Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 37 Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 28 Styczeń 2023, 10:07 Citroen Bx 1.4 szarpanie silnikiem
Witam wszystkich jestem posiadaczem bxa 1989r . To mój pierwszy samochód z takim zawieszeniem. No i mam kilka pytań odnośnie zachowania tego auta.
1. Silnik 1.4 szarpie silnikiem na wolnych jakby gubił iskrę na którymś cylindrze. Świece, przewody, cewka wymieniona.
2 . Hydraulika opuszcza odrazy po wyłączeniu silnika powoli ale widocznie i odczuwalnie- szczególnie tył. . Czy tak powinno być.
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za poświęcony czas.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Styczeń 2023, 11:33
1. Powod takiego zachowania moze byc prozaiczny: zbyt male luzy na zaworach. Te silniki maja regulacje luzu i nie lubia bardzo zbyt malych luzow.
2. Jesli w ukladzie hydraulicznym sa zamki zawieszenia , problem moze dotyczyc nieszczelnosci w silownikach tylnych. Jesli zawieszenie jest starego typu, bez zamkow, powodem opadania tylu jest zuzyty zawor hamulcowy. Oczywiscie do kontroli rowniez akumulator cisnienia.
Mój samochód: Citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Bx tecnin
Rok prod.:: 1989
Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 37 Skąd: Nowy dwór maz.
Wysłany: 28 Styczeń 2023, 15:31
Citroen który nabyłem jest w świetnym stanie blacharki oraz powłoki lakierniczej, wnętrze bez uszkodzeń, czyste i pachnące epoką, serducho ma zdrowe ale zawiecha mnie trochę martwi. Zależy mi żeby go doprowadzić do właściwego stanu. Jestem tu świeży, proszę o jakieś namiary na użytkowników, posiadaczy, fachowców. Zaplecze oraz wiedzę z zakresu mechaniki posiadam więc nie starsze mi wyzwania tego typu.
Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Styczeń 2023, 21:15
Do silnika , na szczescie jeszcze jest duzo czesci. Ale do zawieszenia , niestety , sa wielkie problemy. Czesto pozostaje zdobywanie czesci uzywanych , ewentualnie korzystanie z pomocy fanatykow citroenowych. Citroen nie rozpieszcza swoich fanow.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 09:36
Mam takiego 1.4 z leżącym silnikiem.
Dodatkowo drugi silnik i dużo części zapasowych.
Kupiłem go ponad 10 lat temu z zamiarem odrestaurowania, ale albo nie było czasu albo pieniędzy i tak stoi i czeka.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 10:21
wooytas-wm napisał/a:
Taki mam plan a jak będzie życie pokaże. Dzięki za info. Pozdrawiam
Na Twoim miejscu zaczalbym od sprawdzenia cisnienia w kuli akumulatora cisnienia. To od niej zalezy sprawnosc hydrauliki. W razie czego mozna zastosowac kazda kule sprana z ktorej usuniemy dlawik. Istotne jest cisnienie okolo 60 Bar , a wiec przednie moga byc zastosowane , jako akumulator. Przeciek silownikow mozna usunac wymieniajac przez wymiane uszczelek na nowe i ewentualnie wymiane tlokow, jesli korozja je zniszczyla. Nawet wymycie osadow w silowniku moze pomoc w kwestii szczelnosci.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Styczeń 2023, 20:27
Spuszczasz cisnienie slynna sruba 12 na regulatorze , odkrecasz kule , zakladasz nowa uszczelke w miejsce starej i wkrecasz nowa kule. Oczywiscie , jak masz nowa pod reka.
Generalnie o stanie kuli swiadczy czestosc cykania zaworu, ktora zalezy tez od wersji wyposarzenia hydraulicznego BX. Najrzadziej w wersji bez wspomagania kierownicy. Na pracujacym silniku w idealnym ukladzie srednio co 60sekund. W wersji ze wspomaganiem okolo 20 sekund (oczywiscie , auto w spokoju). przy lejacym zaworze hamulcowym czestosc wlaczania moze drastycznie rosnac, nawet do ciaglego cykania. Rowniez przy przeciekach wewnetrznych w hydraulice. Najlatwiejsza do opanowania jest wersja najprostsza , bez wspomagania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum