Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Luty 2014, 20:21
Właśnie myślałem o Kleberach, cena nie powala z nóg.
Hugo
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Suchy Las
Wysłany: 18 Luty 2014, 15:50
JA w Peugeocie z podobnego rocznika jeździłem dotychczas na Michellinach Primacy, Uniroyalach Rainsport i GoodYearach EnergySaver. Spalanie, hałas, wytrzymałość stanowczo na korzyść tych pierwszych (prawie 3 sezony) Najgorzej Goodyear - po jednym sezonie był już problem z ząbkowaniem i hałasem, drugi sezon z tygodnia na tydzień było coraz gorzej I jak je wyrzucałem jesienią to bieżnika było prawie 0. Do tego spalanie większe o ponad 0,5 l niż na Uniroyalach.
letnie opony najlepiej by były miękkie, sztywne to właśnie hałasują ale jak masz gdzie dostać to właśnie klebery ja osobiście jeżdze na Goodyear ale sa bardzo miękkie miałem 16 cali koła i je sprzedałem za niski profil i były twarde teraz mam 15 cali 6 J 195 /65 i jest ok a 16 cali to 205 /60 i wiadomo że cena opon większa oraz spalanie większe
Makama
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 268 Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Luty 2014, 22:12
Michelin , Dunlop a półki wyższej, albo Kleber i ... Hankook (Kinergy eco425) z budżetowej)
Testowałem Bridgestone ER300 oraz T001 (świetnie trzymają,ale to twarda opona, było czuć spadek komfortu)
Toyo Proxes - rewelacyjny krój bieznika, dobrze trzymają (na mokrym gorzej niż Bridge) ale dość szybko się zużywają
Goodyear Optigrip - dobra guma, fajna rzeźba, dobrze się trzymają,ale moim zdaniem za drogie w stosunku do możliwości
Uniroyal Rainexpert - świetne na mokrym, ale głośne i nietrwałe
W tym roku kupiłem Michelin Energy Saver - byłem z nich najbardizej zadowolony.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Benzyna+LPG
Wersja:: X
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Gru 2013 Posty: 23 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Luty 2014, 23:19
W tamtym roku kupilem Hankook i jestem bardzo zadowolony, sa ciche nawet przy wiekszych predkosciach i nie za drogie jak sie nie myle cos ok 400zł/szt.
Kupiłem C5-kę na zimówkach 215/55 R16. Zacząłem poszukiwania opon na lato.
Mam okazję na ładne opony, ale rozmiar 205/55 R16. Nie znalazłem w żadnej specyfikacji takiego rozmiaru.
Czy ktoś takie zakładał?
Czy uważacie, że będą ok?
Czy licznik będzie bardzo przekłamywał?
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 23 Marzec 2014, 17:11
Niby fabrycznie montowane są 215/55/16 ja kupowałem ( letnie i zimowe) 205/55/15 nie odczuwam żeby samochodem rzucało wręcz przeciwnie na naszych drogach w koleinach lepsze są opony węższe.
Na zimę kupowałem BARUM-y na lato MICHELIN-y. Polecam hurtownię opon która ma swoje oddziały w całym kraju Handlopex - ceny takie jak na alle tyle tylko że można zobaczyć oponę na żywo.
Makama
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 268 Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Marzec 2014, 23:57
ROBSON1976 napisał/a:
Niby fabrycznie montowane są 215/55/16 ja kupowałem ( letnie i zimowe) 205/55/15 nie odczuwam żeby samochodem rzucało wręcz przeciwnie na naszych drogach w koleinach lepsze są opony węższe.
Na zimę kupowałem BARUM-y na lato MICHELIN-y. Polecam hurtownię opon która ma swoje oddziały w całym kraju Handlopex - ceny takie jak na alle tyle tylko że można zobaczyć oponę na żywo.
W innym temacie pisałeś że zauważyłeś spadek komfortu...
__Robert__ napisał/a:
Powiem Ci, że mam podobne odczucia, ale boję sie ingerować w zawieszenie.
Może tu właśnie należy szukać przyczyny?
niby różnica niewielka ale mniejsza opona przy dość wysokim jak na osobówkę ciśnieniu roboczym, będzie pracować inaczej.
C5 to niestety nie Volkswagen że można felge kondomami nawet okręcić bez odczuwalnej różnicy w komforcie
Zwracajcie uwagę przede wszytkim na indeks nośności i prędkości. przy zimówkach indeks prędkości może być niższy o stopień, natomiast indeks nośności warto zachować dla bezpieczeństwa i oszczędności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum