Witam.
Czy mógłby mi ktoś opisać przewody wtyczki od zamka centralnego w drzwiach kierowcy?
Wtyczka jest 6 pinowa, z czego tylko do pięciu pierwszych podłączone są kable.
Dwa z nich ( niebieski i biały ) to zasilanie silniczka, a trzy ( czerwony , żółty, zielony z paskiem ) przekazują za pomocą 2 mikroprzełączników stan zamka do centralki BSI.
Jeden mikroprzełącznik – czy drzwi są otwarte czy zamknięte, a drugi mikroprzełącznik przesyla impuls zamukajacy i otwierajacy .
Chciałbym podłączyć uniwersalny sterownik na dwóch przekaźnikach, ale nie wiem jak jest realizowany impuls otwarcia i zamknięcia zamka centralnego.
Pozdrawiam.
Ale są one na wyjściu sterownika. Swoja droga to chyba tez bezpieczniejsze.
Wie ktoś jakie kolory kabli odpowiadają za impuls otwierający i zamykający?
Aby zasilić sterownik podpoiłem się pod motoreduktor.
I tak….
1. Dwa kable, niebieski i żółty, to na 100% zasilanie silniczka zamka.
2. Zielony z paskiem to na 100% masa
3. Do sterownia zostaje tylko czerwony i biały
Niby prosta sprawa, bo kiedy podłączę masę do białego to centralny otwiera się, a kiedy do czerwonego, to się zamyka.
Problem tylko w tym, ze zamyka się także, kiedy drzwi kierowcy są otwarte.
Z klucza wszystko ładnie działa a z tym sterownikiem morduje się już tydzień.
Czy przy impulsie zamykającym , przewód biały ( otwierający ) musi być odłączony?
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: BEN+LPG
Wersja:: Coupe vts 16V
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Cze 2014 Posty: 45 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21 Lipiec 2014, 20:58
Jak temat rozwiązałeś sam to gratuluje fajnie by było jak byś napisał również jak . I nie oczekuj od ludzi że będą wiedzieć wszystko o wszystkim i że będą czekać z niecierpliwością aż ktoś zgłosi jakiś problem, Poza tym "CI co coś wiedzą" też mają wakacje.
pozdrawiam
No to w skrócie:
Wtyczka zamka w drzwiach kierowcy ma 5 przewodów.
Dwa z nich ( niebieski i żółty) to sterowanie silnika wiec je zostawiamy w spokoju.
Zostaje wiec przewód zielony z paskiem, czyli masa, czerwony i biały.
Podliczyłem je pod 2 przekaźniki. Początkowo błędnie myślałem, iż podanie masy na biały otwiera zamek, a na czerwony zamyka go. To naprawdę działa, ale nie w 100%. Czasami zdarzało się ze zamek wariował, nie reagował albo po otwarciu drzwi kierowcy, bagażnik pozostawał zamknięty. Rozmontowałem wiec zamek by rozwikłać zagadkę.
I tak…
W zamku znajdują się dwa mikroprzełączniki. Jeden, 3 przewodowy podpięty pod kabel zielony, czerwony i białym odpowiada za sterowanie zamkiem centralnym z kluczyka. Czyli, przekręcamy kluczyk w drzwiach kierowcy i otwieramy bądź zamykamy wszystkie inne drzwi.
Dróg mikroprzełącznik (kabel zielony i czerwony) odpowiada za wykrywanie czy drzwi są otwarte czy zamknięte. Czyli, włączanie światła kabiny po otwarciu drzwi czy tez sygnalizacja akustyczna, gdy kluczyk został w stacyjce lub gdy zostawiliśmy włączone światła.
Reasumując:
Centralny da się sterować niestety tylko 1 przekaźnikiem. Masa na czerwonym i odłączony białym, albo masa na białym i rozłączony czerwony. W praktyce znaczy to dla mnie, że zamykanie i otwieranie odbywa się za pomocą tylko 1 przycisku na uniwersalnym pilocie. Moim zdaniem to wada gdyż chcąc zamknąć auto z daleka możemy je przypadkowo otworzyć. Równie dobrze można było podpiąć się pod przycisk z kłódka na konsoli.
synagoga
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: multi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 06:58
Ja w swoim Berlingo mam sterownik alarmu i fabryczny zamykacz w pilocie. Oba mają osobny przycisk do zamykania i otwierania, i nie da się zamykac i otwierać tym samym przyciskiem. U Ciebie coś musi być pomieszane w instalacji. Jak znajdę schemat do BSI z zamykaniem to napiszę więcej. pzdr
=============
A mógłbyś zrobić zdjęcie tego zamka razem z przełącznikami?
Ja w swoim Berlingo mam w klapie bagażnika zamek bez sygnalizacji zamknięcia. Jest tylko sygnalizacja podniesionych drzwi. Chcę zmienić zamek abym miał informacje o niedomkniętej klapie, tak samo jak działa to w przypadku przednich drzwi.
Tylko nie wiem czy zamki będą pasowały..... A foto wyjaśni wiele... pzdr
synagoga
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: multi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 29 Mar 2014 Posty: 8 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31 Lipiec 2014, 09:44
oglądałem zamki na allegro, i nie będzie pasował żaden z przodu. szkoda...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum