Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: B+G
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 8 Skąd: Wolbórz
Wysłany: 19 Luty 2015, 22:11 Elektryczne szyby z kierownicy
Witam, jestem nowy i mam taki problem.
Posiadam Xsarę 1.8 16v vts coupe z 98r. Urwane mam włączniki elektrycznych szyb (są przy zegarku nad radiem).
Posiada ona kierownice wielofunkcyjną która jest nie używana bo mam nieoryginalne radio.
Czy jest możliwość podłączenia szyb pod te guziki w kierownicy.
Z tego co patrzyłem to z włączników wychodzi po 5 przewodów na lewą i prawą szyby, a z kierownicy wychodzi 8 przewodów z 4 guzików.
Czy jest to możliwe do podłączenia ? Nawet tak że jeden byłby od podnoszenie a drugi od opuszczania szyby.
Bo ciężko znaleźć ten element kokpitu w którym są te włączniki zamontowane bo to się "podobno" psuje.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 19 Luty 2015, 22:47
a czy musza byc konkretnie od xsary? moge sie zalozyc o wirtualne piFo ze znajdziesz takie same w kilku cytrynach i jeszcze kilku innych peugotach.
przeszukaj allegro, albo cos podobnego.
a co do przyciskow w kierownicy. to sa guziczki "pod elektronike" gdzie przy obciazeniu takim natezeniem padna momentalnie. ogolnie nie ma sensu tak sie bawic. poszukaj orginalnych przelacznikow i nie kombinuj "po polsku"
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: B+G
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 8 Skąd: Wolbórz
Wysłany: 20 Luty 2015, 17:05
Jeśli się da to wolałbym w kierownicy.
Tutaj mam te przewodu kolo siebie, więc wydawałoby się że tylko połączyć je ze sobą. A gdyby to egzaminu nie zdało to wtedy może i się na drzwi przeniesie.
Mogę wrzucić schemat wyłączników i schemat tych przycisków w kierownicy tylko że jutro wieczorkiem jak będę na komputerze. Chyba ze ktoś potrafi wytłumaczyć jak je podłączyć.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Luty 2015, 17:52
scout, to jest bardzo prosta sprawa. Muszę tylko wiedzieć co to za przycisk, na jakiej zasadzie działają i wszystko ci wytłumaczę. Jeśli masz podstawowe pojecie jak trzymać lutownice i zarabiać końcówki przewodów to dasz rade. Przekaźniki kupisz na każdym szrocie w cenie (przynajmniej u mnie w okolicy) około 5 złotych za sztukę.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 20 Luty 2015, 18:06
Przekaźniki kup w sklepie, podepnij wiązkę od przycisków szyby przez przekaźnik pod przycisk sterowania radiem głośności w kierownicy i będzie to działało.
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 20 Luty 2015, 22:05
Najchętniej zerknąłbym jak podłączone są te przyciski tzn ile tam jest kabelków i który z którym się łączy. Jakie masz tam przyciski? Albo ich schemat zapodaj albo zdjęcie to sam poszukam w sieci
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: B+G
Wersja:: Coupe
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 8 Skąd: Wolbórz
Wysłany: 20 Luty 2015, 23:16
dokładnie takie są, i w każdym jest 5 przwodów. J+eśli chcesz schemat to mam ale na swoim komputerze, i jeśli chcesz w niedziele dałbym radę Ci podesłać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 220 Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Luty 2015, 19:00
jak chcesz używać przycisków od sterowania radiem to będziesz miał problem bo tam idą 3 przewody tylko, a funkcja przycisku jest rozpoznawana przez odpowiednią oporność (drabinka rezystorowa). Przydał by się jeszcze jeden przewód w tedy można by było rozwiązać dość prosto sprawę.
_________________ LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum