanie,ze jak malo paliwa, to pompa ssie brudy. Jesli pojawia sie w zbiorniku po zatankowaniu, to pompa ssie je od poczatku, a na pewno ilosc paliwa nie ma znaczenia na ilosc dostajacego sie do niej brudu. Uwazam to za mit, nie majacy sensu. Tak jak tankowanie przy 1/4 zbiornika, bo mozna uszkodzic pompe. Przy takim stanie, to mialem w XM ponad 20 litrow, a w C5 ponad 17 litrow, na ktorych bez problemu przejade ponad 200 km. To przypomina powiedzenie: nie wchodz do kaluzy, bo przemoczysz nogi, a problem w butach w ktorych sie wchodzi.
Jesli chodzi o jakosc paliwa, to lepiej czesciej wymieniac filtr, bo czesto ludzie mysla, ze mozna na nich zaoszczedzic, a potem dziwia sie brakiem mocy. Szukaja na sile usterek, a o filtrze zapominaja. Czyszczenie zbiornika tez jest od czasu do czasu wskazane, tam tez powinno sie czasami zajrzec, mozna sie zdziwic na widok zanieczyszczen w nim plywajacych.
Odezwalem sie dlatego, ze uwazam te dwie sprawy za mity, majace sie nijak do rzeczywistosci. Jesli ktos zatankuje brudne paliwo, to uklad bedzie sie zatykal niezaleznie od ilosci paliwa w zbiorniku, pompa nie bedzie czekac az bedzie minimum, no i jesli pompa nie bedzie ssala tylko powietrza, zadne zatarcie jej nie grozi. Jesli mimo to zatrze sie , to na pewno nie z powodu malej [ponizej 1/4] ilosci paliwa w zbiorniku. Jesli podaje paliwo, tzn. silnik pracuje, o jej chlodzenie i smarowanie nie martwmy sie. Ona da rade.
Zaloze sie, ze powstanie kolejny mit i ludzie beda sie podpierac tym, ze wyczytali to na forum MC. A to juz nie jest wesole. Ludzie nam ufaja, wiec ... Pozdrawiam
P.S. Przepraszam, jesli kogos urazilem, nie to bylo moim zamiarem. Uwazam, ze na forum powinnismy propagowac rzetelna prawde.
W mojej C5 rezerwa zapala sie przy okolo 8-9 litrow, przy 3 przestaje pokazywac km do przejechania. Mozna to ustawic w BSI

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 05:29   

dejnekomirek napisał/a:
lepiej częściej wymieniać filtr
A wymienisz mi ?

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 06:49   

Bardzo chetnie, tylko przyjedz. Juz nie moge sie doczekac....

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 07:10   

dejnekomirek napisał/a:
Bardzo chętnie, tylko przyjedz. Już nie mogę się doczekać....
Powiedz kiedy ?
Ale umawiamy się , że jak nie wymienisz to pokrywasz wszystkie koszty .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 07:35   

Zartownis z Ciebie. Nigdy nie zagladales do zbiornika? To nie byl moj pomysl, a tych, ktorym oszczedznie pieniedzy nie pasuje, szczegolnie pieniedzy klienta.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA