Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Podnośnik szyby lewej przód pytanie ??
Autor Wiadomość
hakero144

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31 Marzec 2015, 17:59   

Dzięki za informacje poczekam czy się Panu uda zmontować ten mechanizm, a sam jeszcze spróbuje zadzwonić do Niemca co brałem auto może się gdzieś mu wala ten silnik

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2 Kwiecień 2015, 18:04   

Nie ma co kombinować - żaden w to miejsce nie pasuje prócz właściwego.
Tu jest jakiś ale nie podoba mi się silnik. Jednak blok na silniku odpowiada.
http://allegro.pl/citroen...5054473429.html

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
hakero144

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 12 Kwiecień 2015, 21:34   

Odnawiam moje pytanie czy ktoś jest może w posiadaniu na sprzedaż elektrycznego podnośnika lewej przedniej szyby na 8 pinów do citroena xm Y4

 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 13 Kwiecień 2015, 20:50   

Mam skompletowąłem wszystko działa, nie zdążyłem tylko linki wymienić w te święta, poproszę Kemseya aby to zrobił i dam Ci znać. Proszę o cierpliwość.

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
hakero144

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 16 Sty 2015
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 14 Kwiecień 2015, 14:07   

Miło wiedzieć , to czekam spokojnie na informacje :-o

 
 
white_duck


Mój samochód: Citroen 2CV6
Poj. silnika (cm3): 602
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Club
Rok prod.:: 1985
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Milicz
Wysłany: 25 Maj 2015, 23:12   

W automacie zaraz po zakupie miałem obie szyby przednie podparte przyssawkami. Lepsze to niż drewniane kołki, ale coś z tym trzeba było zrobić :-)
Okazało się, że z obu stron tylko linki wymagały wymiany, same mechanizmy były OK. Zresztą, allegrowa cena 400zł za podnośnik LP skutecznie motywuje do naprawy tego co jest :) Poświęciliśmy z ojcem trochę czasu i teraz obie szyby działają doskonale. Wystarczyły linki rowerowe + małe złączki wyciągnięte z kostki elektrycznej i trochę cierpliwości.

W sobotę strzeliła mi linka w drzwiach LP w kombiaku i musiałem się jeszcze raz zabrać za wymianę. Przy okazji zrobiłem kilka fotek, może się to komuś przyda. Oczywiście, nie ponoszę żadnej odpowiedzialności, jak komuś coś nie wyjdzie albo coś uszkodzi, mi się udało tak jak na zdjęciach i tak działa :) Najważniejsze: chcącemu nie dzieje się krzywda :->

Zdejmujemy boczek i... w moim przypadku dowiedziałem się, że ktoś już był tam przede mną. Dodatkowym dowodem był napisem "XM" wykonany markerem, jakżeby inaczej, na silniku podnośnika szyby. Poprzedni właściciel, Niemiec, najwyraźniej już raz miał zerwaną linkę i włożył używkę :-o


Nakrętki trzymające mechanizm, oryginalnie są ukryte pod matą wygłuszającą.


Ślizg i zaczep do szyby najlepiej rozłączyć przy szybie wysuniętej do niecałej połowy. Normalnie biała część stanowi jedność, ale u mnie już była rozpołowiona.


A to kostka, nie szarpiemy tylko wyciągamy czerwony element i samo schodzi :)


A tak wygląda nasz mechanizm po wyciągnięciu:


Po odkręceniu metalowej obudowy na 3 wkręty TORX-20 mamy dostęp do kółeczka i linek:


A to jest nasz ślizg i sposób zaczepienia linek.


Zdjęcie z gatunku - nie powtarzać! Nie zostawiajcie tak tej łatwej do zaczepienia linki, tylko tę dolną odwińcie jeden obrót a tę górną raz zawińcie. Jak zostawicie jak na zdjęciu, to przy jednej z granicznych pozycji działania podnośnika, linka będzie się łamać i jednocześnie niszczyć plastikowe kółeczko. Zaraz to poprawiłem o ten jeden obrót linki, tylko zapomniałem zrobić zdjęcia.


A tu złączki z kostki elektrycznej. Takimi Złączkami zakułem linki na ich końcach, później obciąłem wystające śrubeczki i dodatkowo polutowałem.


Przy montażu we dwie osoby nie ma problemu, ale samemu musiałem sobie radzić i trytytkami ścisnąłem obie sprężynki na czas montażu nowych linek. Na czas montażu trzeba je ścisnąć do oporu, nie zostawiać ani trochę luzu.


Jak już miałem nawinięte linki i ścisnięte sprężynki to przyszła pora na zaczepienie do ślizgu. Jedna linka musi być zaczepiona do ślizgu i tym ślizgiem ją napinamy a druga musi być zakuta tak na styk, żeby tylko udało się ją włożyć w ślizg napinając przez pociągnięcie jej np. kombinerkami. Jak zakucie wskoczy w ślizg to rozcinamy trytytki i sprężynki ładnie napinają linki.


Jak już macie zakute i założone linki to lepiej nie ucinać ich od razu na wymiar. Rozsądniej będzie zostawić ich więcej i podłączyć mechanizm by sprawdzić nawijanie oraz pracę ślizgu, czy wszystko działa jak należy od dołu do góry. Dopiero jak się upewnimy, to wtedy można spokojnie uciąć linki.


Na koniec zostaje włożenie mechanizmu w drzwi. Istna katorga, ale da się to zrobić, chociaż z początku wydaje się to niemożliwe :-D

Może ktoś ma lepszy pomysł jak się za to zabrać albo pewniejszy sposób zakuwania linek, jak tak, to sam się chętnie dowiem. Tymczasem, zostawiam to tutaj, może akurat komuś pomoże te kilka zdjęć.

PS. W automacie miałem kółeczko wytarte zaraz przy zaczepie linki, tak, że nawet nowa linka blokowała się między rowkami i nie działało. Jak komuś się tak zdarzy, to w moim przypadku wystarczyło trochę Poxiliny i wyszlifowanie rowka przy pomocy miniszlifierki z odpowiednią końcówką.

_________________
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98 • Xantia X2 2.1TD Activa '98
 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Maj 2015, 22:29   

W moim przypadku się nie pierdzieliłem zakupiłem zestaw na praczy i naprawienie obyło się bez problemów



Citr XM 1 dane.JPG
Plik ściągnięto 208 raz(y) 58,17 KB

 
 
mzjr
Michał


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2963
Paliwo: NoPB + LPG
Wersja:: Exclusive + DIRAVI
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 288
Skąd: Białystok
Wysłany: 28 Maj 2015, 11:12   

Wodnikczek napisał/a:
W moim przypadku się nie pierdzieliłem zakupiłem zestaw na praczy i naprawienie obyło się bez problemów

A są jeszcze dostępne te zestawy? Ile worków złota?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 28 Maj 2015, 11:16   

mzjr, są po 100 zł.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Maj 2015, 11:48   

90 zł telefon a zdjęciu dzwoń. Działa jak nowa + warto wymienić ślisk szyby dostępny w aso za 13 zł

 
 
Qrli


Mój samochód: Citroen XM Y4
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 217
Skąd: Regensburg
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 31 Maj 2015, 12:43   

Nie opłaca się linka rowerowa kosztuje max: 7 złoty.

_________________
https://www.facebook.com/groups/citroenxm
https://www.facebook.com/qkcitroenclassics
 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 31 Maj 2015, 12:48   

Qrli napisał/a:
Nie opłaca się linka rowerowa kosztuje max: 7 złoty.
We wszystkich autach robisz takie rzeźby?
Co oryginał to oryginał.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Maj 2015, 18:04   

grigori333 napisał/a:
Co oryginał to oryginał.

W przypadku Citroena nawet chińczycy by lepiej zrobili. Za takie złe zaprojektowanie XMa powinno się do nich strzelać. Wszystko we wnętrzu jest wykonane tak, że działa o ile nikt tego nie dotyka. A w komorze silnika jest zasada nieoszczędzania miejsca + brak zabezpieczeń.

 
 
MANFRED11111
MANFRED11111

Mój samochód: citroen XM/A160/citroen BX
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusive/avangarde
Rok prod.:: 1990
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 202
Skąd: Radom
Wysłany: 31 Maj 2015, 19:29   Podnośnik szyby lewy przód pytanie??

diadolaz myślę że nie masz pojęcia o złym zaprojektowaniu auta przez inżynierów,polecam w "" reno espace II 3.0v6 ,za takie zagospodarowanie komory silnika powinno się wieszać na.....za .....nawet koniuszka palca nie wciszniesz :-|
Pozdrawiam
MANFRED11111

_________________
MANFRED11111
 
 
white_duck


Mój samochód: Citroen 2CV6
Poj. silnika (cm3): 602
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Club
Rok prod.:: 1985
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 10
Skąd: Milicz
Wysłany: 31 Maj 2015, 20:05   

grigori333 napisał/a:
Qrli napisał/a:
Nie opłaca się linka rowerowa kosztuje max: 7 złoty.
We wszystkich autach robisz takie rzeźby?
Co oryginał to oryginał.

Jaka to rzeźba? Rzeźbą byłoby połączenie zerwanej linki przy pomocy sznurówki, zastąpienie podnośnika losowym mechanizem np. z Opla, przeróbką na korbę albo w ogóle podłożenie drewnianego kołka pod szybę.
Wymianiając tylko linki na nowe nie robi się nic złego, tym bardziej, że linka to tylko linka i o ile będzie dobrze zakuta to absolutnie nic się nie zmienia w sposobie działania całego mechanizmu. Szyba podnosi się dokładnie tak samo jak w oryginale.
Rzeźbą było wkładanie silników z Fiata 125p do wszystkiego co zagraniczne i zepsute, rzeźbą było i jest ucinanie oryginalnych kostek radiowych i lepienie kabli na taśmę izolacyjną zamiast zastosować przejściówkę na ISO, rzeźbą było i jest lanie płynów z koparek do układu hydrauliki w cytrynach, czyli rzeźbą jest wszystko co w rażący sposób wpływa na całość i do tego zwykle robi więcej złego niż dobrego, ale zwykła wymiana linek pod rzeźbę się nie kwalifikuje.

_________________
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98 • Xantia X2 2.1TD Activa '98
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA