Witam
Czy moglibyście mi powiedzieć/pomóc jak przeprowadzić adaptację przepustnicy w tym silniku ? Mam dostęp do Planeta i Lexii ale tam nie ma albo nikt nie umie znaleźć funkcji adaptacji przepustnicy. Przy serwisie gazowym rozpięli na załączonym zapłonie główną wtyczkę sterującą (idioci) i się narobiło. Błędy wtryskiwaczy (przerwa w obwodzie wtryskiwaczy) udało się skasować zwykłym auto-comem ale przepustnicy nie idzie ogarnąć. Nie ma w ogóle takiej opcji jak adaptacja przepustnicy - podobnie z resztą w Planecie nie znaleźliśmy takiej.
Objawy to odpalanie i natychmiastowe gaśnięcie na zimnym, po długim postoju albo nocnym rozruchu, tak 2-3x zrobi i w końcu zapali normalnie i trzyma. Daje się wyczuć czasem szarpnięcia jak chcę przyspieszać np od 2 tyś obr albo ciut niżej no i końcówka rury wydechowej zaczęła się robić czarna a była czyściutka jak wymyta - silnik zasilany LPG także nie ma po czym być okopcona.
Wyczytałem że trzeba ją przeprowadzić na zimnym silniku ale gdzie ? jak ? w jaki sposób ?...
Poratujcie.
Z góry dziękuję.
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 1 Sierpień 2017, 21:16
W Planecie i Lexii będzie tak samo ?
Rozumiem że reszta okoliczności wymaganych jak pisałem: temp. silnika poniżej 30*C oraz silnik nie pracował od co najmniej 30 min ?
Czyli najlepiej rano.
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 5 Sierpień 2017, 12:29
No więc tak:
naczytałem się o temp. że musi być chłodny silnik itp, przyjechał kumpel z PP, znaleźliśmy odpowiednie opcje i tak: to nie jest w zasadzie żadne kodowanie tylko zbiór instrukcji co po czym i w jaki sposób robić (zapłon, pedały itp) aby się adaptowało. W zasadzie jakby to spisał to nie trzeba (chyba) żadnego Planeta czy Lexii...
Ale czy musi to przejść pełną procedurę ? Wszystkie 4 etapy aby było skutecznie czy u mnie jest, nie wiem, uwalona przepustnica bo:
procedurę adaptacji przepustnicy zrobiliśmy, po niej procedurę adaptacji pedału gazu, a po niej wymagana była "kalibracja" dawek wtrysku paliwa i tutaj pojawił się problem bo wymagana temp. silnika min. 80*C a kompa nie dało się odpiąć od zasilania bo bateria trup. Z tego co było opisane w poszczególnych instrukcjach silnik może a wręcz powinien być gorący (a nie zimny jak to gdzieś znalazłem)
Zatem na tym zakończyliśmy procedurę adaptacji i ... nie przyniosło to żadnego efektu.
Jak głupiał przy zapalaniu na zimnym tak głupieje.
Wobec powyższego: czy mam uwaloną przepustnicę ? (żadnego błędu o niej nie wyrzuca) czy też procedura musi być przeprowadzona w pełnym zakresie i dopiero po niej komp zapisuje referencyjne ustawienia ??
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 21 Grudzień 2017, 09:24
Odgrzeje kotleta:
po kilkukrotnych odczytach PP auta i przeprowadzeniu adaptacji przepustnicy:
- nic się nie zmieniło, nadal odpala za 2gim, 3cim razem dopiero
- procedura testu przepustnicy przebiega prawidłowo (słychać jak pracuje)
- absolutnie żadnego błędu dot. jej nieprawidłowego działania bądź uszkodzenia
- jedyny błąd jaki widnieje w systemie to przerwa w obwodzie wskaźnika paliwa (powodowana źle podpiętym emulatorem wskaźnika paliwa w zbiorniku) bo auto ma LPG ale zostanie to poprawione przy najbliższej okazji pogodowej.
Po pogrzebaniu udało się znaleźć jedynie taki opis błędu ale czy dot. on przepustnicy ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum