jea
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: picasso
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 7 Skąd: New Village
Wysłany: 11 Sierpień 2014, 23:37 Citroën DS5
Od dłuższego czasu czytam, przeglądam opinie o DS5 i mam mętlik
Jeździłem 2.0 w automacie i odniosłem wrażenie, że zbiera się wolniej niż moje c4 1,6d Ogólnie wygląd i wyposażenie dla mnie super, nawet narty i deska 160 wchodzi
Jeżeli ktoś może pomóc w wyborze silnika i skrzyni, to proszę o opinie.
jea
Mój samochód: citroen c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: picasso
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 7 Skąd: New Village
Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013 Posty: 107 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27 Styczeń 2015, 23:28
hej
testowałem DS5 na krakowskich ulicach przez weeknd w wakacje .
wesja 2,0 HDI + AUTOMAT :
spostrzeżenia :
- tylko automat do takeigo wnętrza
2,0 HDI -nie jest wolne -moim zdaniem szybsze do 100 od C5 ale głosniej w srodku ( subiektywnie)
- 1,6 HDI - bedzie za słaby do automatu w
- zawieszenie mocnorzczarowuje ( nawet nie po C5) , bo tylna belka głosno sygnalizuje tory, dziury itp)
ogólnie :
2,0 HDI + automat ( LUB BEZ) to najlepszy kompromis - efektywnosci spalania ropy - przyspieszenia - kosztów utrzymania auta ( tanie czesci -dopracowana konstrukcja, małautrata wartosci, rozwojowy charakter auta - to combi - natrasie 1,6 mi buczy
Miałem na jazdę próbną z ojcem jakiś czas temu, Fakt zawieszenie z tyłu dość głośne, ale w porównaniu z C-Crosserem ogólnie bardzo cicho w środku.
Ojciec zamówił 180 konnego dizla w automacie, a ja przygarnąłem C-Crossera.
Wydaje mi się że to jedyny słuszny silnik, może gdyby benzyniak był mniej awaryjny to kto wie.
Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013 Posty: 107 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 3 Luty 2015, 22:06
o to super !
Bardzo mnie ciekawi opinia użytkownika z doświadczeniem :
- czy ten motor/auto przyspiesza jak motocykl - bo tu duży wspołczynnikmocy do pojemności
- czy bierze olej ( ponoć problem z uszczelnieniem)
- jak z serwisem ( wszak to evenement na skale światową)
- co ciekawego opowiesz o tej technologii
- warto kupić ?
- czyli czy jest fajny
Auto zaczyna jako tako jechać dopiero od 5krpm a tak na prawdę przyśpiesza od 7 do 9.5krpm. Osiągi jak na tą pojemność doskonałe, jak na tą moc w dzisiejszych czasach średnie.
Branie oleju przez ten silnik to nie problem tylko norma. Ten silnik tak ma i tak ma być.
Serwisów się parę porobiło w polsce, bynajmniej nie aso mazdy osławiony kojot składał ludziom silniki na używanych częściach teraz wszystko wychodzi.
O technologi?? Silnik jest prosty jak budowa cepa i doskonale nadaje się na upalanie na torze. Czy jedziesz spokojnie czy obrotomierz nie schodzi z czerwonego pola to silnik wytrzyma ok 120kkm. Jeżli damy dwa samochody na tor jeden tłokowy jeden rotacyjny pierwszy na pewno padnie tłokowiec.
Swego czasu dlatego wszystkie wyścigi 24H wygrywała właśnie mazda z czterorotorowym wanklem o pojemności 2.6 - niezawodność. Spalanie to inna sprawa bo ten samochód pochłania absurdalne ilości paliwa w stosunku do jego pojemności. Od czasu jak wszystko się zrobiło eko, nawet wyścigi samochodowe nie ma już rotorów w wyścigach.
Takie małe porównanie z ilu części składa się tłokowiec a z ilu rotory
Przed mazda miałem honde s2000, osiągami trochę szybsza, ale jeśli chodzi o prowadzenie to mazda jest bez porównania lepsza.
DS odebrany, jak na ciężkie auto z 180 konnym silnikiem i automatem to do 200 napędza się bardzo fajnie. Jest bardzo cicho wg mnie. Jak kolega wyżej poruszył aspekt głośności tyłu na dziurach. Wydaje mi się że bardziej tutaj działa akustyka wnętrza, ale faktycznie coś tam słychać z tyłu przy bagażniku w którym stały dwie torby już tego nie było słychać.
Wnętrze jak dla mnie za wygląd zasługuje na oscara, jakość wykonania gdzie nie gdzie jest bardzo dobra a gdzie nie gdzie wieje straszną tandetą (na szczęście w mniej znaczących miejscach)
Niestety nawigacja jest do dupy jak dla mnie. Wybaczcie za słownictwo ale w aucie za tyle pieniędzy toporna obsługa plus fatalna mapa która nie ma bardzo ale to bardzo wielu miejscowości ulic w tych miejscowościach jest bez sensu. Skoro panowie z Citroena nie potrafią zrobić sensownej nawigacji powinni zrobić tak jak mazda, zaaplikować doskonałego tomtoma, i nie było by problemu z mapami i obsługą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum