Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kulki, gruszki, sfery...
Autor Wiadomość
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Maj 2012, 16:19   

Po zapytaniu na forum zacząłem analizować jeszcze raz wszystkie za i przeciw, całkiem możliwe że coś namieszałem przez swoją niewiedzy (jeszcze wtedy euforii cytrynowej) i tak przepuszczam że zapewne dławiki mam kapkę inne niż przepisowe 1,25mm , a założone sfery mam IFHS XM 40 RB 500cc i teraz szukam katalogu IFHS wiem że w którymś są podane średnicy dławików ale nie umiem znaleźć takowe, jak by ktoś miał katalog z wymiarami średnic dławików IFHS byłbym wdzięczny i zaoszczędziło by mi trochę czasu. A z tym komputerem to raczej nie u mnie, nie mam HA, mam 6 sfer no i kapkę złośliwą Xsiężnę ;)
Dzięki za podpowiedź.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 1 Maj 2012, 16:45   

Mietek napisał/a:
moja Xsiężna cierpi na zatwardzenie szczególnie tyłu.

Rozwiercić dławiki
przeczytaj ten temat
http://citroen.org.pl/for...der=asc&start=0








[/code]

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Maj 2012, 17:30   

Wielkie dzięki heryxm za podpowiedź dwa w jednym :) w najbliższym czasie garażowym wiertło 1,5mm w ruch i zamiast skakać będę bujać nareszcie :D (mam nadzieję że w tym problem) WIELKIE dzięki za szybką podpowiedź. Coraz bliżej jestem do poskromienia swojej złośliwej Xsiężnej ;)

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 1 Maj 2012, 17:46   

Jeśli chcesz mieć bardziej bujające ( a mniej bezpieczne ) to znacznie zwiększ rozmiar fi wiertła.

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 1 Maj 2012, 19:00   

Wymiar 1,5 a dokładnie jak zmierzyłem suwmiarką 1,43 w zupełności wystarczy, nawet myślałem żeby troszkę zeszlifować wiertło na kapkę mniejszą średnicę. Zastanawiam się po co zastosowano w tej sferze pojemność 500cc że tak powiem co poeta miał na myśli skoro większość sfer ma 400cc. Jestem ciekaw jak będzie po modernizacji nawet podniosę kapkę kuferek mojej złośnicy przyuważyłem że im bliżej przepisowej wysokości tym szybciej i wyraźniej opada.

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 3 Maj 2012, 19:10   

No i rozwierciłem na 1,5mm jest kapkę lepiej, buja ale co miękkości to nie za bardzo jest dalej sprężyste i to chyba kapkę za dużo. Ciekawe co mogę poprawić, wysokość tyłu ustawiona prawidłowo.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 20:32   

Mietek, A ciśnienie tych sfer masz dobre? Może masz zbyt duże bo to są od przodu?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 7 Maj 2012, 21:52   

To są 40 barowe czyli takie jakie powinny być założone, tak się zastanawiam nad kilkoma elementami hydraulicznej układanki. Sprężystość lub miękkość u mnie z tym bywa różnie nawet w ciągu dnia czasami jest cytrynowo a innym razem skacze jak resorak, tek się zastanawiam nad konżektorem raz, dwa powoli dogorywa dystrybutor hamulcowy(mam wrażenie że słabiej czasami łapią hamulce), może korektor ma coś do powiedzenia, zastanawiam się też nad pompą LHM (mam kapkę za luźny pasek wielorowkowy po wymianie koła pasowego). Też nie wiem czy już pisałem ale lubi u mnie coś pobuczeć z przodu i to dość głośno zazwyczaj w gorący dzień ale jak mam rodzinkę na pokładzie to sporadycznie prawie wcale buczy. Także mam trochę zagadek w mojej złośliwej Xsiężnej (teraz elektryka wycieraczki tył mi siadła) ciągle coś mam do poprawiania :) Najbardziej mnie na razie wkurza to zawieszenie dla tego zacząłem ustawiać prześwit tył jest ustawiony poprawnie przód trochę muszę skorygować.
Tak po przeczytaniu teraz tego co napisałem coraz bardziej zastanawiam się nad sferą konżektorową . Jak jest jakiś sposób sprawdzenia bez demontażu to chętnie sprawdzę co i jak, chwilowo mam dość garażu a kanału w szczególności :D

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2012, 21:55   

Mietek napisał/a:
Jak jest jakiś sposób sprawdzenia bez demontażu to chętnie sprawdzę co i jak, chwilowo mam dość garażu a kanału w szczególności
Jak cyka konżektor co 2 - 3 min to jest ok ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 7 Maj 2012, 22:02   

Cyka mniej więcej jakieś 20 sekund :/ czyżby coś z konżektorem ?

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 7 Maj 2012, 23:24   

mam możliwość okazyjnie wychaczyć poduchy siłownika z 2,1td bez hydro pytanie czy warto cena jest o wiele niższa niż na allegro. Obie wyglądają tak samo z tym defektem



IMGP9796aa.JPG
Plik ściągnięto 604 raz(y) 72,59 KB

IMGP9794.JPG
Plik ściągnięto 592 raz(y) 103,25 KB

IMGP9802.JPG
Plik ściągnięto 569 raz(y) 102,71 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Maj 2012, 22:04   

To może nie kule ale niech będzie ;) Trzeba dopisać do tematu poduchy he he.
Zdjęcia trochę słabej jakości ale poduchy wyglądają one nieźle.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jareczek1551

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 21 Gru 2011
Posty: 11
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 9 Maj 2012, 16:15   

Witam, mam sztywny tył i zastanawia mnie czy wymiana tylnych sfer wystarczy? I chcąc zamówić, czy w XM MKII 2.0 I Turbo ciśnienie ich wynosi 62?

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 9 Maj 2012, 20:42   

Nie to żebym się wymądrzał ale wystarczy wpisać nawet googlach katalog ifhs i masz coś takiego z opisem http://www.jadexim.com.pl/ifhs.pdf

 
 
Winiu

Mój samochód: citroen C6
Poj. silnika (cm3): 2720
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 124
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14 Wrzesień 2013, 13:24   

Podgrzeje jeszcze raz kotleta.
Gdzieś kiedyś widziałem info o sferach z potrójna membrana. Czy ktoś coś o tym wie? Albo pamięta jak się nazywają?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA