Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Czerwiec 2014, 18:25   

Dziwne te opony ... wzór na nich wskazuje na
grigori333 napisał/a:
według mnie powinny być prawe i lewe
. :roll:
Jednak czytając stronę podaną w linku przez auristel, tak ma być jak jest ... :-?

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Czerwiec 2014, 20:49   Zawsze wtrące swoje dwa grosze ......

Po pierwsze - niektóre tzw. stalowe felgi wykonane są z aluminium a niektóre z normalnej stali.
Obie wersje są i tak lżejsze od klasycznych aluminiowych o ok 2-5 kg na sztuce.
Kupiłem kilka kompletów takich i takich - sprawdziłem empirycznie.

Po drugie - w C - 5 ładowanie na siłę 16, 17" mija się z celem, ponieważ obniżając profil tracimy bezpowrotnie komfort (nawet na hydro). Szczególnie w POLSCE.
Zimą tarcie śniegu pomiędzy nadkolem a oponą zwiększa zużycie paliwa niemiłosiernie.
Optymalny wymiar to 205, 215 X 55 X 15. Z daleka nie widać żadnej różnicy po za kosztem zakupu nowych opon.

Po trzecie - chcąc jeździć na felgach 17,18,19,20"....... nie trzeba wcale jeździć Citroenem.
Do takich zabaw służą BMW, AUDI, MERCEDES oraz CHOLZWAGEN 1,9 TdI ......

 
 
krzemien7

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 38
Skąd: Zeven, Niemcy
Wysłany: 27 Czerwiec 2014, 21:56   

ktosiek68 napisał/a:
Obie wersje są i tak lżejsze od klasycznych aluminiowych o ok 2-5 kg na sztuce.
nie rozumiem stalowe felgi są lżejsze od aluminiowych? Stal nagle straciła na wadze?? To w jakim celu zakładać aluminium i płacić za nie drożej niż za stal??? Drugie czego nie pojmuje w Twoim poście to rozmiar felg... uważasz że felgi w rozmiarze większym niż 15" nie można założyć do Citroena? Co to nagle 17 calowe felgi są zarezerwowane tylko dla grupy VAG??

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 05:32   

Ja tez nigdy nie mogłem połapać się co jest cięższe - kilogram pierza czy kilogram stali ......

 
 
edi71

Mój samochód: Citroen C5
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 21 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Lipiec 2014, 17:11   

A co myślicie o tych oponach ? http://allegro.pl/205-55r...4336169057.html bo mam zamiar take kupić do mojej C5 .

 
 
JBL

Mój samochód: C5 X7
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: CrossTourer
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Sierpień 2014, 22:12   

A jakie opony na zimę? Macie jakieś konkretne marki i modele opon, które polecacie?

 
 
Sroqraf


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 416
Skąd: Piła
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 11:06   

Myślę, że opinie na temat opon znajdziesz w serwisach sprzedających opony albo strony typu ceneo/skapiec itd. Jeden model spisuje się niemal identycznie w każdym samochodzie. Wszystko zależy od wymagań, jednoznacznej opinii się nie spodziewaj.

_________________
Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1 ;)

O moim C5 więcej dowiesz się tutaj: http://sh.st/LVKms
 
 
krzemien7

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 38
Skąd: Zeven, Niemcy
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 19:53   

Ja opierając się na opiniach z internetów kupiłem takie opony na zimę http://www.oponeo.pl/dane...195-65-r15-91-t Teraz mam letnie Dunlop SP Sport Bluresponse i spisują się bardzo dobrze. Myślę, zimowe też dadzą radę, ale zapytajcie mnie na wiosnę jak było. :) Pzdr.

 
 
Czykwins

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Listopad 2016, 08:40   

krzemien7 i jak wrażenia z blurespond? Chciałem takie kupić na lato ale znajomy oponiarz powiedzał mi że mają bardzo miękkie boki i potrafią się łatwo przerwać na krawężniku. Szybko się też ponoć ścierają. Jak u ciebie?

 
 
Mocarny

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 29 Listopad 2016, 09:05   

Jakie opony?!
Sprawa jest prosta ... zakłada się oponę przewidzianą, zaprojektowaną i dopasowaną do auta czyli taką jaka jest podana przez producenta. Nie ma sensu być mądrzejszym od "fabryki", ale to chyba nasza taka mentalność.
Co do producenta to już kwestia budżetu ... Ale opona miękka = szybsze zużycie, lepszy komfort, a twarda = mniejsze zużycie, gorszy komfort. No i kwestia prowadzenia ... to raczej rzecz indywidualna jak kto jeździ i czego oczekuje. Osobiście polecam MICHELIN.

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Listopad 2016, 09:12   

Mocarny napisał/a:
Ale opona miękka = szybsze zużycie, lepszy komfort, a twarda = mniejsze zużycie, gorszy komfort. No i kwestia prowadzenia ... to raczej rzecz indywidualna jak kto jeździ i czego oczekuje. Osobiście polecam MICHELIN.

A guzik prawda :P Miałem miękkie Miszeliny Alpiny A4 i wcale nie były tak zjedzone po dwóch sezonach. Komfort bez znaczenia bo hydrak płynąłby nawet na samych felgach.

Ale także interesuje mnie jak spisują się w zimie Michałki CrossClimate.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 29 Listopad 2016, 10:16   

Nie maiłem jak już kupić kompletu .. ale fabryczne 215/55/ R16 im szersza opona na zimę tym lepsza.
Zakopane auto w zaspie najlepsze są łańcuchy, a nie opony wąskie.
Na ubity śnieg/ lód potrzeba jak największego kontaktu opony z podłożem.
Cóż na następny sezon może kupię komplet 16'tek ..
na razie mam z przodu - Dębice figo 205 /65/15 - fabryka na stalówki 15/ czy alu ;)

 
 
Mocarny

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 48
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 29 Listopad 2016, 11:02   

MarcinLbn napisał/a:
Miałem miękkie Miszeliny Alpiny A4 i wcale nie były tak zjedzone po dwóch sezonach.

Nie będę się kłócił, ponieważ to w dużej mierze zależy od stylu jazdy. U mnie różnica była by znaczna...

MarcinLbn napisał/a:
Komfort bez znaczenia bo hydrak płynąłby nawet na samych felgach.


A guzik prawda :-P ;-) Czuć różnice w oponach z hydractive III i to nie jest wada w przeciwnym razie nie dało by się wyczuć auta na zakrętach.

Zimówki Michelin Alpine 5 mogę z całą stanowczością polecić. Sprawdzają się na suchym, mokrym i śniegu. Są troszkę głośniejsze, ale tu akurat porównuję do letnich...
Wcześniej maiłem Dębice Frigo, ale to w Clio i też byłem z nich bardzo zadowolony.

 
 
wicher69

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 93
Skąd: Bukowno
Wysłany: 29 Listopad 2016, 19:47   

MMK66* napisał/a:
Nie maiłem jak już kupić kompletu .. ale fabryczne 215/55/ R16 im szersza opona na zimę tym lepsza.

Nie zgadzam się z tym.

MMK66* napisał/a:
Zakopane auto w zaspie najlepsze są łańcuchy, a nie opony wąskie.

Poniekąd...

MMK66* napisał/a:
Na ubity śnieg/ lód potrzeba jak największego kontaktu opony z podłożem.

Nie zgadzam się. Im większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią tym mniejszy nacisk jednostkowy na podłoże :) [/quote]

MMK66* napisał/a:
Cóż na następny sezon może kupię komplet 16'tek ..
na razie mam z przodu - Dębice figo 205 /65/15 - fabryka na stalówki 15/ czy alu ;)

A z tyłu? Letnie? Nieładnie :)

A opony z głębszym bieżnikiem zakłada się na tył?
Jak ja lubię te rozmowy o oponach :)

 
 
Czykwins

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Listopad 2016, 20:39   

Oczywiście że lepsze opony na tył - pięknie to widać w 1:45 filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=HdSf0KJie_E

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA