Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XM 1997 3.0 Exclusive automat - wątek o remoncie
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 1967
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Listopad 2021, 16:44   

Jezeli spawajacy madrze bedzie podlaczac mase przy spawaniu , nic nie ma prawa sie stac. Dla pewnosci odlacz akumulator. Z 15 lat naprawialem nadwozia samochodu i nigdy nic sie nie stalo.

Odnosnie xenonow to troche sie mylisz, te reflektory z xenonami sa calkiem inne niz normalne halogeny. To VW wprowadzil dziwne swiatla xenonowe o obnizonej mocy, ale jak zawsze Niemcy maja dziwne pomysly , ktore o dziwo sa przez innych akceptowane. Klasyczny xenon dziala niemal natychmiast przy koniecznosci korekcji polozenia. Tylko raz zaryzykowalem zalozenie zestawu xenonowego do normalnych reflektorow , wlasnie w XM i szybko to wyrzucilem. Pomimo dobrze ustawionych swiatel i dobrze dzialajacych stref cienia i swiatla prawie kazdy z przeciwka mrugal swiatlami. Nigdy wiecej takich przerobek.

 
 
arturromarr


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 469
Skąd: Aleksandrów Ł
Wysłany: 21 Listopad 2021, 17:32   

dejnekomirek napisał/a:
Nigdy wiecej takich przerobek.

Jedyny słuszny wniosek. Dlatego forum ma ciągle sens, bo można zostać ostrzeżonym przez doświadczonego w temacie kolegę. :)

ahigienix ja też, jeżdżę moim XMenem na co dzień i nie narzekam na światła. Fakt, że jak zdarzy mi się jechać współczesnym autem na LED-ach, to jest różnica. Trzeba się niestety pogodzić, że starsze auto trochę odstaje od stawki. Moim zdaniem, na tle różnych aut, którymi jeździłem oryginalne zadbane reflektory w MK II, nie są złe i zupełnie bezpiecznie można się poruszać w nocy.
Osobiście bardziej mi przeszkadza słaba lampa wsteczna.

Kiedyś znalazłem firmę na Ukrainie, która regeneruje poduchy, wstawiając zabezpieczenie, ale nie zanotowałem tego i nie mogę teraz odszukać. Ciekawe czy jeszcze się tym zajmują i ewentualnie ile kosztuje.

ahigienix napisał/a:
Kompendium wiedzy o poduchach w tym linku:
https://www.cxmdunord.nl/...p-strut-mounts/
może się komuś przyda.

Dziękuję, fajnie, że się podzieliłeś informacjami.

Pozdrowienia.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Brylant52

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 76
Skąd: Katowice
Wysłany: 21 Listopad 2021, 18:17   

Nie na Ukrainie tylko na Litwie.Adres-www.elastomer.eu
W 2016r za dwie poduchy płaciłem 220 eur
Komunikacja z nimi w jęz.angielskim.
Wysyłamy zdemontowane do regeneracji
Efekt powalający

 
 
arturromarr


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 469
Skąd: Aleksandrów Ł
Wysłany: 21 Listopad 2021, 19:48   

Brylant52 napisał/a:
Nie na Ukrainie tylko na Litwie.

Jak w tym dowcipie z rowerami w Rosji. :)
Dziękuję za informację.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1083
Skąd: Puławy
Wysłany: 21 Listopad 2021, 23:01   

W Krakowie był fachman który robił poduszki
Było to kilka lat temu,zapodziałem gdzieś namiary

_________________
KK
 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Listopad 2021, 16:35   

Regeneracja poduszek:

E-mail: michal.lorens@wp.pl
Regeneracja silentbloków, poduszek (również utwardzanie), łączenie gumy z metalem.
ADRES:
województwo: mazowieckie
miasto: Warszawa, 02-506, ul. Madalińskiego 83,
tel. (22) 849-21-10, tel. 0-604-165-430, fax. ,
czynne: 8-16

Podobno mają bardzo dobre opinie. Dzwoniłem, zajmują się tym, bardzo mili. Regenerują gumy i metalowe kołnierze. Koszt 500 zł za dwie.

Żeby było śmieszniej, znalazłem też gościa, który regeneruje siłowniki do XMa i zawory hamulcowe!

 
 
arturromarr


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 469
Skąd: Aleksandrów Ł
Wysłany: 23 Listopad 2021, 19:09   

ahigienix napisał/a:
Żeby było śmieszniej, znalazłem też gościa, który regeneruje siłowniki do XMa i zawory hamulcowe!

To jakaś firma, możesz dać namiary?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Listopad 2021, 23:39   

m.facebook.com/citroenhospital68



Obejrzyjcie filmiki, brzmi jakby wiedział co robi. Cena też nie jakaś zaporowa.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 4971
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2021, 13:51   

dejnekomirek napisał/a:
Nigdy wiecej takich przerobek.

Mnie policja w biały dzień, latem, zabrała dowód rejestracyjny. Nie miałem jeszcze wtedy świateł do jazdy dziennej. A było to tak:
Jechali sobie powolutku i cały wężyk jełopów za nimi. Ograniczenie do 50 a oni 30km/h . Ja więc swoim XM 2,5 - dodałem ostro gazu, wyprzedziłem kilka aut i policję a oni od razu za mną ;)
Zapytali mnie czy wiem dlaczego mnie zatrzymali. No i pojęcia nie miałem...
Otóż okazało się, że jak depnąłem, to hydrowóz ostro się podniósł i oślepił ich w słoneczny, letni dzień , w lusterka wsteczne ;)
20 zł kosztował ponowny przegląd po zabraniu dowodu. Na przegląd oczywiście wstawiłem zwykłe halogeny.... Możesz oczywiście samodzielnie postarać się o indywidualną homologację, jeśli dostaniesz. Droga przez mękę i straszne koszty. Trzeba mieć ze stu instytucji opinie i przejść cykl badań z Instytutu Transportu Samochodowego, Przemysłowego Instytutu Motoryzacji, Laboratorium Badań Szkła ale można zrobić inaczej. Zrobić tzw. Rozszerzenie homologacji calo-pojazdowej. Koszt na pewno powyżej 1 tyś zł.
Zatem przemyśl tą sprawę. Halogen standardowo daje 1300 lm a Xenon 3200lm!
Oddaj lampy do powlekania. Będą lepsze jak nowe oryginały. Koleś kiedyś zakupił nowe do P405 bo nowe wydawały mu się drogo. Jednak w tym samym czasie trafił na jakąś promocję nowych w sklepie. Wiecie jakie założył? Regenerowane bo po założeniu jednego nowego i jednego starego reflektora - nowy zdecydowanie słabiej świecił.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2021, 17:17   

Dobra, dobra zostawmy już temat świateł. Póki co, to oślepiają one wszystkich (w tym mnie) odciągając uwagę od ważniejszych wątków :) . Lampy odkładam na półkę, jest wiele pilniejszych spraw.

Tymczasem zbieram graty i kupiłem już Lexię, komplet nowych gruch i używane: ładne poduchy, klapkę immobilizera, konżektor, dwa zawory HA, pompę 6+2, dwa korektory wysokości. Do tego: olej silnikowy, olej do skrzyni, filtr oleju, paliwa, powietrza i LHM flush. Wydałem na to więcej niż 6 lat temu na całego Xma :(

Regulatory wyczyszczę, a konżektor, pompę i zawory HA będę regenerował (wymiana uszczelnień) i podmienię na warsztacie (nie będę miał warunków, żeby samochód długo stał wybebeszony). Moje pytanie brzmi: Jakie oringi i uszczelki stosować?

Przewaliłem forum i są trzy opcje:
A. zwykłe olejoodporne;
B. kauczuk fluorowy (FKM, viton);
C. silikonowe;
D. oringi z ASO.

Jakie najlepiej zastosować? Czy oringi w ASO są jeszcze dostępne (jakieś zestawy naprawcze, pojedynczo?), czy opłaca się je wkładać, czy lepiej postawić na viton lub silikon?

Aha, jeszcze jedno: słyszałem, że są jakieś gumki uszczelniające na końcówki przewodów hydraulicznych, bez których będzie ciekło, a które są drogie (7-12 zł) i można je kupić w ASO po 100 szt. w paczce. Wie ktoś o co z tym chodzi? Jak to wygląda? Czy jest konieczne? Gdzie można kupić w normalnych ilościach? Czym to zastąpić?

Na sam koniec ostatnie pytanie: Przewija tu się taki serwis: service.citroen.com. Mam tam konto darmowe i nic nie ma. Czy opłaca się kupić dostęp? Faktycznie są tam wszystkie schematy i numery części?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Listopad 2021, 05:07   

co do tych gumek oringów na końcach przewodów hydraulicznych to nie wiem jakie są w XM ale jak są takie same jak w C5 to mogę podać tobie rozmiarówkę ich a nawet mam ich 100szt. jakby co :mrgreen:
vitony simeringi dajemy w swoim zakładzie do przekładni o podwyższonej specyfikacji np. temperatury a tak to zwykłe simeringi dajemy

 
 
ahigienix

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: ES9J
Wersja:: EXLCUSIVE
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 29
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27 Listopad 2021, 22:35   

Dzięki, vitonowe wytrzymają LHM?

 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Listopad 2021, 05:27   

ahigienix napisał/a:
Dzięki, vitonowe wytrzymają LHM?

są olejoodporne

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna + LPG
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 128 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 1967
Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Listopad 2021, 11:56   

Przewody hydrauliki sa uszczelniane typowymi gumkami citroena starego typu - wyglada jak kawalek wezyka odpowiedniej srednicy. Po demontazu zostaje w otworze i warto wyciagnac przed montazem, aby nie bylo potem niespodzianek z kawalkiem gumy w przewodzie, albo przeciekiem.
Service Citroen juz dawno stal sie niedostepny bezplatnie. Niestety dla normalnych uzytkownikow nic juz nie jest dostepne. Jeszcze doczekamy czasow, gdy diagnoza bedzie niemozliwa poza serwisem.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA