Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Czemu przestało działać oryginalne radio?
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2 Maj 2014, 17:44   

Zrób zdjęcia pilota, otwórz go i poszukaj firmy, nazwy, numerków.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sp4lvc

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Familiale
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: sp4lvc
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: Grajewo
Wysłany: 3 Maj 2014, 13:02   

Odłączenie akumulatora na noc nie uzdrowiło spraw radiowych. Przy okazji stwierdziłem, że żaden zamek w drzwiach nie jest w stanie obrócić się z kluczyka. Zaryzykowałem i samochód został na noc otwarty z odłączonym aku. Teraz chyba trzeba zacząć namiętnie lać WD-40 w zamki.

_________________
Bogdan
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Maj 2014, 13:19   

Żadnego WD jezeli juz to smar silikonowy, a najlepiej rozebrać i wyczyścić.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 3 Maj 2014, 17:37   

Jak masz WD 40 to lej WD-40.
Rozruszaj i używaj wkładki.
Mam Picasso i Xantię w obu wkładki się nie obracały.
Najpierw spray typu WD do rozruszania. Dawkowanie w zależności od potrzeb. Najpierw namokną i popuszczą, potem kilka razy aby je przepłukać.
Dopiero po tym za jakiś czas- kilka dni- może tygodni wpsiknij coś do smarowania.
WD nie nadaje się do smarowania niczego.
CX- 80 moim zdaniem jest lepszy od WD-40.
Pięknie myje i do tego lepiej smaruje niż WD.

Co do radia.
Moje oryginalne z Picasso leżało w piwnicy dwa lata. Jak Kenwood wyzionął ducha to po podłączeniu oryginalnego zagrało od razu, nawet zaprogramowane stacje radiowe pamiętało.
Albo padło po prostu- zbieg okoliczności, albo wystapił problem w złączach. Sprawdź czy któreś złącze się nie podgięło itp.
Czasami się zdarza.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Maj 2014, 17:50   

A ja nie polecam wd ponieważ skleja wkładki z piachem i kurzem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sp4lvc

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Familiale
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: sp4lvc
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: Grajewo
Wysłany: 3 Maj 2014, 19:27   

Na razie to wkładki są posklejane z piachem i kurzem i bez WD-40. Psikam nim, bo nic innego nie mam pod ręką. Kilka razy zaaplikuję i zobaczę co będzie się działo. Najgorsze jest to, że do zamka w drzwiach pasażera kluczyk wchodzi mi tylko do połowy. Nie wiem, czy to się tak zapiekło, czy może jakiś klucz się ułamał poprzednim właścicielom. W każdym bądź razie póki co to wkładki nie obracają się w ogóle. Potraktuję parę razy Wd-40 i zobaczę co będzie się działo. Jeżeli nie będzie zmian to pójdzie temat do rozbiórki i czyszczenia. Swoją drogą to trochę żenujące, aby taki bajzel z zamkami się porobił. Mam Forda Scorpio z 1997 roku i tam kluczyk w zamkach chodzi jak w masełku, chcociaż też obsługuję je z pilota.
Wracając do rzeczy - radio przyniosłem do domu, rozkręciłem licząc na to, że znajdę jakis bezpiecznik. Niestety nic z tego - nie ma ani na zewnątrz obudowy radia, ani w środku. Schemat chyba będzie ciężko wyrwać. Na Elektrodzie też pusto w tym temacie. Dokładna nazwa radia to VDO RD3-01 PSARCD 111-00

_________________
Bogdan
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Maj 2014, 21:38   

Daj sobie spokój z tym radiem bo więcej czasu stracisz na myślenie szukanie a pożytek może być żaden.
Poszukaj na forum kogoś w okolicy z citroenem albo zróbcie spota, podmieńcie radia i będzie wiadome czy wina odbiornika czy instalacji. Swoją drogą radio można kupić za około 50 zł.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 4 Maj 2014, 12:36   

sp4lvc napisał/a:
Na razie to wkładki są posklejane z piachem i kurzem i bez WD-40. Psikam nim, bo nic innego nie mam pod ręką. Kilka razy zaaplikuję i zobaczę co będzie się działo. Najgorsze jest to, że do zamka w drzwiach pasażera kluczyk wchodzi mi tylko do połowy. Nie wiem, czy to się tak zapiekło, czy może jakiś klucz się ułamał poprzednim właścicielom. W każdym bądź razie póki co to wkładki nie obracają się w ogóle. Potraktuję parę razy Wd-40 i zobaczę co będzie się działo. Jeżeli nie będzie zmian to pójdzie temat do rozbiórki i czyszczenia. Swoją drogą to trochę żenujące, aby taki bajzel z zamkami się porobił. Mam Forda Scorpio z 1997 roku i tam kluczyk w zamkach chodzi jak w masełku, chcociaż też obsługuję je z pilota.
Wracając do rzeczy - radio przyniosłem do domu, rozkręciłem licząc na to, że znajdę jakis bezpiecznik. Niestety nic z tego - nie ma ani na zewnątrz obudowy radia, ani w środku. Schemat chyba będzie ciężko wyrwać. Na Elektrodzie też pusto w tym temacie. Dokładna nazwa radia to VDO RD3-01 PSARCD 111-00



Co do wkładek- masz rację żenua. Ale trzeba namoczyć. Ja w Xsarze moczyłem ze trzy dni.
Też klucz nie wchodził. Jak namokło ( można powiedzieć że lałem strumieniami do wkładki) i przy użyciu troszkę siły klucz wszedł i rozruszało się.
Podobnie miałem z wkładką stacyjki. Troszkę haczyła i ciężko było obrócić kluczyk.
Tu pięknie pomógł preparat smarujący Wurth Multi. Dwie małe aplikacje i teraz nie ma żadnego oporu. Swoją droga ten Wurth jako jedyny pozwolił na całkowite usuniecie problemów z blokowaniem hamulca ręcznego w Cinquecento.
Różne smarowidła stosowałem, ale tylko ten dał długotrwały efekt.

Co do radia.
Jak będziesz próbował założyć inne to pewnie nie zagada bo trzeba go przypisać do VIN.

Jeżeli możesz żyć bez wyświetlania informacji na wyświetlaczu i bez sterowania z kierownicy to za mniej niż 200 zł możesz kupić Pioneer MVH-160UI .
Jest tanie bo bez CD, ale z USB.
Zamontowałem w Xantii. I daje radę. Porządny mocny bas i dobry odbiór stacji radiowych.
Super alternatywa dla "chińskich" świecidełek. Co ważne można z USB ładować telefon :) .
Jako standardowy grajek jest super.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Maj 2014, 12:56   

karola44-81 napisał/a:
Co do radia.
Jak będziesz próbował założyć inne to pewnie nie zagada bo trzeba go przypisać do VIN.

Zagada i będzie działało ale co jakiś czas będzie pikało, dopiero po przypisaniu lexią VINu pikanie znika.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sp4lvc

Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Pb+LPG
Wersja:: Familiale
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: sp4lvc
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 38
Skąd: Grajewo
Wysłany: 4 Maj 2014, 13:38   

Witam w niedzielę. Archiwum X kłania się nisko. Zaniosłem radio do samochodu, podłączyłem wtyczki i w akcie rozpaczy poprzyciskałem kilkanaście razy pokrętło włącznika. ZAŁAPAŁO i DZIAŁA! Nie wiem, czy ma to jakiś związek z wczorajszym wyjęciem płyty CD, którą wytargałem przy okazji oględzin radia. Niezła zabawa się zapowiada z tym autem. Jedno wiem na pewno - d dzisiaj każde odłączenie czegokolwiek z elektryki będzie poprzedzało zdjęcie klemy z akumulatora.

_________________
Bogdan
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 4 Maj 2014, 13:41   

No to pewnie włącznik szlag trafił albo jest brudny, rozbierz radio i wyczyść.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA