Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Natrysk na intercooler
Autor Wiadomość
Tomasz
Citroen its my life


Mój samochód: citroen xantia II
Poj. silnika (cm3): 1903
Paliwo: diesel
Wersja:: break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 3 Wrzesień 2009, 17:29   Natrysk na intercooler

Witam jestem w trakcie budowania natrysku na IC w mojej xanti> według specialistów z 4turbo i znajomego z VTG natrysk ten to naprawde dobry pomysł ma on na celu nie tylko zwiekszenie mocy silnika (choć w jakiś 3% napewno pomoże) lecz napewno odciąza silnik podczas postoju w korkach w upalny dzień:D podzielcie sie opiniami i jesli ktoś już coś takiego robbił lub mają jakieś informacje zapraszam do konwersacji

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Wrzesień 2009, 19:23   

To pewnie musisz cały bagażnik wody ze sobą wozić ?! :lol:

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 3 Wrzesień 2009, 20:33   

Hmmm, wiesz... szczerze mówiąc to w tym silniku można bez szkody dociągnąć do 115 KM ingerując jedynie w turbo i komputer, zdaje się że Kajetan Czyż z KC opisywał dokładnie co i jak, bazując na swojej Xantii 1,9TD. Ale coś takiego co opisujesz faktycznie może się przydać w korkach, chociaż ten silnik raczej nie ma tendencji do przegrzewania się o ile termostat i czujniki są sprawne.

 
 
Tomasz
Citroen its my life


Mój samochód: citroen xantia II
Poj. silnika (cm3): 1903
Paliwo: diesel
Wersja:: break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 3 Wrzesień 2009, 21:32   

o tych 115 kucach wiem ale póki co finanse mi na to nie pozwalają, a ten natrysk patrząc na scooby-iego (subaru impreze) lub evo7 działa i to naprawde dobrze wiąc narazie zostane przy tym zobaczymy moze za jakieś 3-4 miesiące pobawie sie z remapem wtrysków i sterowania turbiną a póżniej to wszystko zestroić na hamowni troche roboty z tym bedzie ale efekt też da o sobie znać:D jak doprowadze budowe do konca to dam dokładny opis cześci i jak to wykonać jeśli ktoś bedzie chcciał mieć takie coś w swoim aucie. moze jak sie uda to dam jeszcze wykresy z hamowni z przed i po modyfikacjach;p;p

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 4 Wrzesień 2009, 09:10   

No to czekamy na info co do efektów :-)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Wrzesień 2009, 22:00   

Najlepiej zastosować termos z wodą lodową (woda i kostki lodu) co zapewni super chłodzenie powietrza i duże doładowanie :) A tak a propos to na jaki rajd się kolega wybiera ?
Więcej stracisz niż zyskasz. O co tak naprawdę walka z tym itercoolerem i kilka procent mocy której i tak nie wykorzystasz no bo niby gdzie? w mieście? i będziecie bootować od świateł do świateł? To jest patent do wykorzystania gdzie liczą się sekundy. Chyba, że kolega wybiera się na jakieś rajdy uliczne i jak w "Szybkich i wściekłych" będzie to wtedy przydatne. No ale to nie moja sprawa i przepraszam kolegę, jeżeli coś źle napisałem....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 07:55   

Osobiście myślę, że ta zabawa jest trochę bez sensu. 3% mocy to max. 4,5 KM (przy 115 KM). W imprezie i Evo to z pewnością daje większe zyski, ale to samochody prawie rajdowe i tam jest to konieczność. Silniki tych samochodów to istne potwory, które wytwarzają sporo mocy i jeszcze więcej ciepła (jak każdy silnik spalinowy).
Ja osobiście bym się w to nie bawił, ale jak jesteś zdecydowany, to życzę powodzenia.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Tomasz
Citroen its my life


Mój samochód: citroen xantia II
Poj. silnika (cm3): 1903
Paliwo: diesel
Wersja:: break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 6 Wrzesień 2009, 12:23   

nie o samą moc mi chodzi, a butować tez nie mam zamiaru od świateł do świateł. kilka razy byłem na wałbrzyskich nielegalnych i nie wiąże z tym jakieś dalekiej przyszłości a co do bessensowności tego projektu to w każdym aucie daje efekt (jeśli intercooler jest czysty w środku) mocy abójczej nie przyniesie ale napewno odciąży silnik gdyby było wiecej pieniedzy zamontował bym system CryO2 (natrysk zimnych gazów na intercooler) pozostają dwie rzeczy do przemyśenia:
-jakie dysze bedą najlepsze
-jakiej mieszanki użyć by utrzymywała jak najdłuej niską temperature
-i coby przy okazji nie utleniła intercoolera

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 7 Wrzesień 2009, 21:43   

A więc... Tomasz, jeśli, jak piszesz, nie masz zamiaru 'butować' tudzież startować w rajdach, absolutnie nie widzę sensu takiej przeróbki. Takie rzeczy się robi wtedy kiedy silnik notorycznie jest przeciążany. Naprawdę, NIC CI TO NIE DA!!! Po 1. Nie odczujesz różnicy, po 2. Wydasz kasę niepotrzebnie, bo silnik 1.9 TD jest obliczony na duuużo większe obciążenia :D pozdrawiam

 
 
Tomasz
Citroen its my life


Mój samochód: citroen xantia II
Poj. silnika (cm3): 1903
Paliwo: diesel
Wersja:: break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 14 Wrzesień 2009, 21:45   

przemyślałem i musze sie zgodzić z nicponiem zostawie to na później księżniczka pójdzie poćwiczyć na siłownie(wiecej jak 195 km/h nie dałem rady z niej wydrapać) jak to sie mówi " work in progress" niedługo relacje z następnych przeróbek
:mrgreen:

 
 
Nicpoń
inglisz ticzer


Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 378
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Wrzesień 2009, 22:26   

No to powodzenia, tylko pamiętaj: Przerabiaj z głową, żeby się nie okazało że po 10 kkm będziesz musiał kupować silnik ;-)

 
 
Tomasz
Citroen its my life


Mój samochód: citroen xantia II
Poj. silnika (cm3): 1903
Paliwo: diesel
Wersja:: break
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 25
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 15 Wrzesień 2009, 19:34   

no to pewne:P :dziesieć razy pomyś zanim coś zrobisz"

 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 15 Wrzesień 2009, 20:02   

Mam wniosek zamykamy temat?? Bo chyba został wyczerpany:)

 
 
cookie

Mój samochód: C1
Poj. silnika (cm3): 1000
Paliwo: benzin
Wersja:: desire
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 30
Skąd: Warsiawa
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 12:40   

Tomasz napisał/a:
o tych 115 kucach wiem ale póki co finanse mi na to nie pozwalają, a ten natrysk patrząc na scooby-iego (subaru impreze) lub evo7 działa i to naprawde dobrze wiąc narazie zostane przy tym zobaczymy moze za jakieś 3-4 miesiące pobawie sie z remapem wtrysków i sterowania turbiną a póżniej to wszystko zestroić na hamowni troche roboty z tym bedzie ale efekt też da o sobie znać:D jak doprowadze budowe do konca to dam dokładny opis cześci i jak to wykonać jeśli ktoś bedzie chcciał mieć takie coś w swoim aucie. moze jak sie uda to dam jeszcze wykresy z hamowni z przed i po modyfikacjach;p;p

Ja bym tylko chciał nieśmiale zapytać na czym to niby miał polegac remap wtrysków i sterowania turbiny w silniku 1,9 td??
Bo albo kolega pomylił silniki i pisze o HDI albo nie wie wopgóle o czym pisze.
W 1,9 td była prosta boshowska pompa z przestawiaczem wtrysku bez elektronicznej regulacji dawki. Pełen manual poza automatrycznym dostrajaniem kąta wtrysku do temperatury.
Co do sterowania turbiny to jedyne czym tam można sterować dopływ spali poprzez właczenie albo wyłaczenie silnika;-)
No chyba ze chodzi o regulacje, które ze sterowaniem mają niewiele wspólnego. Mozna wyregulowac westgate i układ wzbogacania dawki pod wpływem ciśnienia ale do sterowania tymi parametrami mapami to cała epoka.

[ Dodano: 2010-04-06, 13:16 ]
Dobra to teraz na temat:
Jak już autor watka odrobi lekcje z teorii to zamiast cudowac z natryskiem na intercooler i jałowymi gadkami szmatkami ze znajomymi szpecami co to chyba na oczy xantii nie widzieli polecam obejżec zabudowe chłodnic w xantii. Podpowiem że IC jest zasłoniety skraplaczem klimy i obudowąwiatraków oraz spojlerem i to jest spore pole do popisu przy usprawnianiu obiegu powietrza tak żeby skutecznie chłodziło IC i chłodnice.
Poza tym ten IC jest taki sam dla 1,9 td, 2,1 td jak również TCT a wiec ma spory zapas wydajności- trzeba tylko popracowac nad sprawnym dolotem zimnego powietrza.
Imho jednak to nie bedzie największy problem bo przy modach silnika 1,9td kleka głowica a potem słabawa skrzynia czy sprzegło. Ten silnik przez paru tunerów o ustalonej renomie nie nadaje sie do taniego tuningu poprzez zwiekszenie dawki i stopnia doładowania, bo wiąze sie to z duzym ryzykiem drastycznego skrócenia żywotności jednostki napędowej. MOzna sobie minimalnie poprawic te parametry tak aby silnik po wieloletniej eksploatacji znów odzyskał fabryczną moc albo ją nieco przekraczał ale wszystko ponadto wiaze sie dużym ryzykiem.

 
 
franek_dziupla

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2900
Paliwo: PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 8
Skąd: Rzeszów / Kraków
Wysłany: 19 Grudzień 2010, 12:02   

Witam wszystkich!

To mój pierwszy post, ale temat mnie bardzo interesuje...
Jak to jest z IC w XM 2.0 TCT? I z dostępem... Da się to jakoś usprawnić? Ktoś próbował? Bo jak dla mnie TCT nabiera moment temperatury to raz... A dwa to wydaje mi się, że IC ma ogromny wpływ na oszczędność... Mam rację?

Dzięki

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA