Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony
Autor Wiadomość
wicher69

Mój samochód: Citroen C5 2.0 HDI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 93
Skąd: Bukowno
Wysłany: 29 Listopad 2016, 22:23   

Tylko, że ja nie mam na myśli układu opony nowe kontra opony zużyte (lub zużyte np. w 50%).
U mnie różnica nigdy nie jest większa niż 1-1,5mm i wtedy zawsze lepsze daję na przód (przy przednim napędzie).
Trakcja prawidłowa jest a bieżnik się mniej więcej równo zużywa.
Jeżeli sugerowałbym się obiegową opinia, to przód byłby zużyty a tył miałby jeszcze ok. 5mm.
Bez sensu...

 
 
Czykwins

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Listopad 2016, 23:06   

No masz rację - też tak robię. W sumie to wypuściłem się z tym komentarzem :)

 
 
Batman
chory ale natchniony


Mój samochód: Citroen C5 / Chrysler Neon
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Podtlenek LPG
Wersja:: Kombi / Sedan
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 36
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30 Listopad 2016, 08:25   

Nie ważne która oś jest napędzana. Lepsze opony zawsze się daje na tył.
https://www.youtube.com/watch?v=41ZPh2CBk8U
http://www.oponeo.pl/arty...in-adac-i-oamtc

_________________
www.mOTO-batman.pl
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30 Listopad 2016, 10:41   

A ja podczas zmian opon w sezonie staram się mieć raz komplet przedni z tyłu a zaś kolejny raz ponownie na przodzie co gwarantuje mnie podobny stan i zużycie bieżnika...a w poślizg to można wpaść na ,,funkiel nówkach ''jak się przesadzi z prędkością do warunków na drodze..

 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 30 Listopad 2016, 19:27   

Ja drugązimę pomykam na fuldach montero, jak dla mnie rewelacja szczególnie biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. A propos szerokości opon zimowych, to też uważam że na śnieg i lód lepsze tzn efektywniejsze są opony węższe od nominałów. Zresztą wystarczy popatrzeć jakich używają w wrc zimą?

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 07:36   

Cytat:
Nie zgadzam się. Im większa powierzchnia styku opony z nawierzchnią tym mniejszy nacisk jednostkowy na podłoże :)


MMK66* napisał/a:
Cóż na następny sezon może kupię komplet 16'tek ..
na razie mam z przodu - Dębice figo 205 /65/15 - fabryka na stalówki 15/ czy alu ;)

A z tyłu? Letnie? Nieładnie :)

A opony z głębszym bieżnikiem zakłada się na tył?
Jak ja lubię te rozmowy o oponach :) [/quote] z tą większą powierzchnią proszę http://magazynauto.interi...ych,nId,1097579

zresztą już sprawdzone w praktyce, zmiana opon w pierwszej Xantii z 185/65/R15 na 205/60/R15 różnica była bardzo dużo, tył był rozkraczony- to powodowało że koła były niestabilne i jak przy 30km/h miałem wrażenie że auto się ślizga - tak po zmianie opon ten efekt występował przy dopiero przy około 60km/h.

a opon nie mam letnich z tyłu - jeszcze jakoś zdrowie dopisuje ;) na następny sezon będą 215/55/R16
Nokiany wrD3 jak na razie były najlepsze-
a teraz patrzę na wyniki testów 3,14xdrzwi ale tylko jak dana opona wypadła na lodzie.
przez 3 dni co chwila goła jadzia na drodze ...(gołoledź).

 
 
jm90


Mój samochód: xantia 1,8i 16v / C5 2.0i 16V 2003r/ C5X7 2.0
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: et/lpg/ON
Wersja:: hetbek
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2015
Posty: 41
Skąd: Kleszczów
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 19:24   

A ja mam Nexen N'Priz 4S całoroczne i jest ok.
W Xantii też takie miałem. :-D

_________________
Posiadam LEXIE i nie zawaham się jej użyć
 
 
DJ95

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: HATCHBACK
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 1 Grudzień 2016, 22:28   

Ja mam 195/65/15 Bridgestone Blizzak LM001 z dziurami po kolcach :P
Jak już rozmawiamy o oponach. jakie macie ciśnienie? :)

 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 05:32   

U mnie przód 2.2 tył 2.0 jeżdżę am bez obciążenia i passeger

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 09:27   

Sie też zastanawiałem nad oponami.
Na naklejce w księżnej 195/65 i sie zdecydowałem i kupiłem węższe bo lepsze na śnieg 185/65 nalewki z agresywnym bieżnikiem. Powiem wam że spisują się rewelacyjnie, 100 zł za sztukę z otworami pod kolce. W końcu można normalnie ruszać i hamować w śniegu i błocie.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 10:16   

Mogłeś wziąć ode mnie Miszeliny razem z felgami, na śniegu szły jak złe :P
Za to mnie dziś znów poniosły Kleberki i na Węglarza w dół sunąłem elegancko bokiem :)
Uniroyale MS Plus 77 zaskakująco niezłe (może to rzecz rozmiaru?) :)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2 Grudzień 2016, 15:06   

MarcinLbn, Wole nowe nalewki niż używane jeżeli chodzi o zimowe. Świeża guma i bieżnik taki jaki sobie wybiorę. Wczoraj kupiłem dwie na przód i się pięknie trzymają, niestety tył teraz słabo sobie radzi w śniegu i na zakrętach dupe wynosi, jadę zaraz pod dwie kolejne :)

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 4 Grudzień 2016, 12:36   

Na wygrzebywanie się ze śniegu/ zasp są łańcuchy.
A nie koła które są do roweru, różnicę między 185 - 205 już opisywałem i praktycznie potwierdzam, że szarsza lepiej na śliskim trzyma, zresztą.. no ale mit wąskich opon niech sobie żyje tam gdzieś ..
Miękka mieszanka to wielki plus nalewajek, zresztą opony na 2 sezony .. później 4mm bieżnika nie ma sensu zakładać.

 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Grudzień 2016, 13:07   

Mi lepiej lata się po śniegu na szerszych. Wczoraj na 175, dziś na 195. Różnica na szerszych znacząca. Lepiej się odpychają, lepsza trakcja i przede wszystkim skuteczniejsze hamowanie niż na oponkach od motocykla.
Nie wiem czy kupiłbym sobie nalewki. Jeżeli baza opony pod nalewkę nie byłaby wybitnie zniszczona to może, może... Ale jak trafi się wybitnie wytłuczony bok i bark, bo ktoś skakał po krawężnikach to będzie źle :)

 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 9 Grudzień 2016, 21:29   

Firmy które bawią się w nalewki juz od kilku lat dają gwarancję na swoje wyroby więc na pewno jako bazę biorą opony w miare świeże rocznikowo i nie wyświechtane po bokach czy popękane. Technologia poszła troszkę do przodu w tej dziedzinie.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA