sasun71,
Tak, tak, nie będę się zastanawiał nad wymianą, wymieniam. A jeżeli da się wymienić samą pompę za połowę ceny całości, to zasugeruje mechanikom. Niech zobaczą czy się da wyjąć ten wkład.
A mówisz, że auto żwawsze będzie? Bo mam wrażenie, że do tej pory to dosyć żółwiowaty jest. Myślałem, że to raczej wina masy i 107KM.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Kwiecień 2021, 12:55
Friend, Pompa jak wymieniałem to już miała z 18 lat bo musiał bym szukać swego posta,sama ze siebie przecie już też się tarła i miała mniejszą wydajność i przebiegu jak wiarygodny około 300tyś km.Tak była poprawa odczuwalna tylko nie była ona wtedy bezpośrednią przyczyną moich problemów.Dopiero diagnoza kolegi z forum że to mogą być winne zaworki obudowy filtra paliwa rozwiązała sprawę,przez to był spadek wydajności układu paliwowego,niższe ciśnienie w układzie do tego stopnia że przy 130 brakowało ropy dla silnika Po wymianie pompy ten limit był pokonany ale problem nadal wracał,Jak jest obudowa z pompą to raczej jest rozbieralne i wtedy za połowę ceny jak za cały komplet sobie życzą nowy.Poprawa osiągów to też umycie przepływomierza ,jego odczyty ożyły o 50% w moim przypadku-tyle na czujnikach było brudu i tłuszczy.. ,tylko nie myjemy mechanicznie ,tylko spray na elementy i osuszanie,nie kierujemy w kierunku kostki z elektroniką,ja miałem spray pod ręką wtedy do mycia egr.Mycie możezostaw fachowcom jak nie chcemy tego popsuć bo też kosztowny element. Masa xsary to 1300kg /90km silnik a po tych zabiegach i naprawach jest żywsza niż kiedy kupiłem ją 11 lat temu .Z doświadczenia też wiem że oring nakrętki baku o ile nakrętka przeżyje nie nadaje się ponownie ze starości do założenia bo jest twardy i odkształacony.To też należy do kosztownych rzeczy jak za taką rzecz a bez dania nowego mamy wycieki przy pełnym baku z pod nakrętki.Po oględzinach starych wkładów z pompą to ta wygląda na właściwą pompa
No i klops. Mechanik kupił nową pompę i... nie pasuje. Moja ma dodatkowe wyjście na FAP/ DPF. Nowa kosztuje podobno ponad 1500zł. Miał ktoś z czymś takim do czynienia?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Kwiecień 2021, 19:01
Friend, Wyjście na Fap to ma raczej obudowa pompy ,bo płyn Fap wpada do zbiornika a nie do samej pompy pompującej paliwo.Obudowa ma numer i nawet na allegro po numerze kupisz używkę kompletną.Czasem numer trzeba znaleść na foto które daje sprzedający.Zbiornik do fapa 1500 to bym się zgodził bo 800zł kosztuje do Citroena c4 II bo patrzyłem gdyby się uszkodził. czasem to coś nie wygląda tak ? pompa Fap A cały wkład nie wygląda TAK? Widać trzy króćce-zasilanie ,powrót paliwa i metalowa od Fapa chyba. Ta pompa Fap ma nawet pasujący opis TU
Dziękuję sasun71.
Ten zestaw za 50zł (trzy krućce) to kusząca alternatywa do nowej... Ciekawe ile to posłuży, ech... Wyślę mechanikowi, bo sam tej moje po wymontowaniu jeszcze nie widziałem.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4244 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Kwiecień 2021, 21:02
Friend, Ja tylko wynajduje-porównaj do tego co masz w aucie,bo jak to samo to pompa paliwa w niej jak ta za 135zł wygląda.Nawet sprzedawcy mówią że w jednym modelu kilka opcji;) Taki pasek osprzętu w xsarze mam dłuższy niż opcja w drugiej połowie roku gdzie jest krótszy jako ciekawostka Na Twoim wkładzie z pompą są numery jak i w tych w sprzedaży -jak zgodne to ta sama.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum