Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Usuwanie zaworu EGR
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Marzec 2011, 23:19   Usuwanie zaworu EGR

Jak wiadomo, często zawór EGR sprawia problemy. Spowodowane jest to odkładającymi się przez lata nagarami i spalonym olejem. jeżeli zawór ten nie będzie szczelny - dawna moc idzie do Lamusa. ;) Aby nie mieć problemów z tym ustrojstwem w przyszłości, lub i w tej chwili - najlepiej to usunąć. Poniżej kilka fotek z tej operacji.
Musimy najpierw dostać się pod kolektor ssący i zdemontować zawór EGR, który łączy się z kolektorem wydechowym.

Następnie odkręcamy tulejkę z kołnierzem, która łączy się z zaworem EGR.





Następnie musimy zaślepić tą tulejkę. Ja zrobiłem to poprzez zaspawanie otworu:







Kolektor ssący zaślepiamy blaszką z dwoma otworami (Takie było mocowanie zaworu). Ale to już prosta operacja ;)
Po tej operacji, cieszymy się przywróconą mocą swego citroena!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 27 Marzec 2011, 14:51   

Co z wężykami? Zaślepić czy po prostu zostawić?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Marzec 2011, 17:21   

KinioPP, Wężyki, przekaźniki - wywaliłem. Pompę vacuum możesz jeszcze odłączyć, tą która jest w prawym nadkole. Czasem po prostu jeszcze terkocze, po zgaszeniu auta a szkoda prądu ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
KinioPP

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: ON
Wersja:: TD
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 164
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 27 Marzec 2011, 20:27   

Dzięki! Czy przepustnica na kolektorze ssącym też jest częścią recyrkulacji spalin? Wywaliłbym od razu i ją.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 28 Marzec 2011, 07:57   

KinioPP, Ta przepustnica nie była stosowana w początkowych egzemplarzach XM -ów. Zauważyłem, że zaczęła występować razem z czujnikiem, za filtrem powietrza. Ja mam dwa egzemplarze z 1995r i właśnie w jednym jest a w drugim brak. Przepustnicy jako takiej nie musisz wywalać ale wystarczy odłączyć wężyk, który nią steruje.
Przepustnica zamykająca cale światło kolektora ssącego - ISV - Intake Shutter Valve czyli zawór zamykający zasysane powietrze jest faktycznie częścią systemu EGR (Exhaust Gas Recirculation). Nie mylić proszę z ISV w benzyniakach (Idle Stabilizer Valve) ;) Ten drugi zapewnia wolne obroty w silnikach benzynowych. Ten pierwszy zaś, odcina powietrze i powoduje zasysanie części spalin i ich większe dopalenie, niż w wersjach bez tej przepustnicy.
Nawet widziałem w sprzedaży zaślepki zaworu EGR
Niestety taka była"moda" w tamtych latach na te zawory. Dziś pomału odejdą one do lamusa. To może działało w laboratoriach badawczych ale w praktyce powoduje zwiększenie spalania w naszych autach, poprzez zmniejszenie sprawności cieplnej układu. A wiecie co ma na celu to ustrojstwo? Właśnie zmniejszenie temperatury spalania mieszanki! Czyli jak wiadomo, niższa temperatura = niższej sprawności silnika = zwiększonemu spalaniu! A moda była na zmniejszenie emisji tlenków azotu, które właśnie powstają w wyższych temperaturach. Jak tak dalej by było to wrócilibyśmy do silnika parowego ;) Całe szczęście, że ta moda mija i zaczyna się moda na zmniejszanie CO², czyli na mniejsze spalanie ;) To zaś niechybnie sprawi, że EGRy odejdą do przysłowiowego lamusa...



EGR_schem.jpg
Schemat EGR
Plik ściągnięto 1402 raz(y) 59,43 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 5 Październik 2015, 10:53   

A jeśli wyczyszcze zawór i podepne ten wężyk do niego to jakiś czas działa. Spalony olej idący z pokrywy do rury założonej na ssący i tam będzie się odkładal, trochę zaleje zawór. Może na krótko te czyszczenie i zaraz zaklei cały dolot olejem a czy nie można otworu w pokrywie zaślepić i w rurze do kolektora?

 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 9 Listopad 2020, 17:48   

A czy w modelach poliftowych błąd zaworu egr blokuje rozruch silnika?


 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 3 Grudzień 2020, 19:34   

MateuszCOMPANY, Tylko jeżeli zablokuje się mechanicznie na otwartym zaworze.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA