Wysłany: 23 Lipiec 2014, 13:47 problem z odpaleniem Xsara 2.0 HDi
Witam.
opisze co się zaczęło dziać.
podczas jazdy auto zgasło i zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. odłączyłem aku podpiąłem i zapaliło po przejechaniu około 2km znowu to samo.
Jak już dojechałem do domu podpiąłem auto do kompa i był błąd obwód wstępny paliwa.
Teraz bardzo opornie zapala długo trzeba kręcić ale jak już zapali to chodzi równo. Po pewnym czasie jednak przechodzi w tryb awaryjny. A i tak jak by nie było podgrzewania świec bo kontrolka nawet nie mrugnie.
Auto to
Citroen Xsara II
2.0 HDi
rok 2000
90KM
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 16:04
Jaki dokładnie błąd pokazała lexia ?
Możliwe że nie masz grzania świec, albo które sie upaliły, sprawdź ten trop.
Chociaż z drugiej strony jest dość ciepło i bez grzania świec ten motorek powinien normalnie palić.
Sprawdź jeszcze zasilanie paliwem.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 21:42
sibi79 napisał/a:
paliwo dochodzi bo pompa z baku podaje
Tak, ale było już kilka sytuacji że pompa podawała ale z nieodpowiednim ciśnieniem i czekiem waliło.
Lexia, i czytanie błędów, i sprawdź ciśnienie na pompie.
dalej walczę...
błędy sprawdzałem przez OBD II
i cały czas pojawiają się dwa P0200 i P0230
Czyściłem zawór wysokiego ciśnienia lepiej odpala bo za drugim razem ale obroty na postoju falują między 900-1000. czasami jak tak falują to auto gaśnie
gdzie znajdę ten przekaźnik?
Pompę wyjmowałem wyczyściłem i podaje paliwo
ten regulator ciśnienia to zawór wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej czy jakiś inny?
U mnie objawy takie jak twoje i kod P230 .
Wymieniłem przekaźnik pompy paliwa i od tamtej pory problem nie powrócił.
U Ciebie jeszcze błąd P200. Opis pod linkiem wklejonym wyżej sugeruje problem z wtryskiwaczem.
Jest tam opis co i jak sprwdzić. Może tylko polucowany kabelek? Ta usterka może powodować nierówną pracę silnika na biegu jałowym.
Zrób test sprawności wtryskiwaczy, jeżeli wyjdzie w miare ok cos koło 80% to dolej dodatku do paliwa do czyszczenia wtrysków(wlej caly na bak) u taty w berlingo 1.6 hdi pomogło, jak wtryski juz gorzej wypadaja w teście to niestety regeneracja lub wymiana.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Sierpień 2014, 01:54
Co do grzania świec to w HDi przy temperaturach dodatnich nie zobaczysz kontrolki.
Co do twojego problemu to ja bym obstawiał obwód niskiego ciśnienia:
P0230 - problem z obwodem pompy paliwa, może przekaźnik,lub jego zasilanie, w xsarze brata poleciał obwód zasilający Bitrona.
P0200 - problem z wtryskiwaczem - podłącz go pod lexie, zrób test przelewowy, dopiero później ingeruj, no chyba że masz sporo kasy to wymieniaj od razu.
W HDi sporo błedów z obwodem wysokiego ciśnienia (paliwa) jest generowanych w wyniku błedów po stronie niskiego ciśnienia.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum