meenzer1980
Mój samochód: CITROEN C4 PICASSO I 1.6 VTi 120 KM
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 6 Skąd: WLKP
Wysłany: 10 Luty 2019, 17:30 CITROEN C4 PICASSO I 1.6 VTi 120 KM kontrolka silnika
Czołem!
Jestem użytkownikiem od kilku tygodni, aut sprowadzone w grudniu 2018, na początku stycznia zapaliła się kontrolka silnika, żadnego spadku mocy czy innych niepokojących objawów.
Że była to sobota po południu zostało mi tylko podjechanie do Norauto … diagnostyka wykazała 3 błędy:
P 0948 – POMPA OLEJU SILNIKOWEGO – ZWARCIE DO PLUSA
P 0342 – CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU – SYGNAŁ ZA MAŁY
P 0341 – CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU – POZA ZAKRESEM ZADANYM
Błędy skasowano, doradzono mi jedynie żeby pilnować poziomu oleju silnikowego (żeby wskaźnik był powyżej połowy, w razie ubytku nie czekac aż zapali się kontrolka o niskim poziomie oleju tylko samemu sprawdzac c o jakis czas i pilnować) … trudno pomyślałem, może oleju było mało i nie zauważyłem … przy okazji nadmienie ze francuska mysl technologiczny nie popisal się, koncowka szpadki do manualnej kontroli olej jest w kolorze brązowym
Niestety minęły 3-4 tygodnie i kontrolka zapaliła się ponownie, przede mną termin w Norauto (za 3 dni), umawiając się już wspominałem ze byłem u nich (w innej fili) niecaly miesiąc temu i tym razem nie chce żeby tylko skasowali bledy ( 90 zł ) tylko zdiagnozowali co jest nie tak.
Może jednak ktos z Was ma jakiś pomysł ? Wiem ze tego typu auta z tych roczników lubią zaskakiwać takimi duperelami, wole jednak dmuchać na zimne … w koncu to silnik.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Luty 2019, 18:30
P0948 Citroen Possible Solution:
Brake Switch Out of Self-Test Range Indicates that during Key On Engine Off (KOEO) Self-Test, BPP signal was high. Or during Key On Engine Running (KOER) Self -Test, the BPP signal did not cycle high and low. Open or short in (BPP) circuit Open or short in stoplamp circuits Damaged PCM Malfunction in module(s) connected to BPP circuit (Rear Electronic Module [REM] Windstar and LS6/LS8 and Lighting Control Module (LCM) Continental and Town Car) Damaged Brake Switch Misadjusted Brake Switch Check for proper function of stoplamps. Follow correct Self-Test procedures, refer to Section 2, Quick Test.
Witam. Troche smieszna ta diagnostyka: P0948 oznacza problem z czujnikiem pedalu stop, chociaz w EOBD oznacza problem z pompa hydrauliki. Tak to jest, gdy testuje sie uniwersalnym testerem. Natomiast te dwa nastepne bledy pokazuja problem z lancuchem rozrzadu, po prostu jest juz zbyt dlugi - czesta przypadlosc w tych silnikach. Zestaw naprawczy nie jest zbyt drogi, ale potrzebny jest zestaw narzedzi do ustawienia rozrzadu i kumaty mechanik. Problemy z lancuchem zaczynaja sie od okolo 100 do 150 tys. km. Niedlugo silnik zacznie przechodzic w tryb awaryjny.
Niestety nie jest to duperela. Jest to blad konstrukcyjny silnika, tworzonego wspolnie z BMW. Zestaw do ustawiania rozrzadu wystepuje w trzech roznych specyfikacjach, zaleznie od modelu silnika, jego mocy i rocznika.
meenzer1980
Mój samochód: CITROEN C4 PICASSO I 1.6 VTi 120 KM
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 6 Skąd: WLKP
Wysłany: 10 Luty 2019, 22:19
Dziekuje!
Ile moze kosztowac taka naprawa jesli chodzi o ten lancuch rozrzadu ?
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Luty 2019, 12:40
Ciezko mi okreslic w pln, znam ceny niemieckie. Zestaw naprawczy kosztuje okolo 300 euro + robocizna. Jesli masz dostep do ludzi, ktorzy maja narzedzia do ustawienia walkow rozrzadu, mozna poprawic ustawienie walkow (skorygowac wyciagniecie lancucha) i jeszcze z 20 tys. km. przejechac. Problem jest w rozjezdzaniu sie czasow pozycji walkow rozrzadu. Do tego musi byc przyrzad, na oko nie uda sie.
Lancuch wytrzyma jeszcze pare dobrych km.
Takie cos zrobili inzynierowie BMW i pomimo zapewnien, ze juz to poprawiono, dalej jest Problem. Te silniki pracuja dobrze, ale dosc krotko. Nagminne jest duze zuzycie oleju , tak przy okolo 150 tys. Zuzyciu ulegaja pierscienie i prowadnice zaworow i czesto przy takim przebiegu wymagany jest remont silnika. Warto dbac o odpowiedni stan poziomu oleju i wymieniac co 15 tys, pomimo zapewnien producenta o wymianie co 30 tys.
meenzer1980
Mój samochód: CITROEN C4 PICASSO I 1.6 VTi 120 KM
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 6 Skąd: WLKP
Wysłany: 12 Luty 2019, 17:58
Po kilku dniach i przejechaniu max 30-40 km błąd przestał się wyświetlać przy odpalaniu ... "rynce opadajom"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum