Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy w przednim zawieszeniu wahacz dolny goleń
Autor Wiadomość
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 14 Kwiecień 2014, 15:14   

banan - w jednym masz rację że rzeczywistość nie jest taka różowa tylko powiedz jak długo trzeba jeździć z luzami żeby z otworów zrobiły się jajka? ( poprostu zaniedbanie). Po zamontowaniu PUR samochód jest sztywniejszy przez co prowadzenie staje się pewniejsze. Ja w swojej c5 mam zrobione tylko wachacze na PUR, stabilizator zostawiłem na gumach. Wachacze na gumach po prostu nie trzymają i kropka.
Ja nikogo nie będę przekonywał do PUR to jest indywidualna sprawa każdego.
Wracając do tematu kolegi pmalachowski jeżeli element gumowy nie wytrzymuje to jak najbardziej można zastosować PUR. Swoją drogą sprawdź jeszcze nr 14 ( ze schematu) to on jest najsłabszym punktem tego zawieszenia.

 
 
kismo

Mój samochód: Citroen C5 163KM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Sierpień 2016, 08:11   

Witam forumowiczów
Nie chce dublować postu wiec zapytam
na wizycie przed zakupem ziomy z serwisu zauważyli że tuleja "golenia" tak to nazwali jest luźna. Chciałbym to zrobić ale fakt ASO jest drogie a tuleja nie. Czy możecie powiedzieć jaką dokładnie musiałbym tuleje kupić ...mechanika mam kumatego więc chyba zrobi.
Czy miałbym na coś jeszcze zwrócić uwagę przy montażu ?

z góry dzięki

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2016, 15:40   

kismo napisał/a:
Witam forumowiczów
Nie chce dublować postu wiec zapytam
na wizycie przed zakupem ziomy z serwisu zauważyli że tuleja "golenia" tak to nazwali jest luźna. Chciałbym to zrobić ale fakt ASO jest drogie a tuleja nie. Czy możecie powiedzieć jaką dokładnie musiałbym tuleje kupić ...mechanika mam kumatego więc chyba zrobi.
Czy miałbym na coś jeszcze zwrócić uwagę przy montażu ?

z góry dzięki



Podbijam temat

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
pawlus17


Mój samochód: Citroen C5 3.0 V6, 2CV 1986, C2, C2, C3,C3,C4
Poj. silnika (cm3): 2997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 75
Skąd: Billerbeck 48729
Wysłany: 22 Czerwiec 2017, 22:17   

Witam Was Wszystkich po dłuuugiej przerwie..... Co do tej tuleji w ktorą wchodzi śróba nr 20 to ją wymieniałem w zeszłym roku.... idealne dojście jak sie postawi dane koło nad kanałem ale i bez też wykonalne... ja skonstruowałem ściagacz / wciągacz do tej tuleji.. kawałek pasujacej rurki ... dość gruba podkładka i kawałek pręta gwintowanego okolo 10 mm ... po mału bez nerwów wyprasowałem starą a potem nowa delikatnie - zwracajac uwage na to zeby prosto szła wcisnołem nowa... do dzis jest ok.... w tym roku puka droga strona i tuleje w wahaczach wiec czeka mnie wiecej zabawy :)

Pozdrawiam Paweł . :-D

_________________

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Czerwiec 2017, 23:04   

A gdyby golen rozwiercic odpowiednio, wprasowac w odpowiedni sposob tuleje z brazu i dopiero w nia wprasowywac nowy element met-gum? Rozwiazanie na cale zycie, jak sie to zrobi madrze. Technologii jaka mam na mysli nie bede opisywal tutaj, ale z grubsza uwazam ze da sie to zrobic tylko trzeba odpowiednio wymyslic tulejke z brazu zeby nie miala mozliwosci "wypasc" z goleni po skreceniu ;))

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Sierpień 2019, 12:29   

Ktoś używał i ma doświadczenia z tymi: https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tylne-tuleje-wahaczy-przednich-dolnych-CITROEN-PEUGEOT-2szt./23110667
tulejami?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
marc07

Mój samochód: Citroen C5X7 - silnik EW10A
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 04 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 8 Lipiec 2022, 15:08   

Cytat:
Właśnie dlatego jej się nie wyprasowuje.
Citroen to nie pierwszy producent który stosuje stop aluminium w podzespołach zawieszenia, a Polska nie jest jedynym krajem w którym dokonuje się wymiany elementów stalowo gumowych w w/w podzespołach.
Ja pierwszy raz taką naprawę widziałem w Szwecji, a od tamtejszego mechanika dowiedziałem się że to patent powszechnie stosowany w Niemczech....
BTW - Jedna z firm (nie pamiętam nazwy, dostałem newsletter od nich) planuje zrobienie polibusza,co permanentnie roziwązałoby problem tej tulejki.


A możesz kolego ze szczegółami opisać jak te tuleje należy wymienić aby było dobrze i pracowało długo?

Czy ktoś ma może PDFa z rysunkiem zawieszenia przód i tył + wykaz części. Sam rys złożeniowy jest osiągalny ale brak wykazu części z numerami.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA