Witam wszystkich forumowiczów. Mam dość dziwny problem z Citroenem C5 2.0 HPI. Samochód po odpaleniu chodzi na wolnych obrotach, ale po dodaniu gazu momentalnie gaśnie. Wcześniej auto jeździło w trybie awaryjnym strasznie szarpało na biegu jałowym. Po podpięciu auta do komputera odczyt wskazywał za niskie ciśnienie paliwa - tam gdzie powinno być ok. 90 barów było z 60, a po dodaniu gazu czasem 40, ale auto jeździło w trybie awaryjnym do 2000 obrotów. Pompa została oddana do regeneracji i po zamontowaniu problem zniknął. Auto jeździło natomiast 2 dni i to było na tyle. Po pojechaniu do warsztatu i podpięciu pod komputer w celu usunięcia błędu, auto wykryło defekt stały - problem z ciśnieniem paliwa - i po odpaleniu chodziło tylko na wolnych (po dodaniu gazu auto gasło), a więc pojechałem do warsztatu i już stamtąd nie wyjechałem. Pompa została poddana ponownej regeneracji, ale do tego zmieniono także regulator ciśnienia paliwa na praktycznie nowy. Auto po odpaleniu momentalnie gasło - silnik pochodził może z 2-3 sekundy i na tym koniec. Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia na również praktycznie nową (przejechane 100 km) - auto nadal zachowywało się tak samo, czyli silnik po odpaleniu momentalnie gasł. Zmieniony został regulator ciśnienia paliwa, na stary i tutaj o dziwo auto odpaliło, zgasła kontrolka check engine i auto wkręcało sie do odcięcia na każdym biegu. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu znów zapalił się check engine i auto ponownie gasło po dodaniu gazu. Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia na starą i auto ponownie zaczęło pracować dobrze. Po zgaszeniu samochodu i ponownym odpaleniu samochód już chodził dobrze tylko na wolnych obrotach. Po podpięciu do komputera pokazuje błąd o kodzie P1294. Najdziwniejsze jest właśnie to że po zmianie regulatora na stary - czyli ten na którym wcześniej samochód nie chciał zaskoczyć - samochód przejechał 5 km na dość wysokim obciążeniu i nie zapalił się żaden błąd. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zapalił się już chceck engine i auto gasło. Proszę o pomoc bo mi pomysły się już skończyły, a nie chciałbym wymieniać pół samochodu zanim dojdę w końcu o co tam chodzi Pozdrawiam.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 21:27
Napisz prosze gdzie robiles regeneracje pompy... To powinno wyjasnic cala sytuacje. Potem przeczytaj post, do ktorego link Ci wkleilem w PW, a nastepnie w dziale Uslugi na forum przeczytaj sobie jeszcze temat Regeneracja pompy paliwa 2.0 HPI kolegi (tfu!) er6n... znasz skads ten schemat? Przykro mi bardzo, ale chyba zostales nabity w butelke..
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
krzygruby
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Sie 2012 Posty: 51 Skąd: Śląsk
Wysłany: 1 Listopad 2013, 14:36
Witam Serdecznie
Mam taki problem z moim citroenem c5 hpi od kilku miesięcy raz na jakiś czas jak się rozgrzeje silnik i chce go zapalić to falują mi obroty na poziomie 1000 - 600 obrotów na minutę, jak dodam gazu ti gaśnie porostu sam musi się ustabilizować bez gazu. Teraz te objawy pojawią się codziennie kiedyś było to raz w miesiącu. Pomierzyłem dzisiaj ciśnienie na pompie na zbiorniku. Jak jest wyłączony to pokazuje zero 0 barów a jak załączę go na drugi przeskok klucza i zacznie działać pompa to pokazuje mi 1 bar. Już teraz muszę go kręcić dwa razy na zimnym silniku i kilka razy na rozgrzanym. Jak go zapale to ciśnienie utrzymuje się na 3,5 bara na wolnych obrotach jak dodam gazu na maksa to spada do 2,5 lub 1,5 bara. Nie wiem czy jest to przyczyna regulatora czy pompy czy jeszcze jakaś inna. Pojadę jeszcze w poniedziałek lub jutro na lexie może to coś pomoże.
serdecznie witam i polecam do regeneracji pomp hpi firme checkengine z krakowa robia to fachowo i mozna polegac na ich pracy i diagnozie.moje hpi po odpaleniu krecilo normalnie lecz po kilku sekundach pracy wpadalo w tryb awaryjny i stawalo na max 2000 obrotow po regeneracji pompy wysokiego cisnienia w checkengine auto smiga jak talala i nie wymienie je na zadne inne,dzieki takiej firmie jak ta z krakowa.dziekuje.
polecam jak najmocniej firmę checkengine z krakowa,już dawno nie spotkałem się z tak miłą,fachową i rzetelną firmą.po kontakcie z Nimi powróciła do mnie wiara,że jeszcze w tym naszym kraju są porządni ludzie którzy nie patrzą tylko na kasiorę ale najważniejsze jest dla Nich zrozumienie i obopólne zadowolenie ze współpracy.jeszcze raz serdecznie dziękuję panie TOMKU.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 12 Sierpień 2014, 09:50
No szkoda tylko, ze auto dalej nie chce jezdzic jak trzeba! Pompa robiona wielokrotnie, nawet inna wysylana na podmianke. Regulator moj... pompka w baku ponoc dziala... A pytanie jest jeszcze z cyklu czy czujnik WC dziala prawidlowo (trzeba zmierzyc napiecia na nim po zapaleniu auta) i czy np. jeden z wtryskiwaczy nie robi "przerwy" jak sie zagrzeje (ewidentne wypadanie zaplonu i szarpanie silnikiem). Dobrze by tez bylo diagnozowac to auto Lexia - ze wzgledu na zamrozone ramki przy bledach. Zastanawiam sie tez - ostatnio mam wysyp problemow z EGRami w tych silnikach - zawory przywieszaja sie w poz. otwartej i wiadomo - auto gasnie (zdusza sie). Temat w ktoryms momencie wrzuce na forum, pokaze "co sie psuje" i "dlaczemu", ale najpierw musze go samemu rozwiazac definitywnie i dobrze i przetestowac rozwiazanie ktore juz mam.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Bedzio88
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: 2.0 HPI Eclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 1 Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 11 Sierpień 2015, 23:00
Ratunku !
Jestem szczęśliwym posiadaczem Citroena C5 w wersji Eclusive,którą właśnie sprowadziłem z Niemiec...auto opłaciłem,zarejestrowałem i mam problem z odpalaniem...
Najpierw objawiało się to wpadaniem w tryb awaryjny przy normalnej jeździe ( obroty spadały do 2tys., kontrolka service,check +esp)
Magicy po podpięciu na komputer stwierdzili regulator ciśnienia paliwa i czujnik ciśnienia paliwa...
Obie częsci zostały wymienione na używane z rozbitego Citroena i auto w tym momencie, jak zimne odpala,jeździe normalnie ładnie ciągnie,nagrzeje się i pojawia się ten sam błąd...tryb awaryjny,check + esp i gaśnie,potem już nie chce odpalić lub odpala z gazem i nie wkręca się na obroty i gaśnie !!!!
Co robić, pomóżcie...musze mieć sprawne auto...
ffolkes
Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Sierpień 2015, 15:25
Kolego, u mnie to był regulator wysokiego ciśnienia. Miałem te same objawy co Ty. Zanim silnik się rozgrzał mogłem przejechać jakieś 3km. Potem silnik gasł, nie chciał odpalić, a ruszał po godzinie jak gdyby nic i znowu gasł po kilku km. Kody błędów skazywały na wtryski, a wymiana regulatora zamknęła problem.
kup najprostszy "eml327" na kablu usb lub bluetooth (telefon musi mieć bluetooth 4.0 warunek !!!!)
odczytaj błędy i sprawdź TU
Możesz mieć uszkodzoną pompę wtryskową (pęknięta membrana lub inne uszkodzenie), mój eml 327 BT odczytuje i pokazuje poprawnie błędy, także poradziłem sobie z autem (uszkodzona pompa, naprawiona i zalana ).
Pozdrawiam, powodzenia i dużo cierpliwości.
_________________ SKODA 105L POLONEZ FSO 1.6 OPEL CORSA B 1.4 BMW E34 CITROEN C5 / SEAT IBIZA IV 1.4
Adamos1
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: 2.0 hpi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Kwiecień 2017, 15:11
witm mam taki problem z moim hpi ze po rozgrzaniu auto gsnie, jak jest zimy to smiga dopuki nie wlaczy sie wentylator.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: D
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 29 Gru 2014 Posty: 27 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 30 Czerwiec 2017, 10:17
Hej, Jedz do fachowca od systemu wtryskowego. Kumpel miał to samo potem auto nie mogło zapalić nawet na zimnym silniku okazało się ze jeden z wtrysków puszczał paliwo do przelewu i nie trzymał ciśnienia.
Koszt 300 zł
_________________ Exclusive 138KM FAP
wojtekadam
Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 146 Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Lipiec 2017, 12:56
Kolego pnizin nie odgrzewaj kotleta po tak długim czasie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum