Czy to prawda że poprzez lexie (bez dostępu do internetu) można aktualizować poszczególne komponenty w samochodzie jeśli wyszły do nich nowe oprogramowanie?
Np. w samochodzie jest soft od mapy paliwowej i mając lexie okazuje się że jest nowsza wersja softu mapy paliwowej.
Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć czy coś takiego samego występuje w Diagboxie jeśli chodzi o Peugeoty?
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 23 Listopad 2016, 08:45
Podałem akurat przykład.
Kolega sprawdzał na przykładzie swojego C5 i wyszło że ma aktualizację do hydro.
Spróbuje się dowiedzieć na jakiej zasadzie to się przedstawia i działa.
MAMUTH
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 7 razy Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 155 Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Listopad 2016, 10:50
Masz rację. Ja w XP wrzucałem poprawki do sterownika silnika. Nie pamiętam jak ale znalazłem różnice w nowym sofcie (gdzieś w programie to jest). I np: ja miałem poprawki w interpretacji przez sterownik wypadających zapłonów itp. Czyli tak naprawdę są to paczki z poprawkami które wyszły przez lata.
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Rodzinny
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 20 Sie 2011 Posty: 98 Skąd: aaaa
Wysłany: 23 Listopad 2016, 17:56
Czyli wychodzi że jednak jest możliwość aktualizacji oprogramowania przez Lexie bez dostępu do neta.
Pytam się z ciekawości bo ojciec ma XP 2.0 HDI i zastanawiam się czy do niej nie było nic nowego.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: LPG
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2014 Posty: 220 Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Listopad 2016, 18:04
da się uaktualnić sterownik. U mnie na przykład sterownik po aktualizacji zaczął pokazywać dane przez OBD2, a wcześniej można było jedynie obroty odczytać.
_________________ LEXIA w Poznaniu, jak ktoś w potrzebie.
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Listopad 2016, 12:15
A czy do aktualizacji kalkulatora silnika i skrzyni trzeba mieć kod pin z karty kodowej?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Marzec 2023, 23:29
Obawiam sie, ze niewiele zrobisz online. Telekodowanie wymaga polaczenia z serwerem, a to jest wykluczone w tej wersji testera.
W starszych wersjach Lexii bylo w pamieci pare poprawek softu, ale nie do wszystkich pojazdow i nie wszystkie poprawnie dzialaly. Mozesz probowac, ale chyba bedzie ciezko. Radzilbym raczej podjechac do ludzi zajmujacych sie tuningiem , oni maja swoje zrodla i potrafia zrobic to profesjonalnie. W ostatecznosci moze byc serwis, ale czasami tez nie maja dobrej wiedzy, jak to robic. Czasami warto troche zainwestowac w dobry program dla silnika, chocby ze wzgledu na wyzsza sprawnosc, a co za tym idzie , rowniez mniejsze zuzycie paliwa.
Adam1965
Mój samochód: Xara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1.6 NFU
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Family
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Lis 2022 Posty: 214 Skąd: Chełmek
Wysłany: 14 Marzec 2023, 18:43
tunio napisał/a:
Czy mogę prosić o dalsze instrukcje?
Gdy ja próbowałem to wyszło że mam najnowszą wersję softu. Diagbox 7.55
Wchodzisz w kalkulatory i wyszukujesz swojego od sterownika silnika.
Dzisiaj zrobiłem teleładowanie w Zwinniczku. Konkretnie to sterownik silnika.
Operacja SIĘ UDAŁA. Najpierw pokazał się komunikat o kasowaniu pamięci flash, a potem zaczęło się właściwe teleładowanie. Po jego zakończeniu zaczęły się dziać dziwne rzeczy.
Odczyty parametrów silnika są dziwaczne:
Obroty silnika (zależnie, gdzie są podglądane) to albo poniżej, albo powyżej 2 tys., niezależnie od obrotów rzeczywistych.
Czasy ładowania cewek to 0,00 ms (było 1,6 ms).
Temperatura płynu chłodzącego minus 39 st. a pokazywało prawidłowo.
Temperatura zasysanego powietrza to 80 st i tu nie ma wielkiej zmiany.
Nie pokazuje napięć na sondach lambda.
Chyba coś nafuchrowałem...
_________________ Najbardziej arystokratyczna rzecz na świecie
to jechać dostojnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum