Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Marzec 2014, 21:01 Lexia - telekodowanie i kod w niektórych opcjach
Chciałbym zapytać szanownych kolegów czy może ktoś będzie mógł odpowiedzieć.
W Lexii przy zmianach niektórych ustawień i opcji przy wciskaniu przycisku - TELEKODUJ - pojawia się komunikat - podaj kod ( 5 cyfr ).
Pytanie brzmi - czy jest to kod zapisany gdzieś na naklejce gdzie jest numer OPR czy kod jest do zdobycia ( nie u debili w Olsztynie oczywiście ) jedynie w ASO Citroen ?
Za podpowiedź z góry serdecznie dziękuję.
P5270076.JPG Teraz wiecie dlaczego niektóre C-5 tki maja problemy z działaniem ....... i wiem kto nią jeździ do dzisiaj.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Marzec 2014, 09:10
Nie wiem co to jest za kod 03114 bo nie miałem okazji go wpisywać, ale jest o tym coś na forum trzeba poszukać.
Chodzi mi o to że numer OPR, a kod PIN ( na karcie ) to dwie różne rzeczy.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Marzec 2014, 09:19
Przypisywałem VIN do radia w opcji telekodowanie i jedyne co było wymagane to podanie numeru OPR z naklejki drzwi - każde auto ma inny numer.
Kod 03114 - to sie dowiedziałem że to jest kod serwisowy uniwersalny do wszystkich citroenów, ale on nie wystarczy do wszystkiego, często trzeba mieć jeszcze kod PIN z karty i ten też każde autko ma inny.
Niech ktoś to podsumuje i napisze co i jak i co do czego bo już sie pogubiłem troche.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 10 Marzec 2014, 13:56
No to moze ja:
1. Kod Operatora, OPR: znajduje sie na nalepce na wnece lewych przednich drzwi (no chyba ze to angol, to prawych!), pomiedzy VINem a tabliczka cisnien znamionowych dla kol. W C5 ma 4 lub 5 cyfr zaczynajacych sie od 9 lub od 10 lub od 11 (w zaleznosci od roku, widzialem juz wszystkie 3 mozliwosci). Podaje sie go podczas uruchamiania Lexi (po tym jak Lexia wykryje BSI, wersje nadwozia itp itd, na samym poczatku). Wazne jest to, aby podawac ten kod zgodnie z nalepka (bo na upartego mozna w tym miejscu wpisac wszystko i tez bedzie dzialac), gdyz od tego zalezy czy Lexia bedzie poprawnie odczytywala niektore parametry (np. zauwazylem, ze jak poda sie zle ten kod, to w diagnostyce w parametrach znikaja niektore "pola" odczytu, w hpi nie ma "Cisnienia Zadanego", jest tylko Cisnienie Uzyskane i RCO - znika nam wiec bardzo wazny parametr). Jak pytalem jednej osoby dlaczego tak sie dzieje, to stwierdzila, ze to ma zwiazek z wersja oprogramowania w sterowniku - ile w tym prawdy to nie wiem.
2. Kod serwisowy posprzedazny: 03114 lub 01134 (w 2 wypadku w PP2000). Jest to kod sluzacy do zmian (telekodowania) ustawien w BSI - wszystkich OPCJI KLIENTA czyli swiatel skandynawskich, opcji superblokady, opcji komfortu itp itd. Posiadanie tego kodu NIE UMOZLIWIA ZMIAN W BMI CZYLI W IMMOBILIZERZE.
3. Kod PIN. Kod ktory dostajecie na karcie-zdrapce. Najczesciej 4 znaki, litery lub cyfry, istotna jest wielkosc liter. Kod ten sluzy np. do zakodowania nowego kluczyka w BMI. Jesli sie go nie posiada (czyli nie ma sie karty), mozna go uzyskac w ASO na 3 sposoby:
a) jedziemy, kladziemy dowod na stol i Pan/Pani w ASO wydaje nam na swojej wizytowce kod, po wczesniejszym sprawdzeniu pojazdu w bazie - jest to oczywiscie nie do konca legalne i nie wszyscy chca sie na to godzic, ale ja dzieki uprzejmosci Grigoriego i jego znajomych z ASO mialem okazje zalatwic to wlasnie w ten sposob.
b) zamawiamy duplikat karty kodowej w ASO - koszt ok. 250zl, numer czesci: 6160.63 i po ok. 1 tygodniu otrzymujemy nasza karte z kodem.
c) zamawiamy etykietke kodowa w ASO - koszt w granicach 20zl, numer czesci: 6160.52 i w tym wypadku otrzymyjemy praktycznie natychmiast numerek wydrukowany na kartce papieru lub nalepce.
O ile mi wiadomo ASO powoli odchodza od ostatnich 2 sposobow - po 1 ze wzgledu na dlugi czas oczekiwania, po 2 w przypadku b i c jest to klopotliwe tak dla ASO jak i dla producenta a na koncu dla samego klienta, ktory musi sie czesto 2x fatygowac..
Czy cos jeszcze nie jest jasne? Jak gdzies posadzilem ideologicznego babola, to piszcie - ale to raczej z doswiadczenia napisane wiec nie powinno byc nic "wymodzone"
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 10 Marzec 2014, 14:36
Sm0kus, bardzo fachowa porada i już wszystko zostało jak dla mnie wyjaśnione, dzięki piękne .
Dodam od siebie że ten OPR, ORGA jest to kod z datą produkcji auta co do dnia, miesiąca i roku - ale zainteresowani o tym wiedzą I jest on na nalepce jak napisał Tomek i można go też odczytać w charakterystyce po VINie.
Miroszka napisał/a:
Jeżeli chodzi o kod do telekodowania OPR to jest to 03114
W części miałeś racje - jest to kod do telekodowania pewnych opcji, ale nie jest numerem OPR
Przepraszam.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 15:04 DZIENNIK ZDARZEŃ W LEXII
Czy może ktoś podpowie co może być przyczyną braku możliwości odczytania dziennika zdarzeń (błędów) i jego skasowania w moim MK FL ?
W niedzielę zrobiłem to kumplowi w MK I bez problemu.
Czy jest to może kwestia aktualizacji wersji softu Lexia ?
W tych dziennikach są niezłe jaja ...... u kumpla na zegarze było 250.000 km
a w dzienniczku były nieskasowane błędy np. przy przebiegu 380.000 km.
Polecam bezpłatnie nową metodę sprawdzenia nowo kupowanego auta.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 21:43
Właśnie chcę dostać się do historii mego samochodu - dlaczego inni mają mieć gorzej ?
Po za tym - przy pełnym dzienniku nie chce kasować pewnych błędów - szczególnie tych z BSI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum