Wysłany: 14 Marzec 2014, 19:17 Nie wiem co to jest
mam nadzieję ,że ktoś jest w temacie. Posiadam piękną c5 z silnikiem 2.2 hdi. Dzisiaj dokonując wymiany filtra paliwa natknąłem się na pękniętą dźwigienkę, a raczej uchwyt kulowy tej dźwigni. Zamocowana jest u góry uchwytem kulowym na małym ruchomym ramieniu następnie schodzi w dół do jakiegoś urządzenia ,które zupełnie nie wiem czemu służy. Proszę o pomoc co to jest i jakie ma znaczenie w samochodzie.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Marzec 2014, 19:26
Też nie wiem, ale myślę że gdybyś zrobił zdjęcie to byłoby nam łatwiej.
Może masz na myśli cięgna/dźwigienki zmiany biegów, na skrzyni ? Bo do lewarka zapewne będą linki szły.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Ten filmik pokazuje jak to działa ale nie wiem czemu to służy i jaki wpływ ma brak działania tego czegoś? Proszę o pomoc.
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Marzec 2014, 11:08
Celem swirla jest zamykać kanały dolotowe do głowicy, żeby szesnasto-zaworowy silnik mógł lepiej się zbierać z dolnych obrotów. Jeśli u Ciebie pękł wodzik, to albo to wymień, albo zablokuj w pozycji otwartej. Jeżeli klapki zostaną w pozycji zamkniętej, to silnik będzie zamulony powyżej 2000obr.
Mój samochód: 307 SW
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: SW
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16 Marzec 2014, 11:11
Swirl- oznacza z ang. wirować, zawirować itp.
Układ swirl służy do właśnie do za zawirowania powietrza wlatującego do cylindra, ma to na celu polepszyć wymieszanie paliwa z powietrzem.
Układ zbudowany jest w taki sposób że są dwa kanały dolotowe z których jeden powoduje silne zawirowanie powietrza.O tym którym kanałem wlatuje powietrze decyduje komputer na podstawie obrotów silnika i obciążenia. Przełączanie którym kanałem ma wlatywać powietrze sterowane jest zespołem przepustnic( po jednej dla każdego cylindra). Cięgno które spada steruje tymi przepustnicami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum