Azanath
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Kwiecień 2018, 21:24 i znowu ten DPF - 2.0 HDI mk2 2007
Czołem!
Nazywam się Adam i mam problem z DPFem.
Mój samochód to: Citroen C5 MK2 (wg wiki: MK1 FL) 2007, 2.0 HDI
Wszystkie informacje w internecie o filtrach cząstek stałych w tych samochodach dotyczą filtra FAP z płynem Elololelos. A ja mam DPFa - filtr suchy. Tak przynajmniej mi mój niesamowity mechanik mówi.
Problem mój polega na tym, że już od jakiegoś roku mam z filtrem przygody. Jeżdżę głównie po mieście i raz na jakiś czas, auto zaczyna mi szarpać. Czasami mi walnie komunikat o zapchanym filtrze. Wtedy jadę na autostradę, robię z 80km przy 140-160km/h, wracam i mam spokój na kilka miesięcy.
Niestety ostatnio mój problem się nasilił, coraz częściej auto mi szarpie i już nie daje komunikatów o filtrze tylko: "depolution system faulty" i sypie czekendżinem. Po paru odpaleniach samochodu problem znika, ja jadę przedmuchać filtr na autostradzie... i tak w kółko.
Moją historię znacie, to teraz pytanie.
Co ja właściwie mogę zrobić. Skoro nikt o tym filtrze nie pisze w internetach?
1. Najchętniej wymieniłbym/zregenerował taki filtr. Tak, żeby fabryki nie poprawiać. Jaki może być koszt takiej naprawy? Czy robi to tylko ASO?
2. Jak wygląda sytuacja z usunięciem takiego filtra? Czy na przeglądzie mogą się doczepić? Czytałem, że ten silnik, nawet bez filtra spełnia normy spalania. I znowu - jaki może być koszt i konsekwencje takiej zabawy?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 08:46
Witam. Pierwsze co zrob to zmien mechanika. O reszcie mozemy porozmawiac wieczorem, bo teraz musze do pracy. Zrob diagnoze filtra Lexia i przedstaw wyniki.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2348 Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 09:05
Szarpanie bedzie spowodowane uszkodzonym elektrozaworem klap cieplego lub zimnego powietrza lub nieszczelnoscia w podcisnieniach... Jak to jest 100% sprawne to egr
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Kwiecień 2018, 20:39
Jeszcze nie spotkalem Citroena z suchym filtrem, poza Jumperem z silnikiem Forda.
W Twoim modelu musi byc mokry, a wiec z dodatkiem.
W celu okreslenia problemu potrzebna diagnostyka, najlepiej Lexia, z parametrami FAPa na pracujacym silniku i zapis bledow sterownika silnika. Inaczej nie da sie.
Poszarpywanie silnika moze byc wywolane nawet osadami w systemie EGR i kanalach dolotowych, ale rowniez paroma innymi przyczynami.
Azanath
Mój samochód: Citroen C5 II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 27 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Kwiecień 2018, 06:30
Cześć!
Dzięki za odpowiedzi. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak iść się na diagnostykę. Ogarnę to w długi weekend i wrzucę tu sprawozdanie
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Adam, może jednak z FAPem
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 13 Czerwiec 2018, 19:27
Podpinam sie pod temat, Mam c5 2009r , tez dolałem oleju do filtra , błąd skasowałem lexią ale i tak sie pojawia po jakimś czasie pokazuje anti polution falut, też pokazuje mi zły odczyt temperatury za Fap-em, niewiem co z tym zrobić , druga sprawa że w czasie jazdy koło 1800-2000obrotów poszarpuje czasami, nie zawsze tak jak by brakło mu paliwa przez chwile ale błędów nie łąpie żadnych , silnik 2.0 136km.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Październik 2018, 14:29
Najlepiej zdezaktywować elektronicznie. W moim 2,0 HDI zrobili to w niemieckim serwisie.
Filtr fizycznie jest na miejscu. Stacja diagnostyczna nic nie mówi.
Po przebiegu ponad 100.000 km - oleju 5W/40 ani nie przybywało ani nie ubywa.
PS. słyszałem, że przy aktywnym filtrze wypalanie i ubywanie dodatku do filtra ma również związek z ilością otwierania klapki paliwa ..... czyli jak tankujemy po 50 PLN a nie do pełna, płynu eloy ubywa. Co prawda jest tani (nie w serwisie) także można go lać do oporu ale po co ewentualne problemy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum