Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Sierpień 2014, 16:30
Witam. Zastanawiam sie, dlaczego zabierasz sie za usuniecie problemu od konca? Kto powiedzial, ze problem jest w Bitronie? Zamiast sprawdzic po kolei caly system dolotowy, a wiec: filtr paliwa, jego stan, sprawnosc zaworka regulujacego cisnienie w filtrze, stan pompy paliwa, czy pracuje po wlaczeniu zaplonu, cisnienie paliwa na wejsciu pompy CR, wymieniasz Bitron i dziwisz sie, ze jest zonk. Sama pompa w zbiorniku tez moze przestawac wytwarzac cisnienie, nawet pomimo pracy[osluchowo]. Konieczne jest sprawdzenie cisnienia na dolocie manometrem, najlepiej podczas jazdy, a szczegolnie podczas gasniecia silnika. Ta usterka wystepuje dosc czesto rowniez jesli wtryskiwacze maja duzy przelew, ewentualnie jeden zawiesza sie. Z tym, ze wtedy bardzo ciezko silnik odpala i strasznie zle, nierowno pracuje, z kopceniem wlacznie, a Ty piszesz, ze pracuje dobrze. Mysle, ze bez rzetelnego sprawdzenia ukladu paliwowego nic nie naprawisz. Obstawiam spadajace cisnienie na wejsciu pompy CR. Moze to byc zlozony problem, np. duzy przelew na wtryskach i spadajaca wydajnosc pompy paliwa, do tego zly stan zaworka w filtrze i zly styk albo kabel na zasilaniu pompy paliwa w zbiorniku. Kazda ewentualnosc moze tu zachodzic. Pozdrawiam
Pupek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 190 Skąd: Ostróda
Wysłany: 12 Sierpień 2014, 20:13
grigori333 napisał/a:
Pupek napisał/a:
Dlaczego mój post został usunięty?
Jaki?
m.in. o tym, że chcę się podłączyć pod temat. dziś dostałem maila że post został usunięty. Usuwacie, nie wiecie co i dlaczego?
Bardzo dobrze wiemy co i dlaczego.
Po prostu zakładasz temat, a później podpinasz się do następnego.
Za jakiś czas pewno jeszcze dopiszesz, że jest bałagan i nie idzie nic znaleźć.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Pupek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: SX
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 190 Skąd: Ostróda
Wysłany: 12 Sierpień 2014, 20:30
skoro tam nikt nie odpowiedział, to lepiej się podczepić pod temat, w którym jest ruch niż czekać na odpowiedź bez pewności, czy takowa się pojawi.
karola44-81
Mój samochód: Xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Benzyna
Wersja:: BIDA+klima jak ruszy :)
Rok prod.:: 2002
SKYPE - login: karola44-81 Pomógł: 16 razy Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 289 Skąd: Tursko Wielkie, TSZ
Wysłany: 12 Sierpień 2014, 23:20
sibi79 napisał/a:
dziś założyłem nowy przekaźnik i bez zmian dalej to samo
To w takim razie dam poradę, abyś pojechał do kogoś ogarniajacego te sprawy i niech sprawdzi wszystkie wtryskiwacze na stole probierczym. Nie jakimś tam "komputerem" ale zrobić test przelewowy u porządnie sprawdzić ciśnienie wtrysków.
Sugerowałem wymianę przekaźnika bo ja najpierw zregenerowałem wtryskiwacze i było lepiej( szczególnie uruchomienie silnika na mrozach) , ale problem gaśnięcia silnika pod obciążeniem nadal się pojawiał. OBD2 pluło błędem P0230. U mnie w takim przypadku wymiana przekaźnika zdecydowanie pomogła. Jak na razie wszelkie problemy w układem wtryskowym zniknęły.
Ty masz dwa błędy. Jeszcze P0200, który wskazuje na jeden z wtrysków.
Jak teraz ci zgaśnie to zrób odczyt błędów. Przypuszczam, że P0230 już się nie pojawi. a pozostanie ten P0200.
Sprawdź to jeśli możesz.
Ja regenerowałem wtryskiwacze, bo koleś mi dał do zrozumienia, że dwa tego wymagają. I ze względu na koszty zrobiłem te dwa w najgorszym stanie.
Ale gość najpierw zrobił diagnozę na stole probierczym. Sprawdzał mi też regulator ciśnienia ten na pompie wtryskowej( wysokiego ciśnienia) . Stwierdził, że już ktoś tam wcześniej zaglądał. bo nie było na nim filterka już ( takiej siateczki na końcu).
Ja przekonałem się na swojej kieszeni już, że czasami trzeba jednak zainwestować . Oczywiście w dobrej wierze podsunałem wymianę przekaźnika pompy za jedyne 70 zł , niż wymianę wtryskiwaczy za grubą kasę.
W linku odnośnie błędu P0200 , który Ci podałem wcześniej jest wyraźnie opisane co on może oznaczać.
Sugerują tam problemy z działeniem obwodu elektrycznego wtryskiwaczy.
Czyli zwarcie, przerwa obwodu, uszkodzenie cewki wtryskiwacza, lub w końcu sterownika wtryskiwaczy.
Jest opis jak zdjagnozować pokrótce co go boli.
Sprawdź teraz po wymianie przekaźnika jakie błędy wypluwa.
Na razie napisałeś" dalej to samo"
Ale dość ogólnikowo. Czy mamy rozumieć dalej gaśnie, Czy dalej te same błędy i identyczne objawy?
życę Ci powodzenia. Jakby coś to śmiało pisz. Jeżeli bedę mógł na pewno pomogę. Może chociaż jakiś pomysł poddam pod rozważania.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Sierpień 2014, 21:17
http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1679 Poczytaj i czy czasami nie podobne objawy do Twoich? karola44-81 tez moze miec racje, ale najpierw sprawdzilbym cisnienie paliwa na wejsciu pompy CR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum