Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)
Autor Wiadomość
maku123

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: osobowy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10 Listopad 2014, 23:00   Awaria silnika (wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze)

Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam citroena C4 Picasso 1,6 VVTI (120 PS) z 2010 r. (przebieg 160 000 km). Mam następujący problem: po przejechaniu ok 15 km kiedy już się nagrzeje dobrze silnik zapala się kontrolka silnika i komunikat "awaria silnika - konieczna naprawa". Silnik zaczyna pracować na 3 cylindry i włączają się wentylatory chłodnicy na maksymalne obroty. Po wyłączeniu zapłonu wentylatory nadal chodzą przez ok 4 minuty i się same wyłączają. Diagnoza w serwisie Citroena to wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze (drugim od rozrządu). Niestety nikt nie wie gdzie kryje się problem. Cewki zapłonowe sprawdzone, świece założone nowe. Proponowane rozłożenie silnika na części i szukanie usterki co oczywiście wiąże się z wielkimi kosztami. Czy ktoś miał podobny problem? Proszę o pomoc.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Listopad 2014, 09:15   

maku123 napisał/a:
włączają się wentylatory chłodnicy na maksymalne obroty

To mnie zastanawia ... :roll: I zarazem kieruje w stronę czujnika temperatury cieczy ... :-?
Może źle pracuje w zakresie ciepłego motorka i powoduje złą pracę silnika + start wentylków.
Warto też sprawdzić stan wtyczki tego czujnika ...

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
maku123

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: osobowy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11 Listopad 2014, 10:47   

czujnik wymieniłem, a styki czyste i dalej jest to samo

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Listopad 2014, 13:18   

maku123 napisał/a:
czujnik wymieniłem, a styki czyste i dalej jest to samo


:-( Coś było robione w ostatnim czasie przy motorku?

Podłączali pod Lexię w tym serwisie? Wykazało jakieś błędy, czy tylko tak sobie stwierdzili "rozbieramy i patrzymy co nie tak".

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
maku123

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: osobowy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 11 Listopad 2014, 19:34   

Wyskoczył błąd wypadania zapłonu na trzecim cylindrze i coś z wentylatorami dokładnie nie pamiętam. Przy silniku nie było nic grzebane przed awarią.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 11 Listopad 2014, 20:54   

maku123, Gdzieś już czytałem o tym wypadaniu zapłonów, ale jakoś nie mogę tego odnaleźć. :-/
Na taki stan rzeczy może mieć wpływ bardzo dużo czynników ... coś słabo ten serwis się postarał, albo woleli nie podawać nic więcej.
Obawiam się, że nie pomogę ... chyba, że coś znajdę to oczywiście się podzielę (choć i tak będzie to metoda "na macanego"). ;-)

Może warto spróbować znaleźć kogoś z forum z lexią w okolicy i sprawdzić te błędy konkretniej. :roll:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
mefiu841

Mój samochód: Citroen C4 VTI
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Gasoline
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Slask
Wysłany: 11 Listopad 2014, 21:01   

Witam kolego miałem ten sam bład w C4 ten sam silnik skończyło ,sie wymiana dwóch elektrozaworów.
Objawy były troszke inne jak u ciebie bo tylko silnik mi przerywał podczas dodawania gazu.
Ogólnie serwis citroena z tym akurat silnikiem wypada kiepsko nie znają sie wcale.
Nazwa to ELECTROVANNE symbol V7 587 760 i mniejszymi cyframi 80.
Produkcja made in Portugalia.
Koszt około 650 zł. obydwa.

 
 
Krzysztof0430

Mój samochód: Citroen Xantia, 126p el & BIS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Tentation
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Paź 2014
Posty: 139
Skąd: Pszczyna (okolice)
Wysłany: 11 Listopad 2014, 23:06   

Coś takiego mam odnośnie wypadania zapłonów:



 
 
maku123

Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: osobowy
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12 Listopad 2014, 20:35   

Dzięki Panowie za podpowiedzi. W przyszłym tygodniu odezwę się czy dałem radę naprawić autko. Jeżeli jeszcze ktoś miał usterkę z objawami takimi jak ja proszę o kontakt.
Pozdrawiam

 
 
Kostek29

Mój samochód: Citroen C4 II 2012 1,6 VVTi 120PS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: B + LPG
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: cf
Wysłany: 13 Październik 2016, 14:24   

Witam. Mój problem wyglądał tak samo. Wyrzucanie zapłonu na trzecim cylindrze, spadek mocy, nierówna praca silnika, załączanie się wentylatora chłodnicy na maxa nieprzerwanie przez 4 minuty po wyłączeniu silnika. Wymieniłem świece na irydowe (i tak już się należało) sprawdziłem cewki (wymiana i adaptacja), nawet czujniki zmiennych faz rozrządu. Nie pomoglo nic. Mój mechanik rozłożył ręce :( Przeczytałem cały internet i mimo wielu wpisów, nikt nie napisał jak sobie poradził? Wszyscy piszą o kłopotach, ale jak już naprawią to nie raczą się tym pochwalić. Więc ja piszę: najpierw trzeba wrócić do przyczyny. Od kiedy usterka nastąpiła i co miało na to wpływ. W dniu usterki, komputer krzyknął "DOLEJ OLEJ" miarka pokazywała OK, ale dolałem 250ml niech ma. Nagle przy próbie uruchomienia silnika akumulator umarł (chyba to był jego kres, choć po 4 latach ??) I WTEDY próbując odpalić na słabym aku popsztykałem kilka razy tyk tyk tyk tyk, a zegary pomigały. W tym właśnie momencie nieświadomie ROZSYNCHRONIZOWAŁEM wałki rozrządu. Elektromechanik spod Kielc serwisowym programem zsynchronizował je w 15 minut i auto ożyło. Tak więc diagnoza BRAK SYNCHRONIZACJI WAŁKÓW ROZRZĄDU. Tylko 100 zł i pełnia szczęścia...

 
 
arrow00

Mój samochód: C4GP
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja:: Grand
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19 Październik 2016, 10:40   

Kolego a czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tej synchronizacji ?
Czy robi się ją Diagboxem a jeśli tak to gdzie jest ta opcja ?

Pozdrawiam,

Tomek

 
 
Kostek29

Mój samochód: Citroen C4 II 2012 1,6 VVTi 120PS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: B + LPG
Wersja:: Elegance
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 2
Skąd: cf
Wysłany: 11 Grudzień 2018, 18:08   

Wracam tutaj, na prośbę kolegi z podobnym problemem.
Niestety moja przygoda z C4 nie skończyła się na tym. Synchronizacja poprawiła ale nie usunęła przyczyny. W miedzyczasie próbowałem chyba wszytskiego, wymiene rozrządu, i łącznie z tym że serwis kazał mi wymienić głowice z rzekomo uszkodzonym wałkiem pochyłu zaworów - wytarta zębatka. Walczyłem z tym 11 miesięcy az do momentu gdy Mechanik z firmy DIAGTOM (od przypadków beznadziejnych) sprawdzał coś komputerem w czasie jazdy, poszeptali sobie z szefem i kazali przywieźć w poniedizałek nowe świece KONIECZNIE PLATYNOWE, bo podobno raz zarzucone irydowe szwankują. W poniedziałek gwarantowali naprawe na nowych świecach. Jednak nie zdążyłem sie o tym przekonać. Niestety wiele Wam nie pomogę gdyż w piątek po powrocie do firmy auto zgasło na parkingu. Mało płynu, ostudziłem silnik, dolałem litr dwa płynu i już wiedziałem że w oleju jest emulsja :( Decyzja natychmiastowa to DOŚĆ napraw i kupiłem silnik z przebiegiem 9000 za 3500,- przekładka 700 i auto jak nowe. Tyle pomogłem. Jak już przełożyłem silnik zdjąłem ze starego pokrywe i sprawdziłem że zębatka na wałku była ok. Nadomiar złego nie pękł blok ani głowica. Wypadł jeden brok. Jaki finał?? Sprzedałem już sprawnego Citroena dokładając około 10 tyś. i pożegnałem się z nim kupując Forda. Pozdrawiam wszytskich i przenosze się na forum F oby z mniejszymi przygodami.

 
 
Tomasz1964

Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 84
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Grudzień 2018, 09:59   

Wypadł jeden brok.

Co to jest? Możesz jaśniej?

 
 
unitek77

Mój samochód: C 4
Paliwo: benzyna
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 3007
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 1
Skąd: Toruń
Wysłany: 23 Kwiecień 2019, 23:10   

Witam. Odgrzebie temat może się komuś przyda ...miałem podobny problem ale bez załączania się wentylatorów , podjechałem na warsztat gośc podłączył kompa i wyszło wypadanie któregoś tam cylindra skasował stówke i pyta czy szukać dalej grzecznie podziękowałem i pojechałem kupić swiece po wymianie dalej to samo więc zakupiłem na alledrogo cewke zapłonową za bodajże 130zl i po wymianie problem ustąpił. Cewka nieorginalna jakis no name ale jade na niej już drugi rok i działa wyśmienicie.Pozdrawiam :-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Kwiecień 2019, 20:11   

Kostek29 napisał/a:
W tym właśnie momencie nieświadomie ROZSYNCHRONIZOWAŁEM wałki rozrządu

Dlugo juz zyje w mechanice, ale takiej akcji jeszcze nie widzialem. Najlepsze , ze pan Mechanik zsynchronizowal…

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA