smokuxl
Mój samochód: c15
Poj. silnika (cm3): 1700
Paliwo: on
Wersja:: family
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 2 Skąd: bolków
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 23:36 Swap C15 z diesla na benzynke
Witam.
Mojego C15 posiadam od 14 lat i co tu nie mówić trochę się do niego przywiązałem;) Autko ma najechane już prawie 500 tys. przeszło właśnie remoncik blacharski ( we własnym zakresie oczywiście), a ponieważ pompa paliwa już trochę klęka pomyślałem o swapie z diesla na benzynkę. Chodzi mi o mozliwośc zainstalowania LPG. Kiedy tankuje ON to niestety chce mi się już płakać chodź moja biała strzała spokojnie w 6stce się mieści. Wiem ze do tego modelu instalowano silniki 1.7 i 1.9 w benzynie. Pytanie tylko w jakich modelach jeszcze je upychali . Marzeniem była by przekładka całego przodu tzn silnik skrzynia i półosie. Mam peugota 205 1.1 benzyna pewnie by i podszedł, ale moc silnika trochę mała. Może ktoś z kolegów by cos zasugerował;) SWAP postanowiony, więc proszę nie odradzać. Do niedawna byłem przeciwnikiem LPG ale ze względu na KASE zainstalowałem do punto 2 sekwencje używaną roczną za 1100 zł włacznie z homologacja. Zwróciła mi się po 4 miesiącach. Autko paliło ok 6 l PB teraz 7,5 l LPG. Rewelka. Jeździ już 2 lata nic się nie wypala, spadek mocy praktycznie żaden I chce tak samo w mojej C15stce:)
smokuxl, Może jeszcze raz na chłodno to przelicz ....
Ropki wciąga około 6 literków, gazu będzie chłonął w granicach 10 literków.
Do tego dolicz koszt instalacji. Nie wspominając o wymianie motorka, skrzyni, półosiek, piast i sterownika silnika.
_________________ Pozdrawiam Jacek
smokuxl
Mój samochód: c15
Poj. silnika (cm3): 1700
Paliwo: on
Wersja:: family
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 2 Skąd: bolków
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 08:25
...na chłodno to kolega złomiarz zaproponował mi kiedyś żebym wjechał nim na wage, a potem do kontenera, bo akurat stał pusty;). W tym temacie nie do końca o ekonomie tu chodzi, ale też o zabawę. Żeby zrobić coś co się zaplanowało, a co nie do końca jest ekonomicznie uzasadnione. I stąd ten post.
Wiem ze do tego modelu instalowano silniki 1.7 i 1.9 w benzynie.
Coś mi tu nie gra ... te jednostki to akurat dieselki. Z benzynowych dla C15 mam 1,0 ; 1,1 i 1,4 ...
Chyba, że mam złe dane.
smokuxl napisał/a:
W tym temacie nie do końca o ekonomie tu chodzi, ale też o zabawę. Żeby zrobić coś co się zaplanowało, a co nie do końca jest ekonomicznie uzasadnione.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 21:55
Benzynowe silniki to tak jak napisales. 1.4 jest najwiekszy. Ale... moj kolega wstawil 1,9 GTI z BX, bo przeciez diesel ma podobne gabaryty, dal szerokie opony, rowniez od GTI i sobie wyobrazcie jak to jezdzi. Jak on to mowil: jak szalec, to na calego. Rownie dobrze mozna wsadzic silnik z Xantii, np. 1.8 16v, albo 2.0 16v. Elektryka jest prosta, miejsca w komorze dosc, zawieszenie tez wytrzyma, hamulce mozna z BX adoptowac, chociaz diesel w C15 tez ma mocne. Na bazie C15 mozna stworzyc bajeranckie, a na pewno nietypowe , niepowtarzalne autko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum