Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kulki, gruszki, sfery...
Autor Wiadomość
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 4 Styczeń 2014, 15:44   

Mietek, Też tak sobie dumałem .... tylko co się niby ma spier.... ? :roll:
Na razie jeździ bajecznie. Osobiście porządną rundę odwaliłem. Wybiera wszelkie dołki i itp bez mrugnięcia okiem.

Tak czy inaczej obserwuję non top. Temu też pytam o porady i opinie. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 4 Styczeń 2014, 17:03   

Zobacz jakie są tolerancje na ciśnienia w kulach, zazwyczaj +2, -30 atm.
więc skoro założyłeś o ciśnieniu 55 to jeszcze się mieszczą w tolerancji fabrycznej.
Natomiast trzeba uważać, żeby ciśnienie nie spadło poniżej 45, bo wtedy już będzie po za tolerancją.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 4 Styczeń 2014, 20:11   

Coś mi się bardziej wydaje, że te ciśnienia w kulach są powiązane z antyopadem.
W 95` roku dołożona została 6 kula z tyłu auta (właśnie antyopadowa) z ciśnieniem 50 bar. Więc obniżono wartości w pozostałych co by wartość była identyczna lub zbliżona do wartości przed modernizacją. ;-)
Dlatego też w wykazach kul jest zaznaczone XA 70 FA do czerwca 95`, a XA 55 FC od czerwca 95`.

Dodam też, że zmylił mnie tutaj numer ORGA. :roll:
Albo cosik z autkiem namieszane, albo trafiały się modele starsze z antyopadem. :-|
Z ORGA wyszło 14 listopada 94` (w papierach 95`), a posiada już 6 kulę.
Więc powinno być :
2 x 55
2 x 30
1 x 62
1 x 50
co daje razem 282 bary.

Przed modernizacją było:
2 x 70
2 x 40
1 x 62
co też dawało 282 bary. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 5 Styczeń 2014, 05:06   

Niekoniecznie jest tak jak piszesz.
Korzystając z fiszek Citroena można wyliczyć że (dane dla modelu 2001).

Xantia bez HA:
1 x 62 bar (konżektor),
2 x 55 bar (sfery przód),
2 x 30 bar (sfery tył)[kombi ma 2 x 40bar],
1 x 50 bar (antyopad),
SUMA 282 bar [kombi 302 bar]

Xantia z HA:
1 x 62 bar (konżektor),
2 x 55 bar (sfery przód),
1 x 75 bar (HA przód),
2 x 30 bar (sfery tył)[kombi ma 2 x 40bar],
1 x 50 bar (HA tył),
1 x 50 bar (antyopad),
SUMA 387 bar [kombi 407 bar]

Xantia Activa:
1 x 62 bar (konżektor),
2 x 55 bar (sfery przód),
1 x 75 bar (HA przód),
1 x 45 bar (SC.CAR przód),
2 x 30 bar (sfery tył)
1 x 50 bar (HA tył),
1 x 30 bar (SC.CAR tył),
1 x 50 bar (antyopad),
SUMA 462 bar.

Wydaje mi się, że teoria o różnicy ciśnień w kulach nie ma większego związku z ich ilością.
Z drugiej strony wszystkie powyższe przykłady dotyczą zwieszenia z antyopadem. Możliwe jest że po prostu citroen przeniósł zapas ciśnienia z przodu, który opadał bardzo powoli, na tył, który z kolei opadał bardzo szybko bez zasilania. Dodatkowo dodanie zaworu antyopadowego spowodowało, że zawieszenie stoi niewzruszone, nawet tygodniami.

Więcej na temat kul znajdziesz tutaj .
Patrząc na tolerancję ciśnień przy przednich sferach 55bar [+ 5 bar -20 bar],wynika jasno, że sam Citroen dopuszcza stosowanie kul o nieco mniejszym ciśnieniu. Wielkością, która wg mnie ma dużo większe znaczenie jest wielkość dławika (amortyzatora), który powinien mieć rozmiar 1,5 mm.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 5 Styczeń 2014, 19:50   

robert, Chodziło mi o dany model. Autko bez HA, berline, przed liftem z antyopadem i bez niego.
HA i Acitva to już inna bajka. Nawet nie brałem tego pod uwagę. ;-)
Srednica dławika ma tu na pewno ogromne znaczenie, więc poszły z taką samą średnicą ino innymi ciśnieniami.
Tak jak pisałeś - jest dość spora tolerancja na ciśnieniach (szczególnie w dół), co za tym idzie zawiecha powinna działać prawidłowo. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
gozko
gozko

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Xantia
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 7
Skąd: Olecko
Wysłany: 17 Marzec 2014, 21:47   

Przerobiłem nabijanie i wymianę sfer. Moje wnioski:
1. Nabijane działały "jakiś czas" - około 1,5 roku - napełniane zgodnie ze sztuką - miały jeszcze po 15 atm. (40 za 1 szt.)
2. Nowe już działają 2 lata (zielone).
3. Przy nabijaniu nie jest sprawdzane działanie dławików -są one jednak ważne dla prawidłowego działania zawieszenia. Nowe mają je sprawne.
4. Diagności sprawdzają hydro, lub nie (dlaczego ?). Jednak po wymianie na nowe sfery skuteczność tłumienia poprawiła się zdecydowanie.

_________________
Marek Barszcz...
 
 
Boonaro


Mój samochód: Był XM, jest BX 1.6
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: PB
Wersja:: Top
Rok prod.:: 1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 68
Skąd: Elbląg
Wysłany: 31 Marzec 2014, 18:43   

Mam możliwość kupic sfery Magnum Technology, ma ktoś z was jakieś doświadczenia z nimi? Cena dosyć atrakcyjna bo po 100zł szt u mnie w sklepie motoryzacyjnym, ktoś w tym wątku pisał, że w środek to to samo co IFHS.

 
 
Boonaro


Mój samochód: Był XM, jest BX 1.6
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: PB
Wersja:: Top
Rok prod.:: 1991
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 68
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2 Kwiecień 2014, 13:21   

Potwierdzam, dziś przyszły do mnie nowe gruszki, nabite jest na nich I.F.H.S.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA