Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z temperaturą płynu w chłodnicy?
Autor Wiadomość
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 20:31   problem z temperaturą płynu w chłodnicy?

Witam . Jako że to mój pierwszy tutaj post to proszę o wyrozumiałość. Pytanie zadałem już na innym forum ale nie została udzielona mi odpowiedz wiec dla tego zmieniłem adres pytania.
Zacznę może od początku . Jakiś czas temu miałem problem z zapachem na nagrzewaniu. czułem taki zapach "bulionu" wielu mówiło ze najprawdopodobniej problem z nagrzewnicą. Problem ustał jak wymieniłem filtr pyłkowy i zmieniłem płyn w chłodnicy i tu kolejny chyba problem powstał choć nie wiem czy mam się martwić i gdzie szukać przyczyny . Jak go odpalam to temperatura sobie spokojnie rośnie przekracza 90 i spada ale w pewnym momencie temperatura rośnie. Rośnie aż chyba do 98 ,załącza się wentylator i schładza chłodnice do 92 (tak na oko) po czym się wentylator wyłącza i tak w kółko. Kiedy włączam klimę to od razu załącza się wentyl temperatura rośnie i słyszę jak załącza się chyba 2 bieg.(temperatura spada) tez tak do 92. Wcześniej choć może się temu tak nie przyglądałem temperatura na włączonym trzymała się na 90 może trochę mniej. Choć przed wymianą pewnego ostatniego dnia starego płynu jak jechałem temperatura sobie skoczyła do 100 trochę mnie to zaniepokoiło i też szybciej wymieniłem płyn. teraz jak jadę to temperatura trzyma się w granicach 90 ale na postoju jest jak pisze wyżej. czym mam powody do zmartwienia ? Czy mogę mieć jakiś problem np z czujnikiem lub termostatu lub czegoś innego? Ile biegów ma wentyl 3 czy 2 w mojej wersji? i jak ktoś wie to na jakich temperaturach powinny się załączyć? proszę o opinię i odpowiedz

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 20:53   

Mnie też na postoju idzie wyżej w korku niż 90 i schładzają wentylatory w kółko..a w czasie jazdy oscyluje w granicach 90.Powtórz odpowietrzanie na grodzi i termostacie skoro wymieniłeś płyn..powietrze się zbiera z czasem jeszcze..no i mamy upały więc obserwuj :-)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 21:35   

pablios, Nie masz powodów do zmartwień. ;-)
Patrz załącznik.



Układ chłodzenia Xsara 1.8.jpg
Plik ściągnięto 180 raz(y) 40,75 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10 Czerwiec 2014, 21:59   

dzięki i to mnie uspokoiło :) i o to mi chodziło zmartwiłem się bo na forach piszą ze 100 stopni to za dużo choć wentylator bez klimy załącza się na 1 biegu więc nie sięga 101 stopni. Poza tym rozmawiałem dziś z moim behapowcem on ma to samo auto ale w 2 generacji i o 8 rano miał temperaturę 85 nawet mi pokazywał jak przyjechał (czy u niego wentylator załącza się inaczej,mam rozumieć że przy innej temperaturze ?). Ja np dziś sprawdzałem to temperatura skakała 92 - 98 (około). ale o godzinie 15 gdzie temperatura w cieniu 30 stopni. No i trochę go odpowietrzałem .Robię to codziennie jak sprawdzam płyn po zmianie. Ale moje pytanie czemu wcześniej miałem taką temperaturę ( 85 95) ? czy miał na to wpływ ze do płynu była dolewana woda destylowana? czy jest to bez znaczenia? bądź nie zważałem na to w ogóle i przez to ze mamy taki skoki temperatury na dworze?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Czerwiec 2014, 16:02   

pablios, na zimnym silniku sprawdź we wyrównawczym czy bąbli powietrze w razie uszczelki głowicy a druga sprawa twarde węże wtedy...ale co do upałów jak było mniej to mnie się wentylatory nie włączały,ale jak już upał i jazda po mieście to wyją-znaczy się działają :-P

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 13:15   

pablios, Odpowietrz raz a porzadnie i po zabiegu. Mamy teraz dość wysokie temperatury i co by nie robić silnika nie schlodzimy porządnie.

Np. Wczoraj rano jechałem S3 do Szczecina (120 do 130) i temperatura utrzymywała się na poziomie 90 paru stopni. Wracając po południu z tą samą predkością temperatura trzymała blisko 100. Kombinowałem z prędkościami i ni cholery nie udało się zbić niżej. Jako taki efekt dała przerwa na kawę, ale po paru kilometrach zaś było to samo. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 16:40   

Pogoda nas zaskoczyla jak wszystko inne w tym panstwie. :-P Dzis pogoda nie jest az taka upalna niby pokazuje 25 ale wiaterek jest zimny maska tez a silnik daje 100 po czym wiatrak schladza do 92 trzyma troche i rosnie. Chlodnica goraca waz od termostatu odprowadzajacy ciecz goracy . Niby wszystko w normie. A odpowietrzalem juz kilka razy plyn w normie. Zobaczymy jak bedzie w niedziele bo ma byc niby zimno :) i czuje ze bedzie tak samo alle wam napisze moje obserwacje.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 17:53   

pablios, a może termostat szwankuje? słabo otwiera lub późno...termostat nie majątek jak silnik ok zakładając :-)

 
 
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 18:16   

A co mogloby byc z silnikem ? ( nie bardzo sie znam) . Co do termostatu temperatura dochodzi do prawie 90 stopni i znacznie opada tak kolo 75 80 I trzyma. Po jakis 5 minutach powoli rosnie az do 100 trwa to chwile . I temeratura spada. Nie wiem ale panowie czuje ze cos jest nie tak ale do konca nie wiem co . Przy takiej temperaturze mysle ze nie powinien sie tak nagrzewac. Prawda?

Edit teraz nagrzalem go do 75 i odkrecilem zbiornik i syklo powietrze widze ze dochodzi do tak 85 poczym spada do 80 (pewnie termostat) i trzyma .rosnie po 5 minutach do 90 ale powoli i to bardzo ale widac. Doszlo do 90 odkrecilem. Znowu syklo powietrze . Az tak to powietrze moze miec znaczenie i( prosze o troche wiedzy czemu ) przepraszam ze pisze bez polskich znakow ale robie to na telefonie.

Cialge ta temepratura rosnie

 
 
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 21:17   

nie mogłem edytować więc pisze nowy post.

moje kolejne obserwacje plus wypowiedz mojego taty (mechanika). o 20 było tak 20 stopni więc zrobiłem sobie 20 km. Przy prędkościach 50 km/h temperatura w okolicach 90 przy 100 120 km/h temperatura 80 ,85 . więc pewnie norma . No i napotkałem światła temperatura rośnie i wszystko dzieje się tak samo jak pisałem wcześniej (do 100 po czym wiatrak i zbija) przy czym temperatura oleju to 90 stopni (około).Tata mój powiedział ze takie temperatury to norma przy takich silnikach jeszcze z gazem zwłaszcza ze takie ma ustawienia wentylator. Zgodzicie się z nim?

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 21:23   

pablios, Syczeć będzie, bo w układzie jest ciśnienie. :-) Odkręcając korek robisz ujście dla ciśnienia układu chłodzenia.
Zapytam jeszcze: sprawdzałeś czy 1 wentylator startuje? Może jest myk z tą jedynką i załącza się dopiero drugi (start ma przy 101 stopniach). :roll:
Sprawdź jeszcze faktyczną temperaturę silnika termometrem i porównaj ze wskazaniem na desce. Może wskaźnik przekłamuje .... :-?

Choć moim zdaniem wsio jest ok. Benzyniaki się grzeją bardziej niż dieselki, a do tego trza dołożyć jeszcze LPG .... :-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 21:37   

tak chodzi dobrze tego jestem w 100% pewny . 1 bieg załącza się przy 97 a drugi 101 (ale tylko na klimie - sprawdzałem) to cieszę się że mój tata ma znowu racje :p bo już mnie opier.. że jest dobrze i żebym nie "kręcił" w nim bo jeszcze za mało się znam a popsuć coś jest łatwo. A naprawa może kosztować. :-P

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 12 Czerwiec 2014, 21:44   

pablios, To się cieszę, że słuchasz ojca. :-D
Dlatego też byłem (prawie) pewien, że jest ok. Niestety te 96 czy 97 jest bardzo ciężko zauważyć na wskaźniku. Nie ma on aż tak dokładnej podziałki i trzeba jeszcze dołożyć wszelkie złączki, które w cytrynach dość często zawodzą. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Czerwiec 2014, 20:42   

tylko posłuchaj Ojca że na gorącym silniku sie korka nie otwiera bo grozi poparzeniem ;-)

 
 
pablios


Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014
Posty: 45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14 Czerwiec 2014, 16:02   

spokojnie robię to zawsze ostrożnie ( odczekuje trochę i zakładam przy tym rękawice) ;-) teraz została maglownica ale to już mechanik się zajmie :) (ubywa płynu i magiel mokry) i 800 pln nie moje :(

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA