Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana pompy paliwa w C8
Autor Wiadomość
Friend

Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: 107KM
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 12:43   

sasun71,
Tak, tak, nie będę się zastanawiał nad wymianą, wymieniam. A jeżeli da się wymienić samą pompę za połowę ceny całości, to zasugeruje mechanikom. Niech zobaczą czy się da wyjąć ten wkład.
A mówisz, że auto żwawsze będzie? Bo mam wrażenie, że do tej pory to dosyć żółwiowaty jest. Myślałem, że to raczej wina masy i 107KM.

_________________
Friend
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 12:55   

Friend, Pompa jak wymieniałem to już miała z 18 lat bo musiał bym szukać swego posta,sama ze siebie przecie już też się tarła i miała mniejszą wydajność i przebiegu jak wiarygodny około 300tyś km.Tak była poprawa odczuwalna tylko nie była ona wtedy bezpośrednią przyczyną moich problemów.Dopiero diagnoza kolegi z forum że to mogą być winne zaworki obudowy filtra paliwa rozwiązała sprawę,przez to był spadek wydajności układu paliwowego,niższe ciśnienie w układzie do tego stopnia że przy 130 brakowało ropy dla silnika :-P Po wymianie pompy ten limit był pokonany ale problem nadal wracał,Jak jest obudowa z pompą to raczej jest rozbieralne i wtedy za połowę ceny jak za cały komplet sobie życzą nowy.Poprawa osiągów to też umycie przepływomierza ,jego odczyty ożyły o 50% w moim przypadku-tyle na czujnikach było brudu i tłuszczy.. ,tylko nie myjemy mechanicznie ,tylko spray na elementy i osuszanie,nie kierujemy w kierunku kostki z elektroniką,ja miałem spray pod ręką wtedy do mycia egr.Mycie możezostaw fachowcom jak nie chcemy tego popsuć bo też kosztowny element. Masa xsary to 1300kg /90km silnik a po tych zabiegach i naprawach jest żywsza niż kiedy kupiłem ją 11 lat temu :-D .Z doświadczenia też wiem że oring nakrętki baku o ile nakrętka przeżyje nie nadaje się ponownie ze starości do założenia bo jest twardy i odkształacony.To też należy do kosztownych rzeczy jak za taką rzecz a bez dania nowego mamy wycieki przy pełnym baku z pod nakrętki.Po oględzinach starych wkładów z pompą to ta wygląda na właściwą pompa

 
 
Friend

Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: 107KM
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 14:53   

Dziękuję. Dam znać po wymianie.

_________________
Friend
 
 
Friend

Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: 107KM
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Kwiecień 2021, 17:25   

No i klops. Mechanik kupił nową pompę i... nie pasuje. Moja ma dodatkowe wyjście na FAP/ DPF. Nowa kosztuje podobno ponad 1500zł. Miał ktoś z czymś takim do czynienia?

_________________
Friend
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 19 Kwiecień 2021, 19:01   

Friend, Wyjście na Fap to ma raczej obudowa pompy ,bo płyn Fap wpada do zbiornika a nie do samej pompy pompującej paliwo.Obudowa ma numer i nawet na allegro po numerze kupisz używkę kompletną.Czasem numer trzeba znaleść na foto które daje sprzedający.Zbiornik do fapa 1500 to bym się zgodził bo 800zł kosztuje do Citroena c4 II bo patrzyłem gdyby się uszkodził. czasem to coś nie wygląda tak ? pompa Fap A cały wkład nie wygląda TAK? Widać trzy króćce-zasilanie ,powrót paliwa i metalowa od Fapa chyba. Ta pompa Fap ma nawet pasujący opis TU

 
 
Friend

Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: 107KM
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Kwiecień 2021, 20:33   

Dziękuję sasun71.
Ten zestaw za 50zł (trzy krućce) to kusząca alternatywa do nowej... Ciekawe ile to posłuży, ech... Wyślę mechanikowi, bo sam tej moje po wymontowaniu jeszcze nie widziałem.

_________________
Friend
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 19 Kwiecień 2021, 21:02   

Friend, Ja tylko wynajduje-porównaj do tego co masz w aucie,bo jak to samo to pompa paliwa w niej jak ta za 135zł wygląda.Nawet sprzedawcy mówią że w jednym modelu kilka opcji;) Taki pasek osprzętu w xsarze mam dłuższy niż opcja w drugiej połowie roku gdzie jest krótszy jako ciekawostka :) Na Twoim wkładzie z pompą są numery jak i w tych w sprzedaży -jak zgodne to ta sama.

 
 
Friend

Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: 107KM
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 9
Skąd: Otwock
Wysłany: 7 Maj 2021, 12:07   

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pompa wymieniona, jeździ.
A stara "uszkodzona"... ożyła... właśnie przepompowałem nią 50 litrów paliwa. Działa... Taka sytuacja.

_________________
Friend
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 7 Maj 2021, 20:36   

Friend, Czyli auto bez problemów już :-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA