Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka zdjęć z wymiany wydechu
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Luty 2014, 18:56   Kilka zdjęć z wymiany wydechu

Wiek, sól i inne czynniki wpływają na wyniszczenie układu wydechowego w naszych cytrynkach. Pech chciał że rozleciał mi się tłumik końcowy i rura łącząca.





Po przejrzeniu kilku schematów i katalogów wiedziałem co potrzebuję i tak wybrałem się na zakupy.
Rura, tłumik, złączki no i odgrzebałem jeszcze w swoich gratach końcówkę wydechu ( aktualnie nie jest jeszcze założona ).




Żeby nie było tak do końca wesoło to złączka rury i strumienicy była z obi i niestety nie podołała zadaniu i po kilku dniach mi się to rozleciało ( w sumie się nie dziwię ).



Trzeba było zmienić koncepcję, kupić porządną niemiecką złączkę, pastę do tłumików i działać.







A żeby było śmieszniej to wszystko robiłem z drabiny bo kanał nie jest jeszcze wykończony.




Z tego miejsca chcę też podziękować Tomkowi ( czaszunia1: ) który woził mnie po złączkę i pomagał :)

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 1 Maj 2014, 23:05   

Korozja postępuje i przyszedł czas na wymianę pierwszej rury która podczas wyprzedzania się oberwała. Żeby było śmieszniej to podczas odkręcania owej rury szpilka została w kolektorze wydechowym i trzeba było go zdemontować żeby ją wykręcić, nie obyło się oczywiście od demontażu całej reszty. Dzięki temu wywaliłem niepotrzebną już rurkę od EGRa która też miała zapieczone śruby ( gdzie to wymyślać takie maleńkie imbusowe śrubki w kolektorze ? ). Kolektor ssący został wyczyszczony i odmalowany, śrubki też poczyszczone i posmarowane smarem miedzianym, kilka wymieniłem na nowe. Poniżej kilka zdjęć przedstawiających wymianę.
Nowy element fabrycznie był z katalizatorem teraz w zamienniku występuje jako rura z dodatkowym tłumikiem. Rozważam jeszcze dołożenie dodatkowego wieszaka w miejscu gdzie ten tłumik łączy się z rurą, bo tak naprawdę wszystko jest trochę za sztywne i trzyma się na dwóch szpilkach ze sprężynkami, ale muszę jeszcze to przemyśleć.










_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2 Maj 2014, 05:37   

wojtis1990, ZUCH :-D

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA