Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 19:08
Rezerwę masz 4-5 litrów, a najlepiej się przekonasz na ile ci starczy, jak samochód stanie
lithium1979
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 16 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 19:12
ale rezerwa jest od momentu sygnalu dzwiekowego i wyswietlenia się pomaranczowej kropki. Pytanie ile jest paliwa jak juz nie pokazuje komputer ile zostalo kilometrow do nastepnego tankowania a pokazuje tylko - - - -
4-5 litrow zostaje od - - - -?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Styczeń 2014, 23:45
pompa to raz (łapie syf-zalecane minimum 1/4 zbiornika zimą) a dwa jak jedna pani z karnisterkiem do autka bo komp pokazał że jeszcze dużo..ale nie pod górkę
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 07:06
Cytat:
pompa to raz (łapie syf-zalecane minimum 1/4 zbiornika zimą)
= falsz. Syfa to czlowiek moze zlapac, a nie pompa. Powtarzasz bajki opowiadane przy piwie. Przeciez smok jest na najnizszym poziomie zbiornika i jesli znajda sie jakies brudy, to w pierwszej kolejnosci pompa je odessie po zatankowaniu, np. wode. Najlepiej tankowac czyste paliwo. Poziom paliwa nie ma znaczenia tak samo na trwalosc pompy. Ma duze znaczenie przy LPG, gdyz mozemy nie zauwazyc, kiedy paliwo sie skonczy, a to grozi zatarciem pompy. Trzymajcie poziom panowie. Pozdrawiam
Tak samo koniecznosc tankowania do pelna zima, gdyz skrapla sie woda przy pustym -
to ma sens przy metalowach zbiornikach, a nie przy plastykach.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 11:28
dejnekomirek, chcesz to rób-mnie nie przekonasz po doświadczeniach i tym co widziałem dobierając się do zbiorników paliwa;) Może w Duisburgu leją kryształowe paliwo bez wody i całej reszty ale to jest Polska gdzie czasem po tankowaniu wędruje się na lawete i do czyszczenia układu...zaznaczam =doświadczone u siebie i sąsiadów(nie po to by robić tu spór
m paliwa nie ma znaczenia tak samo na trwalosc pompy. Ma duze znaczenie przy LPG, gdyz mozemy nie zauwazyc, kiedy paliwo sie skonczy, a to grozi zatarciem pompy.
Przy LPG pompa jest szczególnie narażona, bo ludziska jeżdżą na rezerwie i później płacz.
Jednak trzeba zaznaczyć, że auta zagazowane nie są przecież "kastrowane" ze wskaźników poziomu paliwa .... trzeba po prostu pilnować stanu Pb.
Co do HDI ... jeżeli parę razy braknie paliwa (wyjedziemy do "0") to pompa (ta w zbiorniku ) też się ma prawo zatrzeć. Zasadę pracy przecie ma podobną do Pb ... studzona jest paliwem.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2014, 19:07
Nie podwazam prawdy o czystosci paliwa, ale bledem jest pisanie,ze jak malo paliwa, to pompa ssie brudy. Jesli pojawia sie w zbiorniku po zatankowaniu, to pompa ssie je od poczatku, a na pewno ilosc paliwa nie ma znaczenia na ilosc dostajacego sie do niej brudu. Uwazam to za mit, nie majacy sensu. Tak jak tankowanie przy 1/4 zbiornika, bo mozna uszkodzic pompe. Przy takim stanie, to mialem w XM ponad 20 litrow, a w C5 ponad 17 litrow, na ktorych bez problemu przejade ponad 200 km. To przypomina powiedzenie: nie wchodz do kaluzy, bo przemoczysz nogi, a problem w butach w ktorych sie wchodzi.
Jesli chodzi o jakosc paliwa, to lepiej czesciej wymieniac filtr, bo czesto ludzie mysla, ze mozna na nich zaoszczedzic, a potem dziwia sie brakiem mocy. Szukaja na sile usterek, a o filtrze zapominaja. Czyszczenie zbiornika tez jest od czasu do czasu wskazane, tam tez powinno sie czasami zajrzec, mozna sie zdziwic na widok zanieczyszczen w nim plywajacych.
Odezwalem sie dlatego, ze uwazam te dwie sprawy za mity, majace sie nijak do rzeczywistosci. Jesli ktos zatankuje brudne paliwo, to uklad bedzie sie zatykal niezaleznie od ilosci paliwa w zbiorniku, pompa nie bedzie czekac az bedzie minimum, no i jesli pompa nie bedzie ssala tylko powietrza, zadne zatarcie jej nie grozi. Jesli mimo to zatrze sie , to na pewno nie z powodu malej [ponizej 1/4] ilosci paliwa w zbiorniku. Jesli podaje paliwo, tzn. silnik pracuje, o jej chlodzenie i smarowanie nie martwmy sie. Ona da rade.
Zaloze sie, ze powstanie kolejny mit i ludzie beda sie podpierac tym, ze wyczytali to na forum MC. A to juz nie jest wesole. Ludzie nam ufaja, wiec ... Pozdrawiam
P.S. Przepraszam, jesli kogos urazilem, nie to bylo moim zamiarem. Uwazam, ze na forum powinnismy propagowac rzetelna prawde.
W mojej C5 rezerwa zapala sie przy okolo 8-9 litrow, przy 3 przestaje pokazywac km do przejechania. Mozna to ustawic w BSI
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 30 Styczeń 2014, 07:35
Zartownis z Ciebie. Nigdy nie zagladales do zbiornika? To nie byl moj pomysl, a tych, ktorym oszczedznie pieniedzy nie pasuje, szczegolnie pieniedzy klienta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum