Użytkownicy
Grupy
Statystyki


Poprzedni temat «» Następny temat
Turbina przeładowuje
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
citroen kalisz



Mój samochód: Citroen C4 Picasso 1.6HDi, Xsara2 2.0HDi
Poj. silnika (cm3): 1600;2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Mały picasso , VTS-3D
Rok prod.:: 2
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1701
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-11-27, 06:40   

Te dwa elementy to jak się nie mylę klapy cieplego i zimnego powietrza, jeżeli już nie masz fapa to pytanie jak one zostały ustawione, czy się przełączaja czy nie bo:
Gdy temperatura na dworze spadnie poniżej zera lub trwa wypalanie fap klapa powietrza zimnego się zamyka a cieplego otwiera żeby dogrzal silnik.
Jezeli otwierają się obie klapy bo źle działają, masz spadek mocy
Jezeli obie się zamykają bo źle działają, to auto się dosłownie dusi i nawet w czasie jazdy silnik dęba staje...
Jak nie masz tanich objawów to raczej bym je wykluczył.

_________________
LEXIA/PP2000
C4 Picasso 1.6 HDi
Xsara2 2.0HDi VTS(żony)
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 07:10   

Fap jest i nie ma od niego błędów.
Takich objawów nie ma o których piszesz.
Za mocno turbo domuchnie jest odciecieni potem wskakuje w tryb serwisowy i maks 3k rpm.

 
 
pedro
Aktywny
citroen kalisz



Mój samochód: Citroen C4 Picasso 1.6HDi, Xsara2 2.0HDi
Poj. silnika (cm3): 1600;2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Mały picasso , VTS-3D
Rok prod.:: 2
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1701
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2018-11-27, 11:59   

czyli szukaj typowo przy turbo, podejrzewam że u ciebie podciśnienie jak idzie na sztangę to zmniejsza przepływ spalin i hamuje turbinę, więc jego brak będzie powodować jej zbyt szybką pracę

powtórzę :D pompki temat podciśnień jest trudny

_________________
LEXIA/PP2000
C4 Picasso 1.6 HDi
Xsara2 2.0HDi VTS(żony)
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 17:21   

Co ciekawgo dziś zaobserwowałem to jak wyjade z ciepłego garażu i dam ognia to jest ok. Tylko silnik pociągnie powietrza z dworu od razu odcina. Może to być wina przepływomierza lub jakiegoś czujnika temperatury powietrza czy skupić się na podciśnieniach?
Jutro mam wstawić do serwisu żeby szukali i chce ich może nakierować. poszukałbym sam ale jest dla mnie za zimno i nie mam warunków.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2007
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 1382
Skąd: Duisburg
Wysłany: 2018-11-27, 20:16   

Witam. Bez doglebnej diagnozy to tylko zgadywanki. Ten silnik ma tylko EGR , a w zasadzie intensywnosc chlodzenia sterowane jest podcisnieniem. Turbina jest sterowana elektrycznie. Brak podgrzewania powietrza doladowanego i wielu dodatkow ze starego silnika. Problem przeladowania moze byc spowodowany uszkodzonym czujnikiem cisnienia, albo zacinajacymi sie kierownicami w turbinie. Mozliwe rowniez, ze czujnik cisnienia roznicowego pokazuje za male wartosci ( przy zaladowanym fapie) i sterownik nie ogranicza doladowania z tego powodu. Mozliwe rowniez uszkodzenie wezykow dochodzacych do czujnika. Skontrolowac trzeba wartosci czujnikow na wylaczonym silniku, na wolnych obrotach i pod obciazeniem. Niestety konieczna Lexia ( diagbox). Inaczej nie da sie.

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-27, 20:24   

dejnekomirek napisał/a:
Witam. Bez doglebnej diagnozy to tylko zgadywanki. Ten silnik ma tylko EGR , a w zasadzie intensywnosc chlodzenia sterowane jest podcisnieniem. Turbina jest sterowana elektrycznie. Brak podgrzewania powietrza doladowanego i wielu dodatkow ze starego silnika. Problem przeladowania moze byc spowodowany uszkodzonym czujnikiem cisnienia, albo zacinajacymi sie kierownicami w turbinie. Mozliwe rowniez, ze czujnik cisnienia roznicowego pokazuje za male wartosci ( przy zaladowanym fapie) i sterownik nie ogranicza doladowania z tego powodu. Mozliwe rowniez uszkodzenie wezykow dochodzacych do czujnika. Skontrolowac trzeba wartosci czujnikow na wylaczonym silniku, na wolnych obrotach i pod obciazeniem. Niestety konieczna Lexia ( diagbox). Inaczej nie da sie.


Dopytam, to wszystko jest możliwe aby występowało tylko poniżej zera na dworze? Na pewno będzie podpinany pod komputer, więc zobaczymy co będzie

 
 
Sqad

Mój samochód: Citroen C-Crosser | Mazda RX-8
Paliwo: Diesel
Wersja:: -
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-12-03, 18:29   

Znalezione. Nieszczelność w dolocie na odcinku za przepływomierzem a turbiną. Tak że pierdoła.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA