Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbina przeładowuje
Autor Wiadomość
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 7 Luty 2015, 17:38   Turbina przeładowuje

Witam szanowne grono

Moje autko popadło w chorobę (już od jakiegoś czasu). Sporadycznie przeładowuje turbina - zdarza się to zupełnie bez reguły co 300 albo co 1000 km. Załącza się lampka MIL auto wchodzi na chwilę w tryb awaryjny (potem z niego wychodzi) i tyle. Po wyjściu z trybu awaryjnego (dosłownie po 10-15 sekundach) jest moc, wszystko OK. Błędy jakie się pokazują to P0234, P2563, P129B. Dwóch mechaników wskazało na zacinający się sterownik turbiny (przy tej jest elektryczny) i jest nie do dostania jako odrębna część. Zamontowałem inną turbinę (prawie nowa) z na pewno sprawną elektroniką sterownika i co ...... nic / dalej to samo.
Nie mam lexii aby samodzielnie to diagnozować / nie wiem co dalej - jest może ktoś z Poznania kto chciałby pomóc w diagnozie???

W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.
Proszę o Waszą pomoc bo ręce już mi opadły. Panowie od chip tuningu twierdzą że z softem po ich stronie jest wszystko jak najbardziej OK i to mechanika jest temu winna - po wszystkich przejściach z nimi mam do nich bardzo ograniczone zaufanie.
Wymiana wszystkich czujników / zaworów po kolei nie uśmiecha mi się. Z drugiej strony inni tunerzy twierdzą że przeładowania turbiny zdarzają się po kiepskiej modyfikacji softu związanej z usuwaniem FAP-a. Doradzi ktoś / coś???

Pozdrawiam
Wojtek

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Luty 2015, 18:50   

Ja ostatnio miałem tak raz błąd p0234. Gdzieś czytałem o czynniku pod lewym reflektorem na oferowaniu do intercoolera. Osobiście jeszcze tym się nie zajmowałem ale może coś tam jest. Wyczytałem to w odniesieniu do outlandera wiec informacja może być błędna.
Daj znać jak Ci wpadnie jakieś rozwiazanie w rece

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 8 Luty 2015, 00:04   

ozon napisał/a:
W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.


wedlug mnie to tutaj jest problem

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 8 Luty 2015, 09:14   

EGR-a z tym nie wiążę bo przeładowywała również przed jego zaślepieniem i wyprogramowaniem. Co do usunięcia FAP to jest to jedna z możliwych przyczyn. Chociaż Panowie od chip tuningu twierdzą że ostatnio testowali rozwiązanie na seryjnej mapie z założonym emulatorem filtra i było to samo.

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Luty 2015, 08:04   

banan napisał/a:
ozon napisał/a:
W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.


wedlug mnie to tutaj jest problem


U mnie jest fabryka i tez to miałem, może nie tyle błędów co kolega wyżej.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 9 Luty 2015, 12:24   

Cytat:
U mnie jest fabryka i tez to miałem, może nie tyle błędów co kolega wyżej.


wiec co bylo przyczyna?

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 9 Luty 2015, 12:36   

Czy mechanicy sprawdzali ile przepływomierz daje powietrza? Sama przepływka może nie wywalać błędu a pokazywać złe wartości.

 
 
ozon

Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 24
Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 9 Luty 2015, 12:53   

Przepływomierz nie był sprawdzany.
Z tego co się zorientowałem możliwe przyczyny to min:
- przepływomierz (chociaz profilaktycznie ostatnio był czyszczony)
- uszkodzona wiązka elektryczna idąca do sterownika turbiny
- uszkodzony elektrozawór sterujący turbiną
- uszkodzone czujniki ciśnienia doładowania (są 2)
- oczywiście softu też nie mogę wykluczyć (jego modyfikacji po wycięciu FAP)
Turbinę na razie wykluczam bo założona była prawie nowa (sprawdzona przez sprzedażą od kątem wydajności i kalibracji)
Dziś rozmawiałem z kolejnym mechanikiem - ma się przyjrzeć sprawie.

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Luty 2015, 20:27   

No u mnie pękło 1500km i błąd się nie pojawia

 
 
kasmarkos

Mój samochód: C-CROSSER
Poj. silnika (cm3): 2149
Paliwo: DIESIEL
Wersja:: EXCLUSIVE
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 1
Skąd: Orzysz
Wysłany: 1 Styczeń 2018, 17:54   

Witam. Mam ten sam problem ?? Czy udało się wam go jakoś rozwiązać ??

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Listopad 2018, 07:37   

Ja się cały czas męczę i nikt sobie z tym nie potrafi poradzić. Turbo ok, dpf ok, przepływomierza nie sprawdzałem. Do tego jest milion węży i czujników podcisnienia, można wymieniać je wszystkie po kolei. Tematów w internecie jest od groma i żaden nie podaje rozwiązania, tak jak by to był nie naprawialny problem.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Listopad 2018, 16:30   

Z doświadczenia wiem że temat jest teoretycznie prosty jednak przyczyn może być dużo.
Po pierwsze podcisnienia - to właśnie one steruja turbina i brak podcisnienia lub zbyt niskie może powodować takie rzeczy
Po drugie - elektrozawor sterujący turbo
Po trzecie - czujnik ciśnienia turbo ale to najrzadziej się zdarza...

Przerabialem temat podobny, bez pompki podcisnienia z manometrem nie dał bym rady a u mechanika zostawił bym krocie za znalezienie dwóch nieszczelnych rurek i jednej membrany... W efekcie zrobiłem to sam koszt dużo mniejszy niż u mechanika a to co wydawało mi się skomplikowane stało się proste i iasne.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Ostatnio zmieniony przez pedro 26 Listopad 2018, 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Listopad 2018, 16:45   

Ok tylko powiedz co temperatura powietrza ma w moim przypadku ? Poniżej zera overboost powyżej zera jest git

Ostatnio zmieniony przez pedro 26 Listopad 2018, 17:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Listopad 2018, 17:10   

przewody są gumowe - poniżej zera może się guma ściąga - twardnieje i jest nieszczelność przez to i ot wtedy źle działa

załączam ci zdjęcie:
czerwone zaznaczenie - przewody podciśnienia
niebieskie - elektrozawór
a na górze widać element wykonawczy czyli siłownik podciśnieniowy

w wężu wychodzącym z pompy vacuum na samej szybko-złączce jest dławik ( malutki otworek do ograniczenia podciśnienia do tylu ile jest potrzebne ) jeżeli będzie on brudny zapchany też będzie tak się działo



c-croser turbo.jpg
Plik ściągnięto 441 raz(y) 88,4 KB

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Listopad 2018, 18:12   

W umie to nie bardzo wiem gdzie pod maską moga być te elementy, Siłownik cisnieniowy pewnie gdzieś pod rurą dolotu jest przy grodzi ale reszta nie wiem.
Myślałem o tych dwóch elementach ale czarny nie ma w ogóle podcisnien podpiętych a czerwony ma chyba jedno i to idzie sztywną rurką.

https://photos.app.goo.gl/Hofs8fPUT6qktX2U6

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA