Od kiedy kupiłem drugie auto (dostawczaka) moją C5-tkę używam sporadycznie i zauważyłem że co jakiś czas pojawiają się jakieś problemy. Przez ostatnie dwa tygodnie C5 stała na dworzu (a nie było ciepło -10 do -20 +silny wiatr) postanowiłem ją w środę trochę przedmuchać (oczywiście nie odpaliła -akumulator). Po naładowaniu odpaliła za pierwszym razem bez najmniejszych problemów. Problem pojawił się po ok.10 km - na światłąch podczas ruszania zrobiło pik i komunikat "antipolution fault " kontrolka check i utrata mocy. Zjechałem do zatoczki, zgasiłem auto i odpaliłem - komunikat i check został ale odzyskał moc.
Następnego dnia odpalam i brak komunikatów. Ale sytuacja powtarzała się do dnia dzisiejszego. Podpiąłem dzisiaj się do komputera i jest błąd P0087 - regulacja wysokiego ciśnienia paliwa , ciśnienie zmierzone w kolektorze jest zbyt niskie w stosunku do zadanego.
Nie mam jeszcze lexii sprawdzałem elm327 (błąd się skasował ale pewnie powróci). Czy ktoś z kolegów wie co z tym fantem zrobić ?
Mój samochód: 307 SW
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: SW
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Luty 2014, 15:08
P0087
Układ paliwowy- lejące wtryski, czujnik ciśnienia na listwie CR, pompa, regulator wydatku,
brudny filtr paliwa, nieszczelność układu, zapchane odpowietrzenie zbiornika.
Wyeliminować najprostsze i w razie dalszych problemów szukać dalej
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 8 Luty 2014, 16:21
Tak jak się spodziewałem po 500 km błąd powrócił. Filtr paliwa już kupiłem (stary ma przelatane ponad 20 tys), sprawdzić wtryski- czyli test przelewowy ?
Ewentualne nieszczelności sprawdzę przy wymianie filtra - żeby nierozgrzebywać co chwilę a odpowietrzenie zbiornika - gdzie jest ?
Kupiłem sobie wreszcie lexie - jutro podłącze zobaczę co pokaże to mądre urządzenie
Mój samochód: 307 SW
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: SW
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Luty 2014, 16:58
Tylko błagam nie zakładaj Filtrona. To najgorsze dziadostwo. Najlepszy Purflux.
Wtryski- najlepszym wyznacznikiem jest test przelewowy.
Odpowietrzenie idzie od zbiornika do góry wlewu pod maskownicą.
Jeśli jest przytkane to przy otwieraniu korka wlewu słychać charakterystyczny syk zaciąganego powietrza.
Na początek wymień filtr.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 9 Luty 2014, 19:55
To jest na wyłączonym. Dodam że samochód nie kopci i pali od strzała.
Wyszedł jeszcze błąd przemijający 0462-chodzi o poziom paliwa ( słaby sygnał) a w dzienniku zapisane 41 błędy egr ( przemijające).
piotrekbyd- tankowałem wczoraj i że zbiornika nie syczało.
Jeszcże mam coś takiego dotyczące tego błędu 0087
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 9 Luty 2014, 21:58
Witam. Wymien najpierw filtr paliwa- prawdopodobnie przy tak niskich temperaturach w paliwie wytracila sie parafina i zatkala filtr po paru kilometrach- stad blad niskiego cisnienia paliwa na szynie. Zrob najpierw wymiane.
Martwi mnie dziwna troche korekcja, ona oznacza problemy z koncowkami[-], co nie wrozy dobrze na przyszlosc. Generalnie korekcje powinienes odczytywac na wolnych obrotach i najlepiej na cieplym silniku. Przy okazji zrob probe przelewowa, to bedziesz wiedzial, czy rzeczywiscie wtryski juz leja. Te problemy z EGR moga swiadczyc rowniez o zacinajacym sie silniczku w zaworze, co jest podobno choroba. Pomaga czyszczenie, ale czasami konieczna wymiana- wytarte lozyskowanie silnika zaworu. Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Luty 2014, 23:01
No i jak? Obiecales dac znac co i jak. Czyzby do tej pory brak czasu na wymiane filtra?
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 21 Luty 2014, 23:13
piotrekbyd napisał/a:
Jeśli suma korekcji jest zbliżona do 0 to jest ok.
Czyli na rozgrzanym silniku na luzie dodaje sie wyniki ze wszystkich 4 wtryskiwaczy i po zsumowaniu ma wyjsc okolo 0 czy na kazdym wtryskiwaczu powinno byc 0? Jakie sa dopuszczalne odchylenia na poszczegolnych wtryskiwaczach?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Luty 2014, 23:34
Witam. I tak powstaja mity. ktos pisze bzdury, a ktos inny w to wierzy. Zawsze zastanawiam sie dlaczego ktos pisze o tym, ze korekcje powinny rownac sie zeru?
Cala idea korekcji opiera sie na tym, ze sterownik silnika odczytuje czas obrotu walu korbowego na poszczegolnych cylindrach i jesli sa roznice, to stara sie je wyrownac przez wtrysniecie wiekszej, lub mniejszej ilosci paliwa na poszczegolnych wtryskach, aby te czasy wyrownac. Nierownomiernosc pracy silnika moze wynikac z kondycji wtryskiwacza, jak rowniez cylindra- tj. stanu cylindra, pierscieni, zaworow, stanu uszczelki pod glowica, stanu krzywek na walku rozrzadu, itp.... Duza korekcja na minus swiadczy o lejacym wtrysku, a korekcja na plus moze swiadczyc o zapchanym wtryskiwaczu[bardzo czesty problem], jak rownie o problemie ze stanem cylindra. I tu pisanie o sumie korekcji na zero ma sie nijak do idei korekcji, to jest bzdura. Jesli korekcje sa male, do 30%, silnik powinien pracowac poprawnie. Generalnie brak korekcji, albo bardzo male, swiadcza o dobrym stanie wtryskow i cylindrow silnika. Jesli natomiast korekcje sa rostrzelone na kazda strone, to warto zrobic probe przelewowa na powrotach, bo wtedy mozemy powiedziec cos o stanie wtryskiwaczy i stanie silnika. W idealnym silniku korekcje powinny byc minimalne[ wcale ich suma nie musi byc zblizona do zera]. Pozdrawiam
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 22 Luty 2014, 00:27
dejnekomirek napisał/a:
Duza korekcja na minus swiadczy o lejacym wtrysku, a korekcja na plus moze swiadczyc o zapchanym wtryskiwaczu[bardzo czesty problem], jak rownie o problemie ze stanem cylindra.
Jakie to beda wartosci w liczbach?
dejnekomirek napisał/a:
Jesli korekcje sa male, do 30%, silnik powinien pracowac poprawnie.
To mnie najbardziej zastanawia, bo nie wiem do czego odnosi sie 30%. Jak sie to oblicza?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum