Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Czerwiec 2014, 20:49 Zawsze wtrące swoje dwa grosze ......
Po pierwsze - niektóre tzw. stalowe felgi wykonane są z aluminium a niektóre z normalnej stali.
Obie wersje są i tak lżejsze od klasycznych aluminiowych o ok 2-5 kg na sztuce.
Kupiłem kilka kompletów takich i takich - sprawdziłem empirycznie.
Po drugie - w C - 5 ładowanie na siłę 16, 17" mija się z celem, ponieważ obniżając profil tracimy bezpowrotnie komfort (nawet na hydro). Szczególnie w POLSCE.
Zimą tarcie śniegu pomiędzy nadkolem a oponą zwiększa zużycie paliwa niemiłosiernie.
Optymalny wymiar to 205, 215 X 55 X 15. Z daleka nie widać żadnej różnicy po za kosztem zakupu nowych opon.
Po trzecie - chcąc jeździć na felgach 17,18,19,20"....... nie trzeba wcale jeździć Citroenem.
Do takich zabaw służą BMW, AUDI, MERCEDES oraz CHOLZWAGEN 1,9 TdI ......
krzemien7
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 38 Skąd: Zeven, Niemcy
Wysłany: 27 Czerwiec 2014, 21:56
ktosiek68 napisał/a:
Obie wersje są i tak lżejsze od klasycznych aluminiowych o ok 2-5 kg na sztuce.
nie rozumiem stalowe felgi są lżejsze od aluminiowych? Stal nagle straciła na wadze?? To w jakim celu zakładać aluminium i płacić za nie drożej niż za stal??? Drugie czego nie pojmuje w Twoim poście to rozmiar felg... uważasz że felgi w rozmiarze większym niż 15" nie można założyć do Citroena? Co to nagle 17 calowe felgi są zarezerwowane tylko dla grupy VAG??
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 416 Skąd: Piła
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 11:06
Myślę, że opinie na temat opon znajdziesz w serwisach sprzedających opony albo strony typu ceneo/skapiec itd. Jeden model spisuje się niemal identycznie w każdym samochodzie. Wszystko zależy od wymagań, jednoznacznej opinii się nie spodziewaj.
_________________ Po 9 latach z C5 - jest 308SW T7 + rodzimy C3 1.1
krzemien7
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 38 Skąd: Zeven, Niemcy
Wysłany: 28 Sierpień 2014, 19:53
Ja opierając się na opiniach z internetów kupiłem takie opony na zimę http://www.oponeo.pl/dane...195-65-r15-91-t Teraz mam letnie Dunlop SP Sport Bluresponse i spisują się bardzo dobrze. Myślę, zimowe też dadzą radę, ale zapytajcie mnie na wiosnę jak było. Pzdr.
Czykwins
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 248 Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Listopad 2016, 08:40
krzemien7 i jak wrażenia z blurespond? Chciałem takie kupić na lato ale znajomy oponiarz powiedzał mi że mają bardzo miękkie boki i potrafią się łatwo przerwać na krawężniku. Szybko się też ponoć ścierają. Jak u ciebie?
Mocarny
Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 48 Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 29 Listopad 2016, 09:05
Jakie opony?!
Sprawa jest prosta ... zakłada się oponę przewidzianą, zaprojektowaną i dopasowaną do auta czyli taką jaka jest podana przez producenta. Nie ma sensu być mądrzejszym od "fabryki", ale to chyba nasza taka mentalność.
Co do producenta to już kwestia budżetu ... Ale opona miękka = szybsze zużycie, lepszy komfort, a twarda = mniejsze zużycie, gorszy komfort. No i kwestia prowadzenia ... to raczej rzecz indywidualna jak kto jeździ i czego oczekuje. Osobiście polecam MICHELIN.
Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011 Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 696 Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Listopad 2016, 09:12
Mocarny napisał/a:
Ale opona miękka = szybsze zużycie, lepszy komfort, a twarda = mniejsze zużycie, gorszy komfort. No i kwestia prowadzenia ... to raczej rzecz indywidualna jak kto jeździ i czego oczekuje. Osobiście polecam MICHELIN.
A guzik prawda Miałem miękkie Miszeliny Alpiny A4 i wcale nie były tak zjedzone po dwóch sezonach. Komfort bez znaczenia bo hydrak płynąłby nawet na samych felgach.
Ale także interesuje mnie jak spisują się w zimie Michałki CrossClimate.
_________________ Cytryna się sprzedała...
MMK66*
Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Cze 2016 Posty: 73 Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 29 Listopad 2016, 10:16
Nie maiłem jak już kupić kompletu .. ale fabryczne 215/55/ R16 im szersza opona na zimę tym lepsza.
Zakopane auto w zaspie najlepsze są łańcuchy, a nie opony wąskie.
Na ubity śnieg/ lód potrzeba jak największego kontaktu opony z podłożem.
Cóż na następny sezon może kupię komplet 16'tek ..
na razie mam z przodu - Dębice figo 205 /65/15 - fabryka na stalówki 15/ czy alu
Mocarny
Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 48 Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 29 Listopad 2016, 11:02
MarcinLbn napisał/a:
Miałem miękkie Miszeliny Alpiny A4 i wcale nie były tak zjedzone po dwóch sezonach.
Nie będę się kłócił, ponieważ to w dużej mierze zależy od stylu jazdy. U mnie różnica była by znaczna...
MarcinLbn napisał/a:
Komfort bez znaczenia bo hydrak płynąłby nawet na samych felgach.
A guzik prawda Czuć różnice w oponach z hydractive III i to nie jest wada w przeciwnym razie nie dało by się wyczuć auta na zakrętach.
Zimówki Michelin Alpine 5 mogę z całą stanowczością polecić. Sprawdzają się na suchym, mokrym i śniegu. Są troszkę głośniejsze, ale tu akurat porównuję do letnich...
Wcześniej maiłem Dębice Frigo, ale to w Clio i też byłem z nich bardzo zadowolony.
wicher69
Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 93 Skąd: Bukowno
Wysłany: 29 Listopad 2016, 19:47
MMK66* napisał/a:
Nie maiłem jak już kupić kompletu .. ale fabryczne 215/55/ R16 im szersza opona na zimę tym lepsza.
Nie zgadzam się z tym.
MMK66* napisał/a:
Zakopane auto w zaspie najlepsze są łańcuchy, a nie opony wąskie.
Poniekąd...
MMK66* napisał/a:
Na ubity śnieg/ lód potrzeba jak największego kontaktu opony z podłożem.
Nie zgadzam się. Im większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią tym mniejszy nacisk jednostkowy na podłoże [/quote]
MMK66* napisał/a:
Cóż na następny sezon może kupię komplet 16'tek ..
na razie mam z przodu - Dębice figo 205 /65/15 - fabryka na stalówki 15/ czy alu
A z tyłu? Letnie? Nieładnie
A opony z głębszym bieżnikiem zakłada się na tył?
Jak ja lubię te rozmowy o oponach
Czykwins
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Paź 2013 Posty: 248 Skąd: Kraków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum