Posiadam Citroen Saxo 1999 1.0 45KM (koła na 3 śruby).
Gdy zaciągnę ręczny to potem auto ledwo hamuje.
Po pewnym czasie jazdy zaczyna znów być dobrze.
Na stacji diagnostycznej wyszło, że tył jest bardzo słaby. Wymienione zostało w ostatnim czasie:
bębny, szczęki (kompletny zestaw Febiego), cylinderki, linki.
Mechanik stwierdził, że przeskakuje na ząbkach od samoregulatora wiec wymieniliśmy na nowy komplet. Po raz trzeci! Dalej bez zmian.
Po wymianie jest dobrze przez jakiś czas. Za pierwszym razem jakiś miesiąc, a ostatnio wytrzymało tylko kilka dni.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 21:28
Witam:) Z opisu widać że wymieniłaś wszystko..bo już miałem się przyczepić do linek;) teraz kwestia czy mechanik złożył wszystko prawidłowo czy powiela jakiś błąd? Bo nowe to powinno być brzytwa po dotarciu okładzin po paru kilometrach hamowania-to samo ręczny już na podniesionym lewarku powinien chwytać na trzeci ząbek (luz też jest wymagany bo auto obciążone będzie tarło w bębnach w czasie jazdy co odbije się na gorącej feldze i zużyciu paliwa) i teraz kwestia czy po odpowietrzeniu hamulec nożny jest twardy czy się zapada bo miałem przypadek w swoim życiu że zapowietrzała się że zużycia pompa hamulcowa..Jeśli na ręcznym trzyma a na nożnym nie hamuje tył ,bym to sprawdził(auto już ma swe lata a tłok pompy też posiada oringi)
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 23:02
Wymienione wszystko więc zostaje do sprawdzenia korektor siły hamowania, on rozdziela siłę między przód i tył. A jego wadliwe działanie w tym wieku auta jest normalne,
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
W tym samochodzie nie występuje korektor siły hamowania jako osobny element. Jest zintegrowany z cylinderkiem.
Chodzi mi o to, że przestaje hamować hamulec zasadniczy po zaciągnięciu ręcznego.
Cytuję:
"Gdy zaciągnę ręczny to potem auto ledwo hamuje.
Po pewnym czasie jazdy zaczyna znów być dobrze. "
"Mechanik stwierdził, że przeskakuje na ząbkach od samoregulatora wiec wymieniliśmy na nowy komplet. Po raz trzeci! Dalej bez zmian.
Po wymianie jest dobrze przez jakiś czas. Za pierwszym razem jakiś miesiąc, a ostatnio wytrzymało tylko kilka dni."
Proszę mi wyjaśnić związek przewodów z przeskakującym na ząbkach samoregulatorem. Jestem bardzo ciekawa
Pytanie jest czernu przeskakuje? Czernu co chwilę trzeba go wymieniać? Czemu po chwili przestaje trzymać na tych ząbkach tak jak powinien? Co go tak psuje? Czemu przestaje hamować po zasięgnięciu ręcznego, a potem magicznie się naprawia?
To sprawa dla prawdziwego Sherlocka.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 17:41
płyn jak się nie cofa powoduje naprężenie a w momencie zaciągnięcia ręcznego ząbki kasują luz...
może moje myślenie jest nieprawidłowo skierowane ale jeżeli wymienione jest już wszystko to tylko taka wariacka teoria mi przychodzi do głowy...
lekko "wciśnięty" hamulec to jak by się klocki zużyły więc ząbki kasują luz tym powodowany...
być może w tym szaleństwie jest metoda...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 23:30
Byc moze te korektory sa zle zamontowane (pomylone stronami, zle zalozone zatrzaski , itp) i zamiast korygowac zuzycie okladzin , zwiekszaja luz na szczekach. Moze zamiast wydluzac sie , skracaja swoja dlugosc i to jest powodem, ze po pewnym czasie hamulce slabna, gdyz ich sprawnosc zalezy rowniez od luzu na szczekach z tylu. Wiekszy luz to glebszy pedal i od pewnego momentu brak cisnienia w ukladzie (caly wydatek pompy idzie na niwelacje luzu szczek). Te samoregulatory Maja skomplikowana budowe i jesli byly, np. zle zalozone, Mechanik mogl powtorzyc ten blad w dobrej wierze, ze byly zmontowane prawidlowo. Brakuje instrukcji montarzu, a kto patrzy w instrukcje? Mozna latwo ocenic stan regulacji szczek - wysokosc pedalu hamulca nie powinna wzrastac po zaciagnieciu recznego, jesli rosnie znaczaco, powodem jest luz miedzy szczekami, a bebnem. Inaczej: zbyt duzy luz to niski pedal hamulca i slaba sila hamowania, bo caly wydatek pompy idzie na likwidacje tego luzu. Zakladam oczywiscie, ze uklad jest odpowietrzony prawidlowo. Stare przewody gumowe moga byc powodem blokowania hamulcow
Tomasz1964
Mój samochód: Citroen C5 MK1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 84 Skąd: Gliwice
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 23:42
Proszę, opisz dokładnie w jaki sposób używasz tego hamulca ręcznego. Czy zaciągasz za każdym razem stojąc na skrzyżowaniu,mając wciśnięty hamulec zasadniczy, czy zaciągasz na dłuższy postój pojazdu? Przychodzi mi do głowy albo wadliwy zestaw naprawczy albo błąd w sztuce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum