Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
termostat
Autor Wiadomość
miger
miger

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: syców
Wysłany: 6 Kwiecień 2014, 13:38   termostat

Witam.
Jest to pytanie z pozoru błahe jednak przy początkowych oznakach uszkodzenia uszczelki pod głowicą i nawet samej głowicy, staje się istotne. U mnie akurat jest prawdopodobnie 1-o i 2-gie (tu tylko "chirurg" pomoże, zamiana silnika w przyszłym tygodniu, więc bez remontu),w zbiorniczku płynu chłodzącego jest woda z olejem,(jeżdżę na wodzie bo nagrzewnica cieknie) i choć olej na bagnecie jest "czysty" czarny, to jest oczywiste, że godziny tego silnika są policzone(lub przynajmniej głowicy). Po nagrzaniu silnika w zbiorniczku płynu chłodzącego powstaje "gejzer" co uniemożliwia mi uzupełnienie wylanej wody, i oczywiście temperatura silnika skazuje mnie na częste postoje. Otóż mam do przejechania załóżmy 200km. Czy wywalenie termostatu zmniejszy ilość postojów, czy jest to bez znaczenia, lub nawet lepiej pozostawić termostat na miejscu?( w takim przypadku co 15km min postój na 15-20min w warunkach chłodnej pogody np w nocy o tej porze roku)? Oczywiście spodziewam się odpowiedzi sam sobie sprawdż, ale akurat mam "zalepiony" czerwońcem(czerwony silikon na 300°C) termostat, bo gumka wyszła i nie chcę go ruszać.
Pozdrawiam,Miger :->

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 7 Kwiecień 2014, 12:44   

Ja uważam, że wyjęcie termostatu może jeszcze pogorszyć sprawę.
Termostat działa troche jak zawór przełączający.
Otwierając duży obieg jednocześnie przymyka przepływ w małym obiegu.
Bez termostatu oba obiegi działają równolegle.
Pompa pcha ciecz, ale ciecz popłynie tam, gdzie napotka mniejszy opór.
łatwiej jej płynąc przez mały obieg, niż przez chłodnicę.
Przy delikatnym traktowaniu pedału gazu to nie ma znaczenia większego, ale jak go zbutujesz możesz mieć niespodziankę.
Jak i tak masz silnik na złom to nie kombinuj.

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
miger
miger

Mój samochód: citroen xantia
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: sx
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: syców
Wysłany: 15 Kwiecień 2014, 20:05   

Witam i dziękuje za wypowiedź, również zostałem przy takiej wersji, że lepiej pozostawić termostat. obecnie silnik mam wymieniony, zaczyna grać(jutro zobacze i usłyszę, bo pojechałem po 2gą xantie do domu). Tak więc wielkie dzięki i możemy temat termostatu uznać za zamknięty.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA