ozon
Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 24 Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 7 Luty 2015, 17:38 Turbina przeładowuje
Witam szanowne grono
Moje autko popadło w chorobę (już od jakiegoś czasu). Sporadycznie przeładowuje turbina - zdarza się to zupełnie bez reguły co 300 albo co 1000 km. Załącza się lampka MIL auto wchodzi na chwilę w tryb awaryjny (potem z niego wychodzi) i tyle. Po wyjściu z trybu awaryjnego (dosłownie po 10-15 sekundach) jest moc, wszystko OK. Błędy jakie się pokazują to P0234, P2563, P129B. Dwóch mechaników wskazało na zacinający się sterownik turbiny (przy tej jest elektryczny) i jest nie do dostania jako odrębna część. Zamontowałem inną turbinę (prawie nowa) z na pewno sprawną elektroniką sterownika i co ...... nic / dalej to samo.
Nie mam lexii aby samodzielnie to diagnozować / nie wiem co dalej - jest może ktoś z Poznania kto chciałby pomóc w diagnozie???
W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.
Proszę o Waszą pomoc bo ręce już mi opadły. Panowie od chip tuningu twierdzą że z softem po ich stronie jest wszystko jak najbardziej OK i to mechanika jest temu winna - po wszystkich przejściach z nimi mam do nich bardzo ograniczone zaufanie.
Wymiana wszystkich czujników / zaworów po kolei nie uśmiecha mi się. Z drugiej strony inni tunerzy twierdzą że przeładowania turbiny zdarzają się po kiepskiej modyfikacji softu związanej z usuwaniem FAP-a. Doradzi ktoś / coś???
Ja ostatnio miałem tak raz błąd p0234. Gdzieś czytałem o czynniku pod lewym reflektorem na oferowaniu do intercoolera. Osobiście jeszcze tym się nie zajmowałem ale może coś tam jest. Wyczytałem to w odniesieniu do outlandera wiec informacja może być błędna.
Daj znać jak Ci wpadnie jakieś rozwiazanie w rece
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 8 Luty 2015, 00:04
ozon napisał/a:
W aucie wcześniej został wycięty FAP oraz zaślepiony EGR oraz podniesiona moc.
wedlug mnie to tutaj jest problem
ozon
Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 24 Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 8 Luty 2015, 09:14
EGR-a z tym nie wiążę bo przeładowywała również przed jego zaślepieniem i wyprogramowaniem. Co do usunięcia FAP to jest to jedna z możliwych przyczyn. Chociaż Panowie od chip tuningu twierdzą że ostatnio testowali rozwiązanie na seryjnej mapie z założonym emulatorem filtra i było to samo.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 9 Luty 2015, 12:24
Cytat:
U mnie jest fabryka i tez to miałem, może nie tyle błędów co kolega wyżej.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 9 Luty 2015, 12:36
Czy mechanicy sprawdzali ile przepływomierz daje powietrza? Sama przepływka może nie wywalać błędu a pokazywać złe wartości.
ozon
Mój samochód: C-Crosser
Poj. silnika (cm3): 2179
Paliwo: ON
Wersja:: C-Crosser
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 24 Skąd: Kaźmierz
Wysłany: 9 Luty 2015, 12:53
Przepływomierz nie był sprawdzany.
Z tego co się zorientowałem możliwe przyczyny to min:
- przepływomierz (chociaz profilaktycznie ostatnio był czyszczony)
- uszkodzona wiązka elektryczna idąca do sterownika turbiny
- uszkodzony elektrozawór sterujący turbiną
- uszkodzone czujniki ciśnienia doładowania (są 2)
- oczywiście softu też nie mogę wykluczyć (jego modyfikacji po wycięciu FAP)
Turbinę na razie wykluczam bo założona była prawie nowa (sprawdzona przez sprzedażą od kątem wydajności i kalibracji)
Dziś rozmawiałem z kolejnym mechanikiem - ma się przyjrzeć sprawie.
Ja się cały czas męczę i nikt sobie z tym nie potrafi poradzić. Turbo ok, dpf ok, przepływomierza nie sprawdzałem. Do tego jest milion węży i czujników podcisnienia, można wymieniać je wszystkie po kolei. Tematów w internecie jest od groma i żaden nie podaje rozwiązania, tak jak by to był nie naprawialny problem.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Listopad 2018, 16:30
Z doświadczenia wiem że temat jest teoretycznie prosty jednak przyczyn może być dużo.
Po pierwsze podcisnienia - to właśnie one steruja turbina i brak podcisnienia lub zbyt niskie może powodować takie rzeczy
Po drugie - elektrozawor sterujący turbo
Po trzecie - czujnik ciśnienia turbo ale to najrzadziej się zdarza...
Przerabialem temat podobny, bez pompki podcisnienia z manometrem nie dał bym rady a u mechanika zostawił bym krocie za znalezienie dwóch nieszczelnych rurek i jednej membrany... W efekcie zrobiłem to sam koszt dużo mniejszy niż u mechanika a to co wydawało mi się skomplikowane stało się proste i iasne.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Ostatnio zmieniony przez pedro 26 Listopad 2018, 17:09, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Listopad 2018, 17:10
przewody są gumowe - poniżej zera może się guma ściąga - twardnieje i jest nieszczelność przez to i ot wtedy źle działa
załączam ci zdjęcie:
czerwone zaznaczenie - przewody podciśnienia
niebieskie - elektrozawór
a na górze widać element wykonawczy czyli siłownik podciśnieniowy
w wężu wychodzącym z pompy vacuum na samej szybko-złączce jest dławik ( malutki otworek do ograniczenia podciśnienia do tylu ile jest potrzebne ) jeżeli będzie on brudny zapchany też będzie tak się działo
c-croser turbo.jpg
Plik ściągnięto 445 raz(y) 88,4 KB
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
W umie to nie bardzo wiem gdzie pod maską moga być te elementy, Siłownik cisnieniowy pewnie gdzieś pod rurą dolotu jest przy grodzi ale reszta nie wiem.
Myślałem o tych dwóch elementach ale czarny nie ma w ogóle podcisnien podpiętych a czerwony ma chyba jedno i to idzie sztywną rurką.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum