Forum Miłośników Citroena
forum miłośników marki citroen XM xantia BX C1 C2 C3 C4 C5 C6 ZX

Forum techniczne - Xantia 2.0 Hdi (110) mułowaty

majlo17 - 16 Luty 2015, 18:38
Temat postu: Xantia 2.0 Hdi (110) mułowaty
Witam,
Przegladałem forum i w sumie znalazłem kilka odpowiedzi na moj problem, ale chciałbym jeszcze zapytac o moj indywidualny problem mianowicie:
Chodzi o to iz moja Księzna kreci sie tylko do 2700 obrotów i strzela z wydechu. Myslalem ze to Egr, wiec został poczatkowo odłaczony kabelkami, a nastepnie zaslepiony. Problem znikł chwilowo, i raz autko jezdziło dobrze a raz znowu 2700 obrotów. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna, wydaje mi sie iz niesłysze turbiny, albo lekko ja slysze...czy padło mi turbo? Myśle ze jesli było by to turbo to samochodu by nie odcinało przy 2700. Czytałem ze moze byc to przepływomierz?
Czekam na odpowiedz i z góry dziekuje.

Pozdrawiam Klubowiczów Michał.

sasun71 - 16 Luty 2015, 19:48

majlo17,Witam:) Niestety musisz udać się do warsztatu który podepnie Cię pod lexie i wyczyta błędy.tak będziesz po omacku wymieniał i robił sobie koszty.Chyba że ktoś z okolicy Ci z lexią pomoże.U mnie taka kontrola w okolicy to 50zł
blackpanther - 16 Luty 2015, 21:17

A przepustnice egru masz w nim.Moze ona jest w pozycji zamknietej.
majlo17 - 17 Luty 2015, 09:45

Dzięki za odpowiedz, wiec udam sie w celu podłaczenia komputera i zobaczymy co wynajdzie.

Co do egr, miałem w warsztacie i podobno został zaślepiony.

wojtekp - 17 Luty 2015, 11:33

Skoro egr został odcięty (mam nadzieje, że w pozycji zamkniętej) to przepływomierz możesz sprawdzić odpinając wtyczkę od niego i zobaczysz czy będzie jakaś poprawa w trakcie jazdy.
majlo17 - 17 Luty 2015, 13:00

No wydaje mi sie ze mechanik wiedzial co robi, zreszta po zaslepieniu chodzil normalnie, a teraz znowu 2700obrotow odciencie i kopcenie z tylu,

Ok dzieki Wojtku sprawdze…

A moze turbo mi padlo? Ale wydaje mi sie ze wtedy silnik normalnie by sie krecil a nie odcinal by przy 2700?

majlo17 - 17 Luty 2015, 19:33

Jedna chyba znalazłem powod... patrzyłem z góry na silnik a dokladniej na egr świecac latarka, kolega dodawał gazu i fakt jest taki ze z egr leca spaliny, czyli chyba jest zle zaslepiony.. ;/

Jutro jade do tego mechanika i zobaczymy.

majlo17 - 19 Luty 2015, 16:33

Egr, poprawiony, ale nadal bylo to samo podjechalem do goscia, podlaczylem do kompa i wyszedł przeplowomierz, czy ktos mi moze powiedziec czy musze kupowac orginalny czy np. bosha tez dobrze chodzi w tych autach.
robert - 20 Luty 2015, 11:15

Problemem może też być przycinający się zawór od sterowania turbiną.
majlo17 - 20 Luty 2015, 15:11

Chodzi o ten elektrozawór który znajduje sie koło zaworu EGR (znajduje sie on po otwarciu maski po lewej stronie)??

No ale wyciągnełem przepływke i w srodku ca takie dwie blaszki, u mnie zostala jedna drugiej nie ma wiec napewno jest walnięty. Wsadziłem zamiennik ale było to samo niestety (dobrze ze sklep poszedl na reke i moglem go zwrocic), teraz udalo mi sie dorwać siemensa, zobaczymy

majlo17 - 25 Luty 2015, 13:21

Problem nadal trwa :((

Elektrozawór wymieniony, przepływomierz obecnie drugi (mialem zamiennik) teraz od auta które normalnie chodziło orginalny siemensa. Problem jest nadal. Byłem na komputerze, i ogladalismy dokladne wykresy działania. Najpiew podłczenie do C5 2.0hdi (taki sam silnik) to przy wciskaniu gazu wykres czyli prosta wsrasta, natomiast w mojej xanti wykres idzie w druga strone, w dół, zarówno przy zamienniku jak i orginalnym przepływomierzu...czy ktos moze mi pomoc?

Ps. przy odlaczeniu wtyczki ta prosta (wykres) wzrasta...

Możę coś jest z ta wtyczka, która przychodzi do przepływomierza? Z kabelkami? Czy ktos wie jaka powinny miec oporność? Komputer padł??

Jacoll - 25 Luty 2015, 15:34

majlo17 napisał/a:
Byłem na komputerze

Jakim ?

Lexia obrazuje to deko inaczej niż jakieś wykresy (chyba, że coś pominąłem i o czymś nie wiem). Można to zobaczyć w tym temacie.

majlo17 - 25 Luty 2015, 17:16

Szczerze nie znam sie...ale lexia to nie była.. :)

Ale w piatek rano wioze do elektromechanika, który ma lexie. Powiedział ze mam przyjechac ma sporo też cześci.. no zobaczymy bo mi juz rece opadaja .. ;(

Jacoll - 25 Luty 2015, 21:26

majlo17, Czekamy oczywiście na dobre wieści. ;-)
Erinye - 8 Październik 2016, 14:37

Krew mnie nagła zaleje... Gdzie w mojej xantii jest ten EGR? Z tego co widzialem mp na allegro, jak to wygląda, to nie mam nic takiego... :/
sasun71 - 8 Październik 2016, 16:43

Erinye, taki silnik jak w tej aukcji?
przykładowa aukcja
Jeśli tak to główne zdjęcie na palecie to ta puszka w prawym dolnym rogu z wężykiem cienkim a w bocznym ujęciu w galerii na żeliwnym odlewie gdzie montowana bywa blaszka w czasie zaślepiania...

Erinye - 9 Październik 2016, 23:16

Nie jestem pewien czy to ten silnik.
Moje to coś takiego: https://www.google.pl/sea...H43hIuVcO9oM%3A
Może to to samo, ale trudno mi ocenić z tych perspektyw :)
Tak czy inaczej, domyślam się, że pewnie będzie w tym miejscu. Rany.. dostać się tam to chyba jakiś koszmar będzie... A od razu dopytam. Ten grubszy wężyk jest na objemke, jest wciśnięty, czy jak to tam wygląda?

sasun71 - 10 Październik 2016, 15:50

Erinye, Jeśli trafiłem w dobry link bo wyświetliło całą stronę a w nim księżną to silnik tak jak u mnie w zasadzie tylko inny osprzęt ale,, egr'' też po lewej stronie z tyłu przed grodzią...sam się zastanawiam jak tam dojdę kiedy mnie zacznie szwankować ;-) co do wężyka to nie wiem o który Ci chodzi...A dostęp tam raczej z kanału będzie do śrub
Erinye - 12 Październik 2016, 21:41

Dzięki za odpowiedź :) Pisząc grubszy wężyk, mam na myśli ten idący do kolektora :)
sasun71 - 13 Październik 2016, 16:32

Erinye, może Ktoś pomoże co ma taki silnik bo w moim wiele z tych węży nie mam ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group