Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 15:14
banan - w jednym masz rację że rzeczywistość nie jest taka różowa tylko powiedz jak długo trzeba jeździć z luzami żeby z otworów zrobiły się jajka? ( poprostu zaniedbanie). Po zamontowaniu PUR samochód jest sztywniejszy przez co prowadzenie staje się pewniejsze. Ja w swojej c5 mam zrobione tylko wachacze na PUR, stabilizator zostawiłem na gumach. Wachacze na gumach po prostu nie trzymają i kropka.
Ja nikogo nie będę przekonywał do PUR to jest indywidualna sprawa każdego.
Wracając do tematu kolegi pmalachowski jeżeli element gumowy nie wytrzymuje to jak najbardziej można zastosować PUR. Swoją drogą sprawdź jeszcze nr 14 ( ze schematu) to on jest najsłabszym punktem tego zawieszenia.
kismo
Mój samochód: Citroen C5 163KM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 19 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Sierpień 2016, 08:11
Witam forumowiczów
Nie chce dublować postu wiec zapytam
na wizycie przed zakupem ziomy z serwisu zauważyli że tuleja "golenia" tak to nazwali jest luźna. Chciałbym to zrobić ale fakt ASO jest drogie a tuleja nie. Czy możecie powiedzieć jaką dokładnie musiałbym tuleje kupić ...mechanika mam kumatego więc chyba zrobi.
Czy miałbym na coś jeszcze zwrócić uwagę przy montażu ?
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2016, 15:40
kismo napisał/a:
Witam forumowiczów
Nie chce dublować postu wiec zapytam
na wizycie przed zakupem ziomy z serwisu zauważyli że tuleja "golenia" tak to nazwali jest luźna. Chciałbym to zrobić ale fakt ASO jest drogie a tuleja nie. Czy możecie powiedzieć jaką dokładnie musiałbym tuleje kupić ...mechanika mam kumatego więc chyba zrobi.
Czy miałbym na coś jeszcze zwrócić uwagę przy montażu ?
z góry dzięki
Podbijam temat
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
Witam Was Wszystkich po dłuuugiej przerwie..... Co do tej tuleji w ktorą wchodzi śróba nr 20 to ją wymieniałem w zeszłym roku.... idealne dojście jak sie postawi dane koło nad kanałem ale i bez też wykonalne... ja skonstruowałem ściagacz / wciągacz do tej tuleji.. kawałek pasujacej rurki ... dość gruba podkładka i kawałek pręta gwintowanego okolo 10 mm ... po mału bez nerwów wyprasowałem starą a potem nowa delikatnie - zwracajac uwage na to zeby prosto szła wcisnołem nowa... do dzis jest ok.... w tym roku puka droga strona i tuleje w wahaczach wiec czeka mnie wiecej zabawy
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 23:04
A gdyby golen rozwiercic odpowiednio, wprasowac w odpowiedni sposob tuleje z brazu i dopiero w nia wprasowywac nowy element met-gum? Rozwiazanie na cale zycie, jak sie to zrobi madrze. Technologii jaka mam na mysli nie bede opisywal tutaj, ale z grubsza uwazam ze da sie to zrobic tylko trzeba odpowiednio wymyslic tulejke z brazu zeby nie miala mozliwosci "wypasc" z goleni po skreceniu
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
marc07
Mój samochód: Citroen C5X7 - silnik EW10A
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 04 Gru 2021 Posty: 2 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Lipiec 2022, 15:08
Cytat:
Właśnie dlatego jej się nie wyprasowuje.
Citroen to nie pierwszy producent który stosuje stop aluminium w podzespołach zawieszenia, a Polska nie jest jedynym krajem w którym dokonuje się wymiany elementów stalowo gumowych w w/w podzespołach.
Ja pierwszy raz taką naprawę widziałem w Szwecji, a od tamtejszego mechanika dowiedziałem się że to patent powszechnie stosowany w Niemczech....
BTW - Jedna z firm (nie pamiętam nazwy, dostałem newsletter od nich) planuje zrobienie polibusza,co permanentnie roziwązałoby problem tej tulejki.
A możesz kolego ze szczegółami opisać jak te tuleje należy wymienić aby było dobrze i pracowało długo?
Czy ktoś ma może PDFa z rysunkiem zawieszenia przód i tył + wykaz części. Sam rys złożeniowy jest osiągalny ale brak wykazu części z numerami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum