Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Luzy w przednim zawieszeniu wahacz dolny goleń
Autor Wiadomość
pmalachowski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 16:24   Luzy w przednim zawieszeniu wahacz dolny goleń

Witam
Posiadam Cytrynkę C5 2009 sedan. Na przeglądzie stwierdzono luzy na sworzniu pomiędzy wahaczem dolnym a golenia. W ASO mówią że tuleja jest zintegrowana z golenia i nie można jej kupić jako część zamienną. Znalazłem w necie kit z tuleją. Czy ktoś wie gdzie można to naprawić w okolicy Warszawy lub Torunia. W załączeniu schemat zawieszenia. Problem z połączeniem śrubą nr 20 . Pozdrawiam



Zawieszenie.gif
schemat zawieszenia przód
Plik ściągnięto 3795 raz(y) 60,52 KB

 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 141
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 20:12   

Kolego ,serwis ma rację ,nie kombinuj z zestawami naprawczymi . Nic to nie da ,po wymianie tulei ,w/w tuleja będzie wypadała z gniazda . Ale jak znam życie i tak wydasz kase na wymiane ,która nie przyniesie efektu . Pozdrawiam

 
 
pmalachowski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 20:44   

Dzięki za szybką odpowiedź. :-) Czeka mnie wiec spory wydatek bo mam do wymiany dwie tuleje. Goleń to koszt 1200,- w ASO + montaż. Wspaniała konstrukcja aby naprawić tuleje o wartości kilkudziesięciu złotych trzeba wydać kilka tysięcy. Bomba! :shock: Pozdrawiam

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 21:12   

http://allegro.pl/tuleja-...4075163906.html
Ogarnięty mechanik wymieni Ci to bez wyciągania goleni z auta.
Jakbyś chciał wybrać się na wycieczkę do Gdyni - służę pomocą ;)
Rozwiązanie sprawdzone, "najstarszy" wóz zrobił ~40 tysięcy od wymiany i jest spokój
wojtekadam napisał/a:
tuleja będzie wypadała z gniazda

Nie będzie, jeśli wymieni to ktoś z głową a nie z d...ą ;)
Tam je amelinum, tego się nie tłucze młotem :D

 
 
pmalachowski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 21:27   

Dzięki za info, że istnieją inne sposoby załatwienia tematu. :-)
Przy tej cenie tulei można raz do roku je wymieniać :-) .
Makama czy w soboty jest możliwa akcja z tulejami?
A może ktoś zna równie dobrego magika gdzieś bliżej? Pozdrawiam

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 21:34   

pmalachowski napisał/a:
Makama czy w soboty jest możliwa akcja z tulejami?

Jest, nie ma problemu. Nawet kawa i ciastka się znajdą ;)

 
 
pmalachowski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 11 Kwiecień 2014, 21:49   

Makama
Oferta jest interesująca i jak zorganizuję klocki to się odezwę. Do póki tego nie zrobię to nie będzie pieczątki w dowodzie :-| ,

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 20:28   

Citroen jak wszyscy na świecie kombinują jak nas użytkowników wydymać - coś co było niezawodne przez lata zamienia się na trudno naprawialne lub wcale. Renault Laguna, Scenic, Mercedes w 124 ........ O Passacie i jego sworzniach we wzrotnicach nie wspomnę.
Jedno jest pewne - nigdy nie dotknę X 7.

 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 141
Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Kwiecień 2014, 23:08   

Dalej będę się upierał przy swoim zdaniu ,że operacja jest ryzykowna (wiem to z doświadczenia) ."Goleń" jest aluminiowa ,a tuleja metalowo-gumowa , nastepuje miedzy nimi korozja między materiałowa ,która powoduje powiększenie średnicy gniazda tulei podczas wyprasowywania . Chcesz ryzykuj ,ja to przerobiłem wielokrotnie. Kończyło się zawsze wizytą w ASO i zakupem nowej "goleni" . Zresztą ,PSA nie dopuszcza nawet myśli o wymianie tulei ,ze wzgledu na zastosowanie materiału do produkcji "goleni" . Pomysł z wymienną tuleją ,jest pomysłem polskim. Życzę powodzenia w dokonaniu słusznego wyboru. Pozdrawiam .

 
 
pmalachowski

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 07:54   

Wymiana tulei kusi ze względów na koszty. Zrobiona prawidłowo powinna załatwić temat. Rozwiązanie z wymianą "goleni" jest na pewno zgodne z technologią PSA, ale pociąga za sobą duże koszty. Jest to typowe obecnie postępowanie producentów. Projektujemy tak aby wymiana byle pierdoły wymagało demontażu pół samochodu i było uzasadnieniem horrendalnych ceny w ASO. Kiedyś wszyscy wiedzieli że tuleje się zużywają i trzeba je wymieniać często i szybko. Dzisiaj ważne jest łupienie klienta.
Pozdrawiam

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 08:48   

wojtekadam napisał/a:
korozja między materiałowa

Nie ma czegoś takiego, jest korozja elektrochemiczna, która faktycznie ma tu miejsce.
wojtekadam napisał/a:
gniazda tulei podczas wyprasowywania

Właśnie dlatego jej się nie wyprasowuje.
Citroen to nie pierwszy producent który stosuje stop aluminium w podzespołach zawieszenia, a Polska nie jest jedynym krajem w którym dokonuje się wymiany elementów stalowo gumowych w w/w podzespołach.
Ja pierwszy raz taką naprawę widziałem w Szwecji, a od tamtejszego mechanika dowiedziałem się że to patent powszechnie stosowany w Niemczech....
BTW - Jedna z firm (nie pamiętam nazwy, dostałem newsletter od nich) planuje zrobienie polibusza,co permanentnie roziwązałoby problem tej tulejki.

EDIT
Pogrzebałem w skrzynce - znalazłem, już są dostępne
http://poliuretany.olkusz...niego-1szt.html
Wciska się to palcami, jako lubrykant można użyć płynu do mycia naczyń.
spokój na lata.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 892
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 20:06   

Makama, pmalachowski - ja dorabiam PUR, potrzebuje tylko wymiary bądź starą tulejke.

 
 
Makama

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Pb
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 268
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 20:09   

ROBSON1976 napisał/a:
Makama, pmalachowski - ja dorabiam PUR, potrzebuje tylko wymiary bądź starą tulejke.

I dopiero teraz robisz comeout :D ?
@pmalachowski, Ty sie nie oglądaj tylko zamawiaj tulejki u kolegi. Wymienisz teraz i zapomnisz o temacie :)
Robson, a poduszka silnika też byłbyś w stanie dorobić?

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 892
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 20:22   

Makama - dorabie wszystko co opłaca się klientowi i mi :-D . Poduszka o ile nie jest olejowa to tak.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 23:11   

Makama napisał/a:
http://poliuretany.olkusz...niego-1szt.html

spokój na lata.


raczej na jedno lato, moze dwa. rzeczywistosc niestety nie wyglada tak rozowo jak to obiecuja producenci. po pewnym czasie z otworow w ktorym pracuja tulejki robia sie "jajka" i zawieszenie znowu zaczyna byc bardzo luzne.

kiedys, dawno temu.... za siedmioma gorami i siedmioma lasami :D mialem dostep do tokarki (z bardzo kumatym tokarzem) i do tego typu materialow. po przerobieniu zawieszenia na poliuretany bardzo szybko wrocilem do normalnych, gumowych tuleji. auto rzeczywiscie jest bardziej sztywne i lepiej sie prowadzi. ale stasznie przenosi wszelkie drgania. poprostu guma w zawieszeniu jest rowniez elementem tlumiacym, resorujacym, etc.
czyli krotko, moim zdaniem: sportowe auta, wyczynowe i podrasowane do zabawy na drodze dla znudzonego malolata- plastiki. natomiast do normalnego posladkowozu, do codziennego uzytku, tylko guma.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA