Mój samochód: XantiaI->XsaraII->C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: STANDARD
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 225 Skąd: Śląskie
Wysłany: 1 Listopad 2010, 14:05 Czy tylko oryginał jest najlepszy?!
Dlatego właśnie napisałem,ze ciężko u mnie ze sklepem z częściami do hydrauliki. Ale czy w ASO mają takie coś? Do pompy o-ring kosztował 6zł,a wiec jak dam i 12zł na o-ringi,to tak jeszcze nie zbankrutuje,a zaoszczędzę czasu na jeżdżenie i szukanie innego sklepu. Inaczej by się to miało,gdybym miał kupić 10takich o-ringów,ale 2szt to im jeszcze odżałuje.
Zaraz zobaczę jak konżektor mają rozrysowany na service.citroen.com
Jak zawsze (już nie pierwszy raz się z tym spotkałem) Xantia na stronie serwisowej Citroena traktowana jest "od Macochy" - konżektor dla niej nie jest "rozebrany" na części
Ale dla BX'a już na szczęście tak.
Podpowiedzcie co mam kupić,by cieszyć się zregenerowanym konżektorem.
Ta blaszka ze śrubką o której mówiłem wcześniej to element (NFP) powyżej elementu nr. 21
Uszczelka nr. 17 i 18 kosztuje 33zł/szt - nienormalni są...
PS.: wg. tłumaczenia Citroena na Polskę - konżektor to włącznik;P Niby tak,ale mogli by to nazwać fachowo.
Clipboard03.jpg Konżektor dla BX'a
Plik ściągnięto 1133 raz(y) 44,21 KB
Clipboard02.jpg Konżektor dla Xantii
Plik ściągnięto 667 raz(y) 12,49 KB
Ostatnio zmieniony przez robson 2 Listopad 2010, 00:09, w całości zmieniany 1 raz
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 1 Listopad 2010, 17:13
powiem tak:
fakt 33zł za szt. mało nie jest, ale patrząc na oznaczenie uszczelki 17 37x33x1,9 nie jestem w 100% przekonany czy jest to oring (a w takim przypadku wolałbym wydać 33zł i mieć spokój niż kombinować i robić to raz jeszcze lub przez tydzień )
a blaszka z kulką wygląda na jakiś rodzaj zaworu
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 18:53
tomektb napisał/a:
olej LHM jest b. agresywny na zwykłą gumę w oringach za "20 gr"
Całe szczęście, że to nie prawda. Wystarczy zaopatrzyć się w najzwyklejsze oringi z gumy olejoodpornej a będzie ona zdawać egzamin, przez następne naście lat. Te oringi za 33zł są identyczne i nie są wcale z innego materiału. LHM jest olejem mineralnym i te oringi w praktyce, w zupełności wystarczają. Oczywiście najlepsze były by oringi silikonowe Charakteryzują się wysoką odpornością zarówno na wysokie jak i niskie temperatury, od -60°C do + 200°C. Dlatego zawsze, gdzie tylko się da, stosuję silikon Odporny on jest na oleje,smary, alkohole, roztwory soli itp. Oringi fluorowe, czyli FPM, nie jest odporna, np na nawet najsłabsze kwasy oraz alkohol. Wystarczy nawet zwykły ocet i po gumie... Do uszczelnienia nakrętek z wódką , tym bardziej...
Zatem jeżeli chcesz mieć konżektor uszczelniony na "zawsze", zajrzyj np. TU Mogą coś zawsze dobrać.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 1 Listopad 2010, 19:46
robson napisał/a:
Całe szczęście, że to nie prawda.
tu masz specyfikację gumy fluorowej łącznie z PN
"Charakteryzują się bardzo dobrą odpornością na wysokie temperatury (-20 ÷ 200C), dobrymi własnościami mechanicznymi, są odporne na paliwa, oleje syntetyczne, oleje
i smary mineralne, węglowodory alifatyczne i aromatyczne, ciecze hydrauliczne.
Wymagania i badania wg PN-90/M-73092, właściwości gumy FPM wg PN-88/C-94153/77"
a jeżeli stosujesz w swoim samochodzie
robson napisał/a:
alkohole, roztwory soli itp
to ci współczuję
robson napisał/a:
Do uszczelnienia nakrętek z wódką , tym bardziej...
ale o prowadzeniu bimbrowni lub gorzelni kolega dayus nie wspominał
Więc najpierw posprawdzaj a potem zarzucaj nieprawdę
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 21:14
tomektb,
Chyba nie wiesz jakie procesy w olejach następują w procesie starzenia się. W wyniku pracy oleju następuje jego starzenie (utlenianie) zarówno samego oleju bazowego jak i dodatków uszlachetniających. Powodem tego jest kontakt z powietrzem i metalami.
Nawet niepracujący olej podlega procesom starzenia.
Przyczyną pojawiania się wielu różnorodnych substancji zanieczyszczających jest właśnie proces utleniania, szczególnie ułatwiony w czasie smarowania, gdy olej znajduje się w cienkiej warstewce, w podwyższonej temperaturze, przy jednoczesnym katalitycznym wspomaganiu utleniania przez metaliczne podłoże. Produkty kwasowe są właśnie wynikiem łączenia się tlenu z węglowodorami (tlen wbudowuje się w cząsteczkę). Konieczność ochrony przed korozją części smarowanych wynika przede wszystkim z tego, że podczas eksploatacji oleju pojawiają się silne kwasy nieorganiczne, głównie (siarkawy i siarkowy) oraz słabe kwasy organiczne - produkty utleniania węglowodorów.
Z tego też powodu nie stosuje się uszczelnień FPM a uszczelnienia z gumy NBR (nitril butadien rubber). Zastosowanie tychże jest właśnie do podłączeń ruchomych i statycznych w urządzeniach hydraulicznych, pneumatycznych i w innych połączeniach części maszyn i urządzeń. Zaś odporna jest na oleje, smary mineralne-oleje pochodzenia roślinnego zwierzęcego-węglowodory alifatyczne-woda do + 100°C-rozcieńczone roztwory kwasów i zasad do +50°C (na co właśnie FPM nie jest odporna)-niepalne ciecze hydrauliczne typu HSA i HSB. Zatem uszczelnienia z FPM są rzadziej stosowane niż z NBR. FPM jest dobre do paliw, głównie na początku stosowano ją do paliw lotniczych.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 1 Listopad 2010, 22:28
nitrylowy NBR zakres temperatur -30 - 120 odporność :
oleje pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, oleje mineralne i smary, węglowodory alifatyczne, woda do +60 ºC, alkohole, roztwory soli, rozcieńczone roztwory kwasów i zasad do + 60ºC, bardzo dobra odporność na zmianę objętości w olejach
fluorowy FKM zakres temperatur -25 - 220 odporność:
niezrównana odporność na działanie kwasów w utleniających, olejów technicznych, paliw, cieczy hydraulicznych, bardzo dobra odporność na działanie roztworów soli, rozcieńczonych kwasów, alkoholi, wody, węglowodorów aromatycznych, ozonu, mała przepuszczalność gazów
silikonowy VMQ zakres temperatur -60 - 220 dobra odporność:
na działanie wodnych roztworów kwasów, zasad, soli oraz niektórych olejów, korzystne właściwości elektroizolacyjne
z gumą nitrylową nie zapędzał bym się bo odporna jest na roztwory kwasów i zasad do +60ºC
dayus masz już pełną wiedzę , wybór należy do ciebie
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 23:02
tomektb napisał/a:
niezrównana odporność na działanie kwasów w utleniających,
Tu chyba widzę jakieś tendencyjne właściwości
O ile mi wiadomo to wulkanizaty fluorowe nie są odporne na:
* ketony, estry i etery małocząsteczkowe np.: octan etylu, doksan
* kwasy organiczne (np nawet na octowy)
* gorącą wodę oraz parę wodną
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 1 Listopad 2010, 23:25
robson napisał/a:
* kwasy organiczne (np nawet na octowy)
i mrówkowy (nie zapominaj)
na solny i siarkowy (nawet stężony) jest odporna
i przy okazji na oringach fluorowych (w pompie 6szt 16x2) już parę tyś km zrobiłem i nic się nie dzieje (2 szt 19x2,5 kupiłem w ASO bo tylko tam mieli ten rozmiar)
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 1 Listopad 2010, 23:53
Kolega chyba pomylił odporność z brakiem odporności Wystarczy kliknąć a Googlach i na pierwszej lepszej stronie o FPM jest napisane, że właśnie NIE jest odporny na kwasy organiczne. KLIK
Zgodzę się, że wytrzymają olej LHM ale tylko regularnie wymieniany (co 2 lata). Później, pomimo tego, że nawet auto jest nie używane - olej się po prostu psuje i to chyba nawet szybciej niż używane...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
tomektb [Usunięty]
Wysłany: 2 Listopad 2010, 00:58
nie nie pomylił
a kolega nie odróżnia kwasu octowego (organiczny) od siarkowego (nie organiczny)
klik
i to też wychodzi w googlach tylko trzeba czytać wszystko
????
a olej w silniku wymieniasz regularnie?
więc dlaczego LHM miałby nie być wymieniany regularnie? (więc nie może popaść aż w taką degradację, która spowoduje, że będzie to tylko i wyłącznie kwas octowy z domieszką zasady) a jeżeli już ktoś tak dba o auto, że LHM nie wymienia to bedzie mu wszystko jedno czy uszczelnienie działa czy nie
Mój samochód: citroen c-crosser
Poj. silnika (cm3): 2,2
Paliwo: diesel
Wersja:: exlusive
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 149 Skąd: wrocław
Wysłany: 20 Marzec 2011, 20:00
Witam ja w paru beniach uszczelniałem konżektor oringami zakupionymi w sklepie z uszczelnieniami technicznymi po 50gr za sztukę.Jak narazie po upływie około 3lat nie ma wycieków.
_________________ baksowaty
picassodesign
Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: benz
Wersja:: minivan
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Mazury
Wysłany: 26 Lipiec 2011, 17:02
Ja jestem tego zdania - nie przepłacam Nie zawsze kupuję oryginalne części zamienne do Citroena, często są to zamienniki oryginałów. Są równie dobre jak oryginalne, oczywiście nie każde. Te ważniejsze elementy samochód kupuję oryginalne, mniej ważne zamienniki - chodzi o części które mniej się zużywają, nie mają wpływu na bezpieczeństwo, komfort.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum