XM/JUMPER - SILNIK DK5ATED/DJ5TAED
CZĘŚCIOWY DEMONTAŻ - MONTAŻ PASKA ROZRZĄDU
UWAGA :
częściowy demontaż jest możliwy wyłącznie w przypadku operacji demontażu
- montażu wałka rozrządu lub pompy wtryskowej : tej metody nie można
zastosować w przypadku nowego paska (zbyt duże naprężenie)
.
Odłączyć zacisk ujemny akumulatora
.
Odłączyć połączenia elektryczne konsoli
.
Podniesc prawe przednie kolo
.
Zablokować pojazd
.
Zdemontować przednią osłonę pod silnikiem
.
Odłączyć czujnik wysokiego ciśnienia paliwa
.
1 -
OPRZYRZĄDOWANIE SPECJALNE
oznaczenie/specyfikacja |
[1] trzpień do blokowania koła zamachowego silnika |
[2] trzpień do blokowania wałka rozrządu |
[3] ø 9.5mm trzpień do blokowania pompy wtryskowej |
[3] ø 6 mm trzpień do blokowania pompy wtryskowej |
2 -
DEMONTAŻ
Zdemontować komorę rozrządu (plastikowe osłony)
.
Obrócić wał korbowy w normalnym kierunku obrotów
.
Zablokować koło zamachowe silnika od przodu ; Przy pomocy przyrządu [1]; lub :
.
Zablokować koło zamachowe silnika ; Za silnikiem : Przy pomocy przyrządu [1]
.
Zablokować
:
-
koło zębate wałka rozrządu ; przy pomocy przyrządu [2]
-
koło zębate pompy wtryskowej ; przy pomocy przyrządu [3]
Przytrzymać pasek na miejscu na następujących elementach
:
-
koło zębate pompy wtryskowej (3) ; użyć plastikowej opaski (2)
-
koło zębate wałka rozrządu (4) ; użyć 2 plastikowych opasek (2)
Poluzować
:
Zdemontować
:
-
przyrząd [2}
-
3 śruby (6)
-
koło zębate wałka rozrządu (4)
UWAGA :
podtrzymać naprężony pasek, naciskając na koło zębate (4) ; przymocować element w taki sposób, aby zachować naprężenie paska
.
Zdemontować wałek rozrządu
.
Przytrzymać pasek na miejscu na następujących elementach
:
-
koło zębate wałka rozrządu (4) ; użyć plastikowej opaski (2)
-
koło zębate pompy wtryskowej (3) ; użyć 2 plastikowych opasek (2)
Zdemontować
:
-
śruby (7)
-
przyrząd [3}
-
koło zębate pompy wtryskowej (3)
UWAGA :
podtrzymać naprężony pasek, naciskając na koło zębate (3)
.
Zdemontować pompę wtryskową
.
3 -
MONTAŻ
Odłączyć koło zębate (4)
.
Przysunąć koło zębate (4) do tarczy wałka rozrządu
.
Zablokować tarczę wałka rozrządu ; Przy pomocy przyrządu [2]
.
Ustawić koło zębate (4)
.
Zamontować i dokręcić śruby (6)
:
-
wstępne dokręcanie na 1 danm
-
dokręcanie na 2.5 danm
Zdemontować
:
-
plastikowe opaski (2)
-
przyrządy [1] - [2] - [3]
Odłączyć koło zębate (3)
.
Przysunąć koło zębate (3) do tarczy pompy wtryskowej
.
Zablokować tarczę pompy wtryskowej ; Przy pomocy przyrządu [3]
.
Ustawić koło zębate (3)
.
Zamontować i dokręcić śruby (7)
:
-
wstępne dokręcanie na 1 danm
-
dokręcanie na 2.5 danm
Zdemontować
:
-
plastikowe opaski (2)
-
przyrządy [1] - [2] - [3]
Wykonać co najmniej dwa obroty silnika
.
UWAGA :
przymocować element w taki sposób, aby zachować naprężenie paska
.
Zablokować koło zamachowe silnika przy pomocy trzpienia do blokowania [1]
.
Sprawdzić wzrokowo zablokowanie następujących elementów
:
-
koło zębate wałka rozrządu (4)
-
koło zębate pompy wtryskowej (3)
UWAGA :
jeżeli wynik kontroli wzrokowej jest negatywny, należy zablokować
rozrząd, zgodnie ze wskazówkami operacji demontaż - montaż paska
rozrządu
.
UWAGA :
w przypadku prawidłowego zablokowania, nie wykonywać procedury naprężania paska rozrządu
.
Zdemontować przyrząd [1]
.
Postępować w odwrotnej kolejności jak podczas demontażu
.
Podłączyć ujemny zacisk akumulatora
.
Ustawić pojazd na kołach
.