Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Styczeń 2011, 23:34 Przyrząd do sprawdzania ciśnienia w kulach
Aby wykonać własny sprzęt do sprawdzania ciśnienia w kulach, wystarczy konżektor, zbiornik z BXa i pompa hamulcowa. Do tego jakiś zegar do ciśnienia i trochę przewodów. Jak widać na fotce, wygląda to nawet estetycznie, gdy odpowiednio się pomaluje.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 3 Styczeń 2011, 09:56 Re: Przyrząd do sprawdzania ciśnienia w kulach
robson napisał/a:
Do tego jakiś zegar do ciśnienia i trochę przewodów.
Jakiś to chyba nie ? na pewno lepszy będzie wypełniony gliceryną ( trwalszy )
Przedstawiony przez Tomka jest faktycznie prostszy do wykonania ,ale jak wiadomo każdy zrobi to co ma pod ręką
been1
Mój samochód: xantia hdi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Tarnów
Wysłany: 13 Styczeń 2011, 08:17
A ja wpadłem na inny pomysł. Używam przyrządu do sprawdzania wtrysków. Wykonałem redukcję którą wkręcam w kule, a z drugiej strony nakręcam końcówkę od przyrządu. Spisuje się doskonale.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 12 Luty 2011, 17:05
wuwik82, Zasada jest taka, że pompujesz do ugięcia się membrany. Czyli równoważysz ciśnienie w kuli - ciśnieniem wywołanym z zewnątrz. Podczas pompowania, ciśnienie gwałtownie rośnie, ponieważ olej nie jest ściśliwy. Pompując dalej, dochodzimy do momentu wyrównania ciśnień i podniesienia się membrany. Ciśnienie przestaje gwałtownie rosnąć. Wtedy odczytujemy wskazanie manometru. Oczywiście dalej pompując, ciśnienie będzie rosło ale w nieporównywalnie mniejszym stopniu, ponieważ olej zaczyna wypełniać kulę.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Marzec 2011, 08:33
been1 napisał/a:
A ja wpadłem na inny pomysł. Używam przyrządu do sprawdzania wtrysków. Wykonałem redukcję którą wkręcam w kule, a z drugiej strony nakręcam końcówkę od przyrządu. Spisuje się doskonale.
Ponieważ też posiadam taki przyrząd podchwyciłem pomysł i również dorobiłem redukcję. Jednego tylko nie przewidziałem, że ten przyrząd nie ma możliwości spuszczenia ciśnienia z układu, bo w sumie do sprawdzania wtrysków takowy nie jest potrzebny, wiec w najbliższym czasie trzeba będzie pomyśleć nad jakimś, bo inaczej strasznie "sika" przy odkręcaniu kuli .
W zeszły tydzień uszczelniałem konżektor i przy okazji mogłem przetestować urządzenie na kuli konżektorowej - wynik to ok 40 bar więc jeszcze nie najgorzej... Także przyrząd spisuje się rewelacyjnie, choć przy uruchamianiu jego nie obyło się bez niespodzianek, bo trzeba było "wskrzesić" pompkę (kilka lat leżakowania zrobiło swoje)...
Za miesiąc, może dwa zabieram się za swoje zawieszenie wiec muszę jeszcze do tego czasu wymyślić jakąś przejściówkę do nabijania sfer i wtedy będę już miał kompletne narzędzie...
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2011, 20:47
Prosty patent
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Marzec 2011, 21:50
henryxm, Bierzesz nasadkę i kręcisz korbelką
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
lkoziolek
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994 Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 170 Skąd: Kraków
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 15 Wrzesień 2013, 19:31
to tulejka, z jednej strony ma gwint na kulę z drugiej na lewarek.Pewnie dorabiane przez znajomego tokarza.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
niamniam29
Mój samochód: Citroen C Crosser
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: suv
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2013 Posty: 83 Skąd: Somonino
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum