Hugo
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Suchy Las
Wysłany: 23 Luty 2014, 23:14 Co ma FAP do ekologii
Witajcie.
nie tak dawno temu, będąc w DE. widziałem pewien program naukowy na temat ekologii. Od początku użytkowania mojego HDI myślałem sobie, że fajnie, że mam FAP'a I nie truję tak jak stare diesle. Oburzałem się na tych co wycinają FAP i mają w nosie ekologię (u nas i tak żaden diagnosta nie sprawdzi stanu spalin).
Tymczasem w programie TV jakiś profesor opowiadał o nowych badaniach, pokazujących, że w powietrzu pojawia się coraz więcej mikrozanieczyszczeń, dużo bardziej szkodliwych o cząstek stałych filtrowanych przez nasze FAPy. Naukowiec podejrzewa (nie miał nic na poparcie tej tezy poza teoretycznymi rozważaniami), że winne są filtry cząstek stałych w dieslach (Diesel Partikel Filter). Jego rozumowanie było następujące - stare diesle emitują sporo sadzy, której cząstki są dość duże i zgodnie ze znanymi procesami fizycznymi, przyciągają i związują ze cząstki mniejsze, na zasadzie kuli śniegowej. To oznacza, że duże cząstki sadzy pochłaniane za pomocą DPF/FAP służyły wcześniej filtrowaniu powietrza i związywaniu mniejszych cząstek, które teraz z powodu małej masy nigdy nie osiadają a krążą w powietrzu szkodząc wszystkim żywym organizmom.
Co wy na to? Może warto jednak wyciąć FAP i przyzwyczaić się ponownie do czarnej chmury w lusterku wstecznym...
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4280 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Luty 2014, 09:00
Dobrze że nie mam FAP-a a spaliny mam wzorowe bo moja stacja diagnostyczna bez tego nie puści jak se w rurę nie wetknie czujnika. jestem zdania że dobry diesel nie truje-czasem mniej niż benzyna
Grześq91
Mój samochód: ZX
Poj. silnika (cm3): 1580
Paliwo: Benzyna
Wersja:: X5M2K
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 18 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19 Marzec 2014, 15:15
W sumie to jakoś szczególnie bym się nie zdziwił. Wg mnie ten FAP powstał wyłącznie do tego, aby można było zarabiać na głupich kierowcach. Kiedyś jeździło się bez elektryki, diesle kopciły na czarno i jakoś problemu nie było, dopiero teraz sobie coś wymyślili. Jakbym miał u siebie to bym wyciął to i byłby spokój, ale i tak całe szczęście, że nie mam diesla
s_virus [Usunięty]
Wysłany: 27 Marzec 2014, 17:04
A pamiętasz jakieś szczegóły z tego programu Hugo? Typu tytuł, czy nazwisko tego profesora?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Marzec 2014, 18:11
Najgorzej trują zdezelowane benzyniaki. kopcą i smrodzą bardzo szkodliwymi węglowodorami aromatycznymi. Diesle nie mogą być aż tak dojechane bo by po prostu nie odpaliły z powodu słabego sprężania. A benzyniakowi wystarczy tylko iskra i pojedzie Cząsteczki węglowodorów aromatycznych takich jak benzen, czy benzopiren są płaskie. Mają więc możliwość wślizgiwania się między nukleotydy DNA, co nadaje im właściwości rakotwórcze
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Hugo
Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 15 Skąd: Suchy Las
Wysłany: 25 Kwiecień 2014, 17:27
s_virus napisał/a:
A pamiętasz jakieś szczegóły z tego programu Hugo? Typu tytuł, czy nazwisko tego profesora?
Serdeczne dzięki kolego, szkoda tylko, że to we faszystowskim języku ja po ichniemu to tylko "nicht schießen". Trudno wujek gugiel-translator będzie miał zajęcie.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Kwiecień 2014, 18:36
s_virus napisał/a:
szkoda tylko, że to we faszystowskim języku
Mysle, ze zdrowo przesadziles. Ani to smieszne, ani madre... Jakbys znal historie swiata, zabrakloby Tobie palcow, aby wyliczyc nacje, ktore faszyzowaly. Te ruchy byly np. bardzo silne w tym twoim zmywakowie, ale nie sadze, abys j. angielski mial na mysli. Mam nadzieje, ze zastanowisz sie i wiecej takich zartow nie bedzie[mysle, ze to byl zart?]. Pozdrawiam
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 13 Maj 2014, 08:57
Trzeba by bylo cala teorie PM i Evro4/5 przytoczyc zeby wyjasnic ta teorie - kiedys moze sie pokusze o taki wyklad - gdzies juz kiedys nawet na forum udostpnilem moja prace mgr nt. ogolnie filtrow cz. st. - DPF i FAP'a.
A co do czasteczek - niestety robson ma racje: PAH - poli aromatic hydrocarbons. Reszte idzie doszukac.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum