Wielu producentów uszczęśliwia użytkowników tym wynalazkiem w kolektorze ssącym, jednakże w BMW to jakiś horror gdyż przy wyższych przebiegach się urywają. Doświadczył tego ostatnio mój kolega w 530d będąc 600km poza domem. Laweta i 8 tys zł za remont silnika.
Także czym prędzej wywaliłem klapy wirowe z X3 3.0d teścia i się okazało, że już mocno lały mimo małego przebiegu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Grudzień 2016, 11:09
kaliope napisał/a:
wywaliłem klapy wirowe z X3 3.0d teścia i się okazało, że już mocno lały mimo małego przebiegu.
Zmieniles przez takie dzialanie charakterystyke silnika i sklad spalin. No coz, ten kolektor wymienia sie na nowy, tak przewidzial producent i nie ma , ze boli! Jak kupuje sie konia, to na bat tez trzeba miec pieniadze.
Swoja droga, to co w tych klapach moze lac?? I dlaczego piszesz o tym na forum Citroena?
kaliope
Mój samochód: Opel Zafira
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: 1.9 cdti
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 51 Skąd: Krakow
Wysłany: 11 Grudzień 2016, 15:16
Wszyscy świadomi użytkownicy wyrzucają te klapy. Podobnie wyrzucają je w oplach i nikt nie zauważa różnicy w działaniu silnika.
Co może lać? Jak w każdym turbodieslu z EGR, w kolekorze jest duże ciśnienie sprężonego powietrza wymieszanego ze syfiastymi spalinami z EGR. To sprawia, że się robi tłusta, wilgotna mieszanka...która wylatuje tam gdzie jest nieszczleność...a nieszczelności sie robi własnie w mocowaniu klap.
A pisze na forum citorena bo to dział off topic....to chyba można, nie?
biodr
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: V6
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2016 Posty: 39 Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Grudzień 2016, 21:34
kaliope napisał/a:
przy wyższych przebiegach się urywają. Doświadczył tego ostatnio mój kolega
Tak z ciekawości - możesz napisać przy jakim przebiegu to się stało?
_________________ biodr
kaliope
Mój samochód: Opel Zafira
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: 1.9 cdti
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 51 Skąd: Krakow
Wysłany: 12 Grudzień 2016, 11:32
temat sledze dość uważnie na kilku forach i już było wiele przypadków strzelonych klap przy przebiegach powyżej 300 tys. Koledze strzeliło przy 350. Ostrzegałem go i mu mówiłem żeby wyrzucić te klapy....ale polak mądry po szkodzie. Do tego był z rodziną nad morzem, 600km od domu.
U nas ludzie jeżdżą furami sprowadzonymi w których myślą, że mają poniżej 200tys....a potem płacz gdy nagle coś strzela. U teścia w X3 dopiero ponad 100tys ale już wywaliłem. I auto chodzi jak złoto.
biodr
Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: V6
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2016 Posty: 39 Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Grudzień 2016, 13:21
Cytat:
myślą, że mają poniżej 200tys....a potem płacz gdy nagle coś strzela
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum