Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citreon C5 i nowe radio Pioneer
Autor Wiadomość
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Kwiecień 2014, 20:27   Citreon C5 i nowe radio Pioneer

Witam, mimo usilnych prób i wymianie 3 egzemplarza fabrycznego radia w mojej C5ce z 2002 r, chciałbym zamontować coś nowego.
Przymierzyłem się do Pioneera AVH-X7500BT lub DEH-X9600BT.
Stare radio jest RD3, czy w takim razie kostka podłączeniowa będzie pasowała do nowego radia ?
Może ktoś ma doświadczenie w tej materii ?

Pozdrawiam

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
gwo73

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: disel
Wersja:: hdi
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Kwiecień 2014, 07:54   

W C5 jak i w radiu (pioneer) masz ten sam "standard" kostek. Wiec na pewno będą pasowały. Nie podłączysz tylko wyświetlacza samochodowego.
Pozdrawiam
GWO

 
 
Adizg

Mój samochód: Citroen C5 MKI
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 52
Skąd: Zgierz
Wysłany: 1 Maj 2014, 14:10   

A czy jest możliwość podpięcia sterowania z kierownicy?

_________________
 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Maj 2014, 17:53   

Z tego co rozmawiałem z Pioneer Polska, jest taka możliwość. Niestety w niektórych wersjach radia, jak i C5tek może się zdarzyć, że nie zadziała. Trzeba dobrać odpowiedni konwerter sterowania.
Ja zamierzam tak zrobić. Na razie za tydzień odbieram swoją 12-letnią c5tkę z kompletnego lakierowania jako odświeżenie lakieru :)

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
Akebono

Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB 95/98
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 38
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 13:28   

Witam!

Przymierzam się do wymiany radia.

Zakupiłem http://www.tme.eu/pl/deta...ts2/ctsct0022/# z kablem dodatkowym do wyświetlacza koszt całkowity 180 pln , zamówiłem w czwartek rano w piątek paczka była u mnie.
Postaram się zrobić foto relację z wymiany radia.

Pozdrawiam.

_________________
SKODA 105L -> POLONEZ FSO 1.6 -> OPEL CORSA B 1.4 -> BMW E34 -> CITROEN C5 / SEAT IBIZA IV 1.4
 
 
Akebono

Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB 95/98
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 38
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 28 Czerwiec 2014, 17:42   

Poległem, nie kupiłem ramki, odkładam do następnej soboty.

Zdjęcia zrobione do pewnego etapu.

Pozdrawiam.

_________________
SKODA 105L -> POLONEZ FSO 1.6 -> OPEL CORSA B 1.4 -> BMW E34 -> CITROEN C5 / SEAT IBIZA IV 1.4
 
 
Akebono

Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB 95/98
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 38
Skąd: Puszczykowo
Wysłany: 11 Lipiec 2014, 19:57   

Dziś postanowiłem rzutem na taśmę wymienić radio, było już wszystko skończone.
Wkładam kluczyk do stacyjki i mam komunikat "Immobilizer fault", myślałem że się kluczyk rozkodował. jednak nie, nie reagował na sterowanie zamknij-otwórz drzwi i okna, kompletna martwica,do tego radio które działało też trup.
Więc zanurkowałem do skrzynki za podręcznym schowkiem, krok po kroku wyjmowałem bezpieczniki i trafiłem delikwenta na dolnej półce pierwsza linia od silnika drugi od prawej spalona 15A , nie miałem wsadziłem 10A. W razie co nie poddawajcie się ...

Pozdrawiam z stanem przedzawałowym Akebono :/

_________________
SKODA 105L -> POLONEZ FSO 1.6 -> OPEL CORSA B 1.4 -> BMW E34 -> CITROEN C5 / SEAT IBIZA IV 1.4
 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Maj 2016, 17:47   

Witam serdecznie, minęło trochę czasu, jak założyłem owy wątek tematu zmiany radia w C5 MK1.
Założenie moje było takie, by mieć nowe radio, nie montować wzmacniacza dodatkowego, aby była możliwość sterowania radiem za pomocą fabrycznego manipulatora przy kierownicy.
I w końcu stało się. Zamontowałem w miejsce fabrycznego radia, nowe radio, w moim przypadku wybrałem Pioneera DEH-X8700DAB+, do tego moduł by można było sterować radiem spod kierownicy fabrycznym manipulatorem, oraz zmieniłem fabryczne głośniki, które już doskwierały z racji wieku. Przy montażu radia zastosowałem ramkę maskującą, kupioną na Allegro. Trzeba było tylko wyłączyć w systemie samochodu obecność radia fabrycznego, by nie było błędów w komputerze.
Zyskałem przez to:
1. Nową jakość odbioru radia analogowego, oraz doszło radio cyfrowe DAB+
2. W zestawie mam mikrofon, super sprawdza się kiedy rozmawiam przez telefon - zestaw głośno mówiący - transmisja po bluetooth, możliwość z radia wybierania sobie połączeń odebranych, nieodebranych oraz możliwość wybrania z książki telefonicznej osób
3. Możliwość odtwarzania muzyki plików MP3 (tutaj mam pełne tytuły plików i FLAC, jak i CD - z płyt, z pendriver, jak również możliwość podłączenia urządzenia przez AUX.
4. Możliwość odtwarzania muzyki z komórki poprzez BT.
5. Możliwość sterowania spod kierownicy radiem, za pomocą fabrycznego manipulatora, jakie używamy do fabrycznego radia.

Jedynie musiał kolega elektryk zmienić piny zasilania radia, by było podtrzymanie pamięci radia (kabel czerwony z żółtym zamienić).
W miejsce głośników fabrycznych, pamiętających 2002 rok, wstałem HERTZa. Z przodu wersję ze zwrotnicą, a tylne drzwi mają dwudrożne HERTZe.
Radio z DAB+ działa pięknie, ale aż super rewelacji z DAB+ nie ma, szczególnie w miastach, gdzie są zakłócenia fali radiowej. Po prostu urywa się transmisja cyfrowa. Lecz jest jedno dobrodziejstwo tego radia, można cofnąć ostatnie maks 5 min i odtworzyć sobie co było nadawane.
Mikrofon poprowadzony lewym słupkiem, zamontowany obok lusterka, na czarnym polu - prawie go nie widać, a super mikrofon zbiera dźwięk rozmowy telefonicznej. Tutaj jedna wpadka moja, przyklejona podstawa mikrofonu na taśmę dwustronną, odczepia się, kiedy samochód nagrzeje się do niebotycznych temperatur na słońcu. Można mikrofon stopą montażową ścisnąć w jakąś szparkę i będzie dobrze.
Antena DAB+ przyklejona do przedniej szyby, na prawo od lusterka, w części, gdzie mamy pole kropkowane. Nie przeszkadza to w czasie jazdy, a dobrze odbiera.
Porty USB i AUX - kabel USB wyprowadziłem sobie do lewego schowka, przy kierownicy, a AUX chcę wyprowadzić po prawej stronie wyświetlacza komputera. Innym, dobrym miejscem jest zamontowanie gniazda USB i AUX w jednej obudowie, w ramce przy lewarku zmiany biegów, ja nie mam wyłącznika ESP, więc mam potencjalne miejsce na to, by tam zrobić otwór i zamontować owe gniazdo.
Moduł by móc fabrycznym manipulatorem sterować radiem - w firmie Audiopioneer gdzie kupowałem radio, polecili mi firmę IZOTECH z Wieliczki (strona www.piloty.pl) . U nich to zamówiłem moduł, który umożliwia mi sterować radiem Pioneer, za pomocą fabrycznego manipulatora przy kierownicy. Moduł podłącza się między kostką ISO instalacji, a kostką radia. Tutaj uwaga, aby kable zasilania (czerwony i żółty) trafiły na prawidłowe piny kostki radia. Ja musiałem przełożyć owe piny kabli.
Koszt modułu to 149 zł brutto (rok 2016). Działa wszystko poprawnie. Polecam to rozwiązanie. Moduł jest produkcji angielskiej. A jest tańszy od fabrycznego Pioneera.
Oczywiście mają w swojej ofercie moduły do każdej marki samochodu i do wielu producentów sprzętu car audio.

Teraz jedynie co muszę zrobić, to poprawić jakość głośników na lepsze HERTZe, w stosunku co mam obecnie i wmontować do bagażnika (mam kombi) subwoofer Pioneera (TS-WH500A) płaski, możliwość zamontowania w wielu miejscach. Ja mam pomysł, by zamontować go na plecach tylnej kanapy. W kombi jest roleta, która za mocno nie wytłumi mi niskich dźwięków.
Zasilanie planujemy poprowadzić osobne dla tego subwoofera, a kablem sterującym spod radia, sterować załączanie zasilania owego subwoofera.

Głośniki na początek zastosowałem dość tanie, firmy HERTZ, a mianowicie na przód mam HERTZ DSK 170.3 PŁASKIE - 45 mm, a na tył HERTZ DCX 170.3 PŁASKIE - 45 mm. Grają dość ładnie.
Oczywiście aby podłączyć głośniki zastosowałem przejściówki głośnikowe, by nie obcinać fabrycznych kostek. I tutaj UWAGA, przejściówki mają żeńskie końcówki, w dwóch szerokościach, które nie pasują na styki głośnika. Obciąłem te wsuwki i przylutowałem kable przejściówek do głośnika. Pewne połączenie, a i problemu nie ma aby potem odłączyć głośnik od instalacji.

Docelowo myślę o głośnikach HERTZ HSK 165, ponoć dobrze grają.

Wybór radia i głośników to rzecz subiektywna. Ja wybrałem takie radio, aby stylem pasowało do wnętrza. Opisałem swoje doświadczenie, które zakończyło się pozytywnym sukcesem.
Polecam zmianę fabrycznego radia na nowe, gdyż można to uczynić, a i zyskuje się bardzo wiele dodatkowych funkcji, których nie uzyskamy z modeli fabrycznych.

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
berez_22

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: BREAK
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 34
Skąd: Jawor
Wysłany: 26 Maj 2016, 20:03   

Brakuje jednej rzeczy!!! zdjęć, jak radyjko wygląda wmontowane :D

 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26 Maj 2016, 21:11   Zdjęcia z montażu

Rację kolega berez_22 ma. Poprawię się jutro z tematem i dodam link do zdjęć po montażu mojego sprzętu.

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Czerwiec 2016, 19:57   

Witam Was serdecznie, zdjęcia zamieściłem pod linkiem http://fotojaworowski.pl/_C5Pioneer/

Jak będę jeszcze wyjmował radio do podpięcia AUX, to zrobię zdjęcia okablowania od tyłu oraz modułu interfejsu, który umożliwia sterowanie fabrycznym manipulatorem przy kierownicy.

Planuję też założyć płaski subwoofer Pioneera. Jeśli do tego dojdzie, to również pod podanym linkiem będę umieszczał kolejne zdjęcia.

Pozdrawiam

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
kmpw66


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 220
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Czerwiec 2016, 21:31   

A zrobił byś zdjęcie radia z dalszej perspektywy żeby było widać jak z cała deska się komponuje?

_________________
LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
 
 
Sebastian FOTOS
Sebastian


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel wcześniej C5 MK I benzynka
Wersja:: C5 Kombi 2.0 eHDI 180 wcześniej C5 2.016v 13
Rok prod.:: 2016
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 134
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 9 Czerwiec 2016, 21:45   

kmpw66 napisał/a:
A zrobił byś zdjęcie radia z dalszej perspektywy żeby było widać jak z cała deska się komponuje?


A nie ma sprawy, po weekendzie dodam zdjęcia pod tym samym linkiem.

_________________
Sebastian FOTOS

drnet@javornet.pl
GG 404143

Odkryłem, że choć aparat fotograficzny nie może wyrazić swej duszy, to może to zrobić fotografujący
 
 
roph
roph

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Sierpień 2020, 02:45   

:oops: :-o Wracam do tematu zmiany radia w C5 mk I 20004



CITRADIO 1.pdf
Mój sprzęt fabryczny na zdjęciach (nie znam nazw, nie znam się)
Pobierz Plik ściągnięto 300 raz(y) 1,52 MB

CITRADIO 2.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 313 raz(y) 1,3 MB

CITRADIO 3.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 289 raz(y) 963,97 KB

CITRADIO 4.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 272 raz(y) 530,21 KB

CITRADIO 5.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 295 raz(y) 1,11 MB

CITRADIO 6.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 316 raz(y) 1,21 MB

CITRADIO 7.pdf
Takie sprawdzone radio posiadam z poprzedniego samochodu
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 1010,24 KB

CITRADIO 8.pdf
Czy ktoś może mi odpowiedzieć, czy do się to zamienić tak, by działał wyświetlacz komputera, zmieniarka nie jest mi potrzebna, sterowanie z fajerki również, i jak ew. to zrobić. Jeżeli nie, to jak ew. móc podłączyć telefon i pen drajwa do
Pobierz Plik ściągnięto 245 raz(y) 891,17 KB

_________________
rs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA