Samochód osobowy, klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1989 - 2000. Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiową limuzynę i kombi (break). Zdobył zaszczytny tytuł Samochodu Roku 1990. Jako następca modelu CX również wyposażony był w zawieszenie hydropneumatyczne, lecz już drugiej generacji zwanej hydroaktywnym. Wersje z silnikami 3.0 V6 (zarówno 12v, jak i 24v) wyposażane były w odziedziczony po Citroënie CX układ kierowniczy diravi. Najwięcej problemów w eksploatacji pojazdu sprawia zaprojektowana prze niemiecką firmę Bosch instalacja elektryczna.
Auto produkowano w bardzo szerokiej gamie wyposażeniowej. Dostępne były zarówno maksymalnie zubożone wersje robocze (co jest niezwykle rzadkie w tym segmencie aut), jak i bardzo bogato wyposażone limuzyny dla bogatej klienteli.
Po zakończeniu produkcji XM jego następcą został przejściowo Citroën C5. Jednak prawdziwym następcą jest zaprezentowany na salone samochodowym w Genewie w 2005 roku Citroën C6.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum