Witam,
Przegladałem forum i w sumie znalazłem kilka odpowiedzi na moj problem, ale chciałbym jeszcze zapytac o moj indywidualny problem mianowicie:
Chodzi o to iz moja Księzna kreci sie tylko do 2700 obrotów i strzela z wydechu. Myslalem ze to Egr, wiec został poczatkowo odłaczony kabelkami, a nastepnie zaslepiony. Problem znikł chwilowo, i raz autko jezdziło dobrze a raz znowu 2700 obrotów. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna, wydaje mi sie iz niesłysze turbiny, albo lekko ja slysze...czy padło mi turbo? Myśle ze jesli było by to turbo to samochodu by nie odcinało przy 2700. Czytałem ze moze byc to przepływomierz?
Czekam na odpowiedz i z góry dziekuje.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Luty 2015, 19:48
majlo17,Witam:) Niestety musisz udać się do warsztatu który podepnie Cię pod lexie i wyczyta błędy.tak będziesz po omacku wymieniał i robił sobie koszty.Chyba że ktoś z okolicy Ci z lexią pomoże.U mnie taka kontrola w okolicy to 50zł
blackpanther
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: --
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 101 Skąd: gdynia
Wysłany: 16 Luty 2015, 21:17
A przepustnice egru masz w nim.Moze ona jest w pozycji zamknietej.
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 17 Luty 2015, 09:45
Dzięki za odpowiedz, wiec udam sie w celu podłaczenia komputera i zobaczymy co wynajdzie.
Co do egr, miałem w warsztacie i podobno został zaślepiony.
wojtekp
Mój samochód: Xantia II HDI 109KM
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 152 Skąd: LKR
Wysłany: 17 Luty 2015, 11:33
Skoro egr został odcięty (mam nadzieje, że w pozycji zamkniętej) to przepływomierz możesz sprawdzić odpinając wtyczkę od niego i zobaczysz czy będzie jakaś poprawa w trakcie jazdy.
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 17 Luty 2015, 13:00
No wydaje mi sie ze mechanik wiedzial co robi, zreszta po zaslepieniu chodzil normalnie, a teraz znowu 2700obrotow odciencie i kopcenie z tylu,
Ok dzieki Wojtku sprawdze…
A moze turbo mi padlo? Ale wydaje mi sie ze wtedy silnik normalnie by sie krecil a nie odcinal by przy 2700?
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 17 Luty 2015, 19:33
Jedna chyba znalazłem powod... patrzyłem z góry na silnik a dokladniej na egr świecac latarka, kolega dodawał gazu i fakt jest taki ze z egr leca spaliny, czyli chyba jest zle zaslepiony.. ;/
Jutro jade do tego mechanika i zobaczymy.
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 19 Luty 2015, 16:33
Egr, poprawiony, ale nadal bylo to samo podjechalem do goscia, podlaczylem do kompa i wyszedł przeplowomierz, czy ktos mi moze powiedziec czy musze kupowac orginalny czy np. bosha tez dobrze chodzi w tych autach.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 20 Luty 2015, 11:15
Problemem może też być przycinający się zawór od sterowania turbiną.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 20 Luty 2015, 15:11
Chodzi o ten elektrozawór który znajduje sie koło zaworu EGR (znajduje sie on po otwarciu maski po lewej stronie)??
No ale wyciągnełem przepływke i w srodku ca takie dwie blaszki, u mnie zostala jedna drugiej nie ma wiec napewno jest walnięty. Wsadziłem zamiennik ale było to samo niestety (dobrze ze sklep poszedl na reke i moglem go zwrocic), teraz udalo mi sie dorwać siemensa, zobaczymy
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 25 Luty 2015, 13:21
Problem nadal trwa
Elektrozawór wymieniony, przepływomierz obecnie drugi (mialem zamiennik) teraz od auta które normalnie chodziło orginalny siemensa. Problem jest nadal. Byłem na komputerze, i ogladalismy dokladne wykresy działania. Najpiew podłczenie do C5 2.0hdi (taki sam silnik) to przy wciskaniu gazu wykres czyli prosta wsrasta, natomiast w mojej xanti wykres idzie w druga strone, w dół, zarówno przy zamienniku jak i orginalnym przepływomierzu...czy ktos moze mi pomoc?
Ps. przy odlaczeniu wtyczki ta prosta (wykres) wzrasta...
Możę coś jest z ta wtyczka, która przychodzi do przepływomierza? Z kabelkami? Czy ktos wie jaka powinny miec oporność? Komputer padł??
Lexia obrazuje to deko inaczej niż jakieś wykresy (chyba, że coś pominąłem i o czymś nie wiem). Można to zobaczyć w tym temacie.
_________________ Pozdrawiam Jacek
majlo17
Mój samochód: Xantia II
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: Evclusive
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 10 Skąd: Chojnice
Wysłany: 25 Luty 2015, 17:16
Szczerze nie znam sie...ale lexia to nie była..
Ale w piatek rano wioze do elektromechanika, który ma lexie. Powiedział ze mam przyjechac ma sporo też cześci.. no zobaczymy bo mi juz rece opadaja .. ;(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum