Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z odpaleniem Xsara 2.0 HDi
Autor Wiadomość
sibi79

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Rybno
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 13:47   problem z odpaleniem Xsara 2.0 HDi

Witam.
opisze co się zaczęło dziać.
podczas jazdy auto zgasło i zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. odłączyłem aku podpiąłem i zapaliło po przejechaniu około 2km znowu to samo.
Jak już dojechałem do domu podpiąłem auto do kompa i był błąd obwód wstępny paliwa.
Teraz bardzo opornie zapala długo trzeba kręcić ale jak już zapali to chodzi równo. Po pewnym czasie jednak przechodzi w tryb awaryjny. A i tak jak by nie było podgrzewania świec bo kontrolka nawet nie mrugnie.
Auto to
Citroen Xsara II
2.0 HDi
rok 2000
90KM

proszę o jakąś pomoc

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 16:04   

Jaki dokładnie błąd pokazała lexia ?
Możliwe że nie masz grzania świec, albo które sie upaliły, sprawdź ten trop.
Chociaż z drugiej strony jest dość ciepło i bez grzania świec ten motorek powinien normalnie palić.
Sprawdź jeszcze zasilanie paliwem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sibi79

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Rybno
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 17:19   

paliwo dochodzi bo pompa z baku podaje

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 20:04   

Czym odczytywałeś błędy?, oraz podaj numer błędu.
Prawdopodobnie znam odpowiedź na twoje pyatania, ale podaj numer błędu.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 23 Lipiec 2014, 21:42   

sibi79 napisał/a:
paliwo dochodzi bo pompa z baku podaje

Tak, ale było już kilka sytuacji że pompa podawała ale z nieodpowiednim ciśnieniem i czekiem waliło.
Lexia, i czytanie błędów, i sprawdź ciśnienie na pompie.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
b2d

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Plaisir
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lipiec 2014, 14:37   

Sprawdz czujnik cisnienia paliwa i zobacz czy gruszkę masz twardą.

 
 
sibi79

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Rybno
Wysłany: 5 Sierpień 2014, 09:02   

dalej walczę...
błędy sprawdzałem przez OBD II
i cały czas pojawiają się dwa P0200 i P0230
Czyściłem zawór wysokiego ciśnienia lepiej odpala bo za drugim razem ale obroty na postoju falują między 900-1000. czasami jak tak falują to auto gaśnie

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 5 Sierpień 2014, 09:12   

Do sprawdzenia przekaźnik, pompa w baku, regulator ciśnienia.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sibi79

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Rybno
Wysłany: 5 Sierpień 2014, 18:43   

gdzie znajdę ten przekaźnik?
Pompę wyjmowałem wyczyściłem i podaje paliwo
ten regulator ciśnienia to zawór wysokiego ciśnienia na pompie wtryskowej czy jakiś inny?

 
 
b2d

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Plaisir
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sierpień 2014, 20:49   

Inny, regulator cisnienia paliwa jest jest osobno.
Tu masz foto
http://zapodaj.net/7f22aa90fccf1.jpg.html

 
 
sibi79

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Rybno
Wysłany: 6 Sierpień 2014, 23:39   

a jak go można sprawdzić czy jest uszkodzony?

 
 
karola44-81

Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 289
Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 7 Sierpień 2014, 18:35   

No nareszcie.

Dokładnie takiej odpowiedzi oczekiwałem od Ciebie sibi79.

http://www.obd-codes.com/p0230
http://www.obd-codes.com/p0200

U mnie objawy takie jak twoje i kod P230 .
Wymieniłem przekaźnik pompy paliwa i od tamtej pory problem nie powrócił.

U Ciebie jeszcze błąd P200. Opis pod linkiem wklejonym wyżej sugeruje problem z wtryskiwaczem.
Jest tam opis co i jak sprwdzić. Może tylko polucowany kabelek? Ta usterka może powodować nierówną pracę silnika na biegu jałowym.

Przekaźnik pompy paliwa: http://allegro.pl/listing...t-0718&buyNew=1

_________________
Była Xsara Picasso 2,0HDI, teraz Xsara II 1,6 16V. Czymś do roboty trzeba jeździć :)
 
 
b2d

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Plaisir
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sierpień 2014, 20:15   

Zrób test sprawności wtryskiwaczy, jeżeli wyjdzie w miare ok cos koło 80% to dolej dodatku do paliwa do czyszczenia wtrysków(wlej caly na bak) u taty w berlingo 1.6 hdi pomogło, jak wtryski juz gorzej wypadaja w teście to niestety regeneracja lub wymiana.

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 8 Sierpień 2014, 01:54   

Co do grzania świec to w HDi przy temperaturach dodatnich nie zobaczysz kontrolki.
Co do twojego problemu to ja bym obstawiał obwód niskiego ciśnienia:
P0230 - problem z obwodem pompy paliwa, może przekaźnik,lub jego zasilanie, w xsarze brata poleciał obwód zasilający Bitrona.
P0200 - problem z wtryskiwaczem - podłącz go pod lexie, zrób test przelewowy, dopiero później ingeruj, no chyba że masz sporo kasy to wymieniaj od razu.

W HDi sporo błedów z obwodem wysokiego ciśnienia (paliwa) jest generowanych w wyniku błedów po stronie niskiego ciśnienia.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
sibi79

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Rybno
Wysłany: 9 Sierpień 2014, 01:34   

zamówiłem nowy przekaźnik pompy jak go założę dam znać czy pomogło

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA