Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Wrzesień 2018, 23:42
Darecki 1973, przerwę monolog-nie pomogę bo się nie znam,nie mam lexi,dlatego czytam jak inni i nie pisze bzdur( admin -po odczycie proszę usunąć mój wpis żeby nie było bałaganu,za długo na tym forum jestem co dzień) wtedy mogę forum polecić;)Mechaników tu jest garstka w dużym temacie obeznanych i są czasem raz na miesiąc -Reszta z szacunkiem to sympatycy francuzów czasem mają wiedzę na swoich doświadczeniach-to nie wróżka i szklana kula a Forum jak sama nazwa głosi..w sprawach pilnych zapisy na NFZ od 2025 roku
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Wrzesień 2018, 13:16
Kolego, sam sobie w pewnym sensie odpowiadasz... Nie bardzo czekając na innych, fajnie że chcesz się dzielić swoimi sukcesami i porazkami w temacie który założyłeś.
Masz diagbox więc już dużo, doszleś że masz nieszczelność FAP super, rozwiąż jeden problem, zajmij się następnym, możliwe że błędy które są są nastepstwem tej nieszczelności i po kolei je usuniesz, jednak sygnał przepływomierza wskazuje ci prawie jednoznacznie co jest winne, podmienić jak masz możliwość i zobaczyć co się będzie działo, EGR może być pochodną przepływki,
Najpierw szczelność FAP i przepływomierz. Reszta wyjdzie w praniu.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 30 Wrzesień 2018, 19:40
witam na razie zmienilem auto na citroen c3 1.4 benzyna 2003. C4 czeka ale jakprzemyslalem i Pedro slusznie zauwazyl ze przeplywka moze wybijac przez EGR wiec zaczne od tego ale za tydzien dopiero, podepne diaga usune bledy wymienie EGR i sprawdze co i jak oczywiscie napisze jak sie to skaczylo. Moze i odpowiadam sobie sam ale nie jestem mechanikiem tylko hobbysta troche juz rozkrecilem aut i spotkalem sie z roznymi przypadkami i objawami.Po prostu szukam potwierdzenia swoich wywodow czy ide w dobra strone czy o czyms zapomnialem czlowiek przeciez nie jest nieomylny pozdrawiam
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 5 Październik 2018, 20:56
Darecki 1973 napisał/a:
witam
I juz wszystko wiem a mianowicie padlo turbo.a wiec od poczatku w momecie kiedy skasowalem bledy automatycznie wylaczyl sie tryb serwisowy ktory odciol turbo i jako tako mozna bylo jezdzic a kiedy po skasowaniu bledow i odpalilem turbina nie dmuchala a jak dodalem gazu silnik musial dostac powietrze i zaciagnol olej z tad dym z pod maski olej rozgrzany tlumik wiadomo dym. Jak wszystkim wiadomo przy tych silnikach zatkane sitko przewodu a w przewodzie gumowym pod turbina jak mniemam odprowadzenie nadmiaru oleju skamieniala szdza caly przewod lacznie z wejsciem do obudowy filtra, turbina nie najgorzej wywalona os na ktorej sa wiatraki wiec mozna wymienic caly srodek i mysle ze bedzie chulac na nowo. teraz jak juz wszystko wiem to nawet byly objawy na kilka tysiecy km przed usterka a mianowicie przy pewnym przedziale obrotow slychac bylo metaliczne terkotanie. Ito chyba tyle.
Pozdrawiam
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 18 Październik 2018, 13:40
Ten opis usterki nastapil ponad rok temu co zemscilo sie teraz wtedy wymienilem tylko tzw. cardridz czyli srodek z dwoma wirnikami nie ruszajac geometrii lopatek ktore po roku zatarly sie i turbo do wymiany i tu zaczely sie wyzej opisane schody.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 18 Październik 2018, 13:52
Tak wiec EGR wymieniony przed wymiana usunolem usterki zeby sprawdzic co wyskoczy po wymianie EGR ale po odpaleniu mieszal obrotami a kiedy dodalem gazu zgasl i nie chcial juz zapalic(a ze odpinalem filter paliwa uznalem ze zapowietrzony a ze bylo pozno wiec odposcilem) nastepnego dnia chcialem podpompowac a ze nie znalazlem gruszki probowalem odpalic i zagadal za 3 razem dalej nierowno pracowal ale jak sie rozgrzal wrocilo do normy pracowal normalnie tylko nie wiecej jak 3.5tys obrotow blad ma tylko jeden P1351 przekaznik podgrzewania ale to pewnie swiece zarowe z tad problem z odpaleniem.
Dlaczego jest w systemie servisowym
Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Październik 2018, 21:55
Musisz sprawdzić parametry czy ilość powietrza jest taka zbadana jak zadana, ewentualnie zrobić kalibrację EGR,
Turbo jak rozumiem wymieniono i EGR też?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Październik 2018, 15:52
Pewnie tak, skoro już nie potrzebuje pomocy
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 4 Listopad 2018, 15:58
Niestety auto nie zrobione stoi pod domem i straszy. Turbo cale nowe zawor EGR tez kupiony na ebay mieszkam a Anglii dla informacji. wszystko chodzi w trybie servisowym 3.5tys. obrotow.Mam diagboxa po sprawdzeniu wyszlo polaczenie EGR podgiolem piny ale dalej to samo. Jak odpale auto na zimnym to pracuje, ciezko to opisac ale dwu dzwiekowo, tak jagby ktos zamykal i otwieral dostep powietrza,basowo i normalnie.Po zagrzanu silnika pracuje normalnie ale w trybie servisowym.I tak to wyglada.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Listopad 2018, 16:41
jak masz diagbox to zrób filmik pokazujący parametry powietrza na wolnych obrotach i w czasie jazdy,
wybierz parametry:
- stan egr
- powietrze zadane
- powietrze zmierzone
- ciśnienie turbo zmierzone
- ciśnienie turbo zadane
- obroty/minute
może to nam powie coś na ten temat...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 4 Listopad 2018, 19:55
W tym siniku przyucza sie zawor EGR (procedura opisana w testerze ) , oraz warto przyuczyc wszystkie przepustnice ( tez cala procedura ) i sprawdzic, czy nie trzeba adaptowac turbiny. Mozliwe rowniez, ze filtr jest przypchany sadzami i warto sprobowac wypalic programowo. Wywalanie bledu EGR moze byc spowodowane uszkodzeniem wiazki elektrycznej. Piszesz , ze zawor kupiony na Ebay, a moze uzywka? Albo zywa chinszczyzna? I moze to jest powodem tego bledu?
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 6 Listopad 2018, 21:27
Witam najprawdopodobniej moze tak byc jak piszesz wyzej "zywa chinszczyzna" i tego sie obawiam ale zanim kupie nowy chcialbym wszystko sprawdzic. Bledy dwa(P0490 I P1459) Taki sam opis Sygnal polaczenia elektrycznego zaworu EGR .Wtyczka tu tez nie mam pewnosci choc wydaje sie ok, ale ten plastik ( u mnie zolty jest to oslona wejsc pinowych) odpadl od wtyczki i zostal w zaworze EGR reszta w porzadku wtyczka wpina i wypina sie bez problemu. Adaptacje wykonywalem, nowa czesc wymiana zaworu EGR i dalej wedloog komunikatow dodam ze na zimnym silniku.Jutro sprobuje z adaptacja reszty i sprawdze adaptacje turbo jak i tez postaram sie ofilmik z parametrami jak mi sie uda bo nie bardzo ogarniam poruszanie sie po diagboxie. Narazie dzieki i pozdrawiam.
Mój samochód: citroen c4 picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6 vti 120
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 15 Kwi 2017 Posty: 48 Skąd: Walbrzych-Boston UK
Wysłany: 8 Listopad 2018, 21:56
Wszystkie adaptacje zaworu EGR przeprowadzilem i nic.Filmiku wstawic nie moge caly czas muli hyba za duzy chcialem zrzut ekranu to mnie wywala.Moze tak sie uda-
www.dropbox.com/s/ly7t7eej6czlw1w/Vl ehtyD_20181107_180612.mp4?dl=0
takim sposobem jest dostep do filmiku.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Listopad 2018, 13:59
masz problem z kopiowaniem turbo i pewnie dlatego nie masz mocy...
u ciebie kopiowanie jest 6% a zadane 100%
sprawdź czujnik czasem się po prostu zawiesza a czasem trzeba go zwyczajnie wymienić
przerabiałem to ostatnio w P307 z 2.0HDi
Sprawdź -
- czy sztanga na turbinie po odpaleniu się zaciąga
- czy sztanga na turbinie się rusza przy dodawaniu gazu
- wartości ciśnienia turbo w czasie jazdy - zadane i otrzymane - powinny się wyrównywać
z parametru powietrza widzę że EGR działa prawidłowo bo masz wartość zadaną i otrzymaną praktycznie równą
P.S. jeżeli się mylę proszę o szybkie wyprostowanie mojego wpisu żeby nie wprowadzać w błąd innych
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum