Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Chwilowy zanik prądu w C5
Autor Wiadomość
zdzich26
zdzich26

Mój samochód: Citroen C5,Fiat Stilo
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: on
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: zdzich26
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Ślask
Wysłany: 31 Marzec 2014, 06:24   Chwilowy zanik prądu w C5

Witam wszystkich jestem posiadaczem od nie dawna C5 z 2002r.Wczoraj jadąc moim C5 na ułamek sekundy,zgasło wszystko również radio a następnie zaświeciły się wszystkie kontrolki...tak jakby zgubił sie zapłon nie chcę kopać zanim sie nie dowiem czy ktoś coś takiego również miał Citroen C5 2.2Hdi z 2002r.?
A tak na marginesie mam silnik 2.2 hdi który ładnie pali nie kopci równiutko pracuje nic nie szarpie ale np gdy ruszam z miejsca jest bardzo ospały od 800-2400obr/min to nie porozumienie w czasie jazdy ze stałą prędkością i nagłe przyspieszenie to jest około 2 sekundy namysłu.Turbinkę słychać według mnie to tak jakby sterowanie turbiny pytam się na forum bo może to będzie taniej niz jeździć po pseudo warsztatach i REMONTOWAĆ SILNIK!!!bardzo dziękuję za ewentualne odp Zdzisiek
Nie pomaga wył.Asr!!!

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 31 Marzec 2014, 08:12   

zdzich26 napisał/a:
czy ktoś coś takiego również miał
Ja miałem
zdzich26 napisał/a:
na ułamek sekundy,zgasło wszystko
To i tak dobrze , u mnie trwało to 15 minut ale nie chciałem się zatrzymywać i dojechałem tak do pracy .
Co ciekawe po zaparkowaniu zgaszeniu auta i wyciągnięciu kluczyka nadal wszystkie kontrolki się świeciły , pomogło dopiero odpięcie akumulatora .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 31 Marzec 2014, 12:48   

Witam, no mama takie same objawy. Czasami miewałem zaniki napięcia na ułamek sekundy. A i wcześniej tez tak było ze ruszając to do około 2500 muł a potem jak ogier szedł aż do czasu padnięcia przeływki. jutro przyjdzie droga to podzielę się spostrzeżeniami.

_________________

 
 
zdzich26
zdzich26

Mój samochód: Citroen C5,Fiat Stilo
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: on
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: zdzich26
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Ślask
Wysłany: 31 Marzec 2014, 22:32   

A więc dzis byłem na kompie...padnięty przepływomierz,filtr PDF zużyty średnio tak pisało na kompie szkoda że nie ma w procentach zużycia!...kupiłem nowy przepływomierz NO NAME 150zł jest różnica choć coś do końca nie gra ale myslę iz PDF się kończy dziekuje za odp pozdrawiam

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 07:40   

DPF można czyścić (łatwo go rozkręcić). Znam takich co płukali go wodą z węża ogrodowego na swoim trawniku ale to patologia....

Może też wystarczy go przepalić (autostrada albo jakaś trasa szybkiego ruchu, utrzymuj ~110-130 km/h przez kilkanaście minut.



Co do zaniku napięcia - po lewej od pedału sprzęgła, pod wykładziną (tam gdzie jest miejsce na "spoczynek") stopy, jest punkt masy (z podgłogi wystaje śruba, na która ponakładano kilka kółeczek z przewodami), między innymi dla BSI. Zrzuć klemę akumulatora, rozkręć ten punkt masy, dobrze wyczyść popryskaj jakimś kontakt spray i złóż z powrotem.

 
 
s_virus
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 11:31   

Wytnij ten dziadowski filtr. Na alledrogo kupisz MPPSa za 80zł o soft poprosisz na na forum, ewentualnie kupisz za 100zł i hulaj dusza piekła nie ma.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 18:36   

Makama napisał/a:
płukali go wodą z węża ogrodowego na swoim trawniku ale to patologia....

Makama jak nie znasz tematu, to nie zabieraj glosu. A swoja droga moze poczytaj sobie o filtrach mokrych[odkryjesz mnostwo ciekawostek, bez znajomosci ktorych Cytryniarz nigdy nie bedzie dobrym opiekunem swojego pojazdu], a potem zabieraj glos. Takie podejscie do forum, to patologia. Te filtry plucze sie pieknie z ceru, bo on zapycha filtr, zwykla czysta woda i to naprawde dziala. Filtr jest jak nowy. A wypalanie usuwa tylko sadze, wiec jesli w filtrze jest juz duzo ceru, zadne wypalanie nie pomoze. Pomoze albo wymiana na nowy, albo plukanie. I po co wycinac cos co naprawde dobrze dziala i to dlugo, tylko trzeba miec pojecie jak to uzdrowic.
Odnosnie elektryki: w C5 po kazdej stronie samochodu, przy slupku A, sa sruby masowe, i to po trzy. Pare razy czyscilem i naprawde pomoglo. Problemem moze tez byc slaby styk na wtyczkach do BSI, lub nawet wewnatrz BSI, np. mikroprzekazniki, zimny lut itp. W paru C5 byly rozne problemy i czesto pomagalo wlasnie oczyszczenie punktow masowych[najlepiej rozkrecic i oskrobac zlaczki]. Przejrzalbym rowniez pod maska BSM i bezpieczniki pod katem sniedzi, slabego kontaktu, jak rowniez punkty masowe. Jesli to nie pomoze, dopiero mozna szukac usterki wewnatrz BSI i BSM. Pozdrawiam

 
 
s_virus
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 21:13   

Jak mam wrzoda na dupie to go wyciskam - ot po co wycinać. Ten filtr nikomu do niczego nie jest potrzebny tak długo jak auto ma spełniać normę EURO 4. Dopiero auta z dieslami - nowe modele od 2009 a dotychczas produkowane od 2010- muszą mieć FAP by spełniać normę EURO 5. Wycięcie filtra nie powoduje żadnych kłopotów na przeglądzie przy badaniu spalin a drastycznie obniża spalanie. I tak w moim 2.2 HDI automat robię 100km więcej na baku. Nie interesuje mnie czy FAP się wypalił czy nie, nie interesuje mnie drogi Eloys, i nie interesuje mnie czy przypadkiem nie padnie droga pompka Eloys. Wycięcie FAPa zatem (naturalnie usunięcie programowe również) to kupa zaoszczędzonej kasy- same zalety ZERO WAD.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 21:57   

Mylisz normy Euro kolego z benzynowymi. Norma Euro 3 to zolta plakietka i za pare dni zakaz jazdy w wielu miastach w Niemczech. Dopiero Euro 3+fap daje zielona plakiete i mozliwosc jazdy wszedzie. Euro4 i Euro 5, a rowniez Euro 6 musza miec fapa i odpowiednio zanizone ilosci tlenku wegla na 100km, ale to juz nie istotne. I teraz uwaga, calkiem mozliwe, ze niedlugo te zaostrzenia wejda w Polsce[w koncu to tez Unia] i bedziecie musieli miec fap. I zeby jezdzic bedziesz musial montowac fapa, albo zmienic bryke.
Dziwie sie, ze poruszacie problemy ekonomiczne. Przeciez fap zyje dobrze przez srednio 180 tys.km, a to jest czesto ponad 15 lat jazdy samochodem w srednich warunkach. Jeden zbiornik dodatku kosztuje okolo 500 pln, a czy tak ciezko wymyc i doprowadzic do stanu uzywalnosci uklad raz na tyle lat? Pozniej ludzie boja sie jak ognia aut z fapem, no bo przeciez tyle zlego o tym pisza na forach. Wystarczy miec troche wiedzy i mozna wszystko ogarnac samemu. Ale widze, ze lepiej spiewac w chorze jednym glosem, niz zdobyc wiedze. Ciekaw jestem co powiecie na hybrydy i pojazdy elektryczne, bo przeciez coraz bardziej wchodza na rynek, a ile mozna powycinac z nich, a i wiedze trzeba miec przeogromna. Wycinajcie dalej, ale na forum lepiej tego nie reklamujcie, bo to nawet nie ekologiczne, a przeciez to wstyd, ze sie nie jest ekologicznym. Pozdrawiam

 
 
s_virus
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwiecień 2014, 23:00   

Kolego dejnekomirek, z całym szacunkiem dla twojej wiedzy mechanicznej i woli pomocy innym. Mój pojazd ma spełniać normę dla diesli EURO4 i po wycięciu FAPa przegląd okresowy z badaniem spalin w dużym sieciowym warsztacie przeszedł (nie, nie w Polsce) a prawo nie działa wstecz! Nawet w Polsce. Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

EDIT: a NRDFen to nie cały świat.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 4 Kwiecień 2014, 05:28   

Do s_virus, i Do dejnekomirek, Panowie odbiegacie od tematu.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
zdzich26
zdzich26

Mój samochód: Citroen C5,Fiat Stilo
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: on
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: zdzich26
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Ślask
Wysłany: 5 Kwiecień 2014, 23:26   

Bardzo dziękuje za zainteresowanie moimi problemami co do filtra to sa zamienniki 750-1000zł jednak martwi mnie ten brak mocy ze startu i prosze chłopaki nie kłocie się!!!!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA