kkrrzzyycchhuu
Mój samochód: C5 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 06 Lis 2013 Posty: 19 Skąd: Olkusz
Wysłany: 12 Marzec 2014, 11:43 auto dla leśnika
cześć,
mój ziomek jest leśnikiem i szuka wozu, że za bardzo nie ma rozeznania w temacie poprosił mnie o zasugerowanie auta, oto kryteria:
"samochód musi miec wysokie podwozie i dobre zawieszenie
aby mogl jezdzic po drogach lesnych( wóz do pracy)
ale musi tez pomiescic 4 osobową (moze 5 ) rodzinę plus bagaz
nie musi byc to terenowka
czyli uniwersalny
nie moze palic jak smok
i generalnie lepiej zeby byl bezawaryjny i mial tanie czesci
a pula do 15000zł max 20000"
nie myśląc długo zaproponowałem mu C5 bo z uwagi na hydro jest to chyba jedyne auto nie będące SUVem spełniające te kryteria
i teraz pytnie co o tym myślicie? C5 będzie dobrym wyborem? da się go podnieść na tyle wysoko, żeby dawał rade po lesie? może macie jakieś inne pomysły? dodatkowo roczny planowany przebieg to 15tys km stąd też zastanawiam się czy lepiej diesel czy benzyna bo C5 ma chyba filtr cząstek i może byc to kłopotliwe (kumpel mieszka w Wawie)
Znajomy leśnik miał C5 I jako auto do pracy, przejedziło 150tys. i nie narzekał. Kupił sobie SUVa i powiedzial ze C5 lepiej sie sprawowala.
i co on w tym lesie nią robił ? może tylko dojeżdżał do pracy do biura, albo był leśniczym, a po lesie ganiał podleśniczy (chociażby maluchem nawet)
Ja pracuję w lasach, nie jestem leśnikiem (robię jako cywil ale pracuję i w terenie dojeżdżam właściwie tylko do leśniczówek, nie ma problemu, ale nie wyobrażam sobie wypuścić się C5 bardziej do lasu chyba, że na grzyby....
Nivy dawały radę i sporadycznie można je jeszcze spotkać w mojej regionalnej, ale to już rzadkość... królują Rav4, Landrovery (a stricte do lasu chyba najlepiej Defendery).
Niektórzy śmigają KIA (ale to bardziej na bulwar się nadaje).
easy
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTR
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 22 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Maj 2014, 13:48
Poleć koledze Subaru Legacy Outback. Duże rodzinne kombi o zwiększonym prześwicie. Stały napęd na 4 koła (wszystkie elektronicznie dołączane mogą się schować). Bezawaryjny, części wbrew pozorom dość tanie. A silniki 2.2 czy 2.5 dobrze znoszą LPG i palą w granicach 12-15l gazu, co daje w przybliżeniu 6-7,5 litra benzyny
A czemu nie może mieć 2 aut?
Jedno rodzinne a drugie do popylania do roboty?
Taka Vitara, Samurai czy Niva są mega trwałe i mega tanie w eksploatacji (szczególnie jeśli kupi egzemplarz z LPG).
Opłaty roczne go nie zjedzą, a będzie miał spokój.
dolar
Mój samochód: xantia
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ropniok TD
Wersja:: S
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 31 Skąd: Auschwitz
Wysłany: 14 Maj 2014, 18:54
only W460 Galendenwagen tyle że budżet musi jeszcze uzupełnić, ewentualnie NIVA ( słabo radzi sobie na czarnym ), SUbaru Legacy też rozsądne.
Jednak za 15tyś proponował bym 2 samochody:
Xantia i Niva
Pozdrawiam
domka
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 25 Lip 2014 Posty: 4 Skąd: Płońsk
Wysłany: 30 Lipiec 2014, 12:19
Powiem tak. Mój tata jest leśnikiem, mieszkamy w środku lasu gdzie dojazd jest dość ciężki. W okresie letnim na dojazd bardzo dobrze nadawała sie xantia, natomiast w zime jeździliśmy kia sportage której nie polecam ze względu na problemy z silnikiem ( chociaż z napedem 4x4 radzi sobie idealnie w błotku ale też i w śniegu ). Jeśli chodzi o jazde w terenie poleciłabym mimo wszystko Samuraia, dużo znajomych leśników ma i są naprawdę zadowoleni. Po za tym dobrym wyborem będzie Land Rover discovery. Osobiście też mam słabość do Chevroleta Blazera albo jego następcy Trailblazera.
I wszystko jasne. Za 2500 z ubezpieczeniem ma auto "do lasu" i nie tylko. I zostaje mu 12500 na sensowna C5. Ubezpieczenie ARO na rok to 310zl (oplacone 14 lipca). W terenie lyka 8-9 litrow na godzine. W km nie licze, bo bez sensu. Czesci jak barszcz tanie - silnikowo 100% zuk/lublin. Reszta to polonez/lublin/zuk.
Krzychu i masz do mnie blisko. Jakies 8km.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 1 Sierpień 2014, 08:13
dolar napisał/a:
... NIVA ( słabo radzi sobie na czarnym ), SUbaru Legacy też rozsądne.
Jednak za 15tyś proponował bym 2 samochody:
Xantia i Niva
Pozdrawiam
Właśnie mam taki zestaw, tani w utrzymaniu.
Co do właściwości nivy na asfalcie - nie narzekam, ale wiadomo na MT szaleństwa nie ma. Natomiast po wymianie na szosowe jest OK.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum